PKP Intercity chce szerzyć wśród pasażerów świadomość oddziaływania poszczególnych środków transportu na środowisko. Kolej bowiem charakteryzuje się ponad 3 razy mniejszą emisją dwutlenku węgla niż transport drogowy i ponad 8 razy mniejszą niż lotniczy, co czyni ją najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego. W tym celu od 1 czerwca br. PKP Intercity wprowadziło w systemie e-IC informację dla pasażerów nt. śladu węglowego, jaki pozostawi ich podróż pociągiem oraz tego, o ile bardziej ekologiczna będzie ona od przejazdu samochodem lub lotu samolotem.
W wakacje PKP będzie chciało wprowadzić nadruk na biletach kolejowych z informacja o śladzie węglowym.
– Chcemy stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu. Co więcej, kolej jako najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego ma ambicję stać się w najbliższych latach środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby mieszkańców kraju. Wybierając pociągi PKP Intercity zamiast transportu drogowego w samym 2020 roku Polacy przyczynili się do mniejszej o 460 tys. ton emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Plany PKP Intercity zakładają osiągnięcie liczby ponad 74 mln pasażerów w 2030 roku. Dzięki temu zmniejszy się negatywne oddziaływanie na środowisko poprzez przyciągnięcie osób dotychczas korzystających z transportu indywidualnego – tłumaczy Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
W ten niecodzienny sposób PKP chce zachęcić klientów do dokonywania zakupów i przejazdów kolejowych. Podobne inicjatywy dotyczące obniżenia wielkości pozostawianego śladu węglowego prowadzą inne marki. Grupa Wirtualna Polska poinformowała, że uruchomiła własną farmę fotowoltaiczną, a szereg marek konsumpcyjnych reklamuje się jako neutralne dla środowiska. Czy contact center[1] mogą być neutralne dla środowiska? Na chwilę obecną żadna firma tej branży nie poinformowała o wprowadzeniu ekologicznych zmian.