Morele.net z dedykowaną platformą B2B, która zadba o CX

Do grona klientów platformy e-commerce B2B Saly firmy Pure Interactive dołączyło Morele.net. To wynik przyjętej przez właściciela sklepu strategii rozwoju, która zakłada obsługę bardziej wymagającego klienta biznesowego.

Współpraca w zakresie implementacji oprogramowania zaczęła się w kwietniu 2020 roku. Prace wdrożeniowe zostały ukończone w kwietniu 2021 roku. Obecnie trwa okres stabilizacji i onboardingu po uruchomieniu platformy, określany również mianem hypercare. Umowa ma charakter abonamentowy (SaaS[2]), a więc oprogramowanie będzie stale rozwijane przez zespół Pure Interactive.

– Naszym głównym celem było sprostanie wysokim wymaganiom naszego klienta, tak aby nowa platforma dedykowana sprzedaży B2B[3] trzymała poziom zarówno pod względem funkcjonalności, jak i User Experience. – mówi dla ccnews.pl Anna Arak-Stachacz, CMO i Head of Client Relationship w Pure Interactive. – Obserwując rozwój rynku sprzedaży B2B, nasz klient postanowił rozszerzyć swoją działalność o kanał sprzedaży online do obsługi klientów biznesowych. Platforma e-commerce B2B w chmurze okazała się być optymalnym rozwiązaniem pod względem czasu wdrożenia i budżetu. Nasze doświadczenie we współpracy ze znanymi markami oraz dotychczasowe rozwiązania były głównymi czynnikami, które zaważyły na decyzji klienta o wyborze zupełnie nowego oprogramowania na rynku dostawców e-commerce B2B. – dodaje przedstawicielka Pure Interactive.

Jak podkreśla przedstawiciel morele.net, najważniejszym elementem wdrożenia była szybkość oraz możliwość stworzenia kompatybilnego ze środowiskiem zakupowym dla klientów B2C[4] rozwiązania e-commerce.

– Dla nas bardzo ważne jest to, że gotowa platforma e-commerce B2B jest zgrana z kluczowym oprogramowaniem dla klientów B2C i zapewnia spójne, pozytywne Customer Experience[1]. Możemy skutecznie obsługiwać klientów biznesowych dzięki dostępności funkcjonalności dedykowanych dla tego typu sprzedaży, np. możliwości definiowania indywidualnych cenników nie tylko dla pojedynczego klienta biznesowego, ale również dla całych grup klientów. – mówi Grzegorz Czernecki, Kierownik Działu Sprzedaży Projektowej B2B w Morele.net.

Jak podkreśla Anna Arak-Stachacz kluczowym aspektem zapewniającym pozytywne doświadczenia zakupowe klientów B2B jest dostęp do aktualnych danych.

– Integracja z najważniejszymi systemami firmy (m.in. systemem ERP – przyp. red.) umożliwia pracę na jednym strumieniu danych, aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Dla klientów biznesowych zawsze prezentowane są aktualne informacje o produktach, stanach magazynowych, rozliczeniach i cennikach. Ponadto, klienci mają dostęp do wszystkich swoich zamówień i płatności niezależnie od ich źródła. Nie ma znaczenia czy zamówienie zostało złożone drogą mailową czy przez Saly. – dodaje Arak-Stachacz.


Wśród dodatkowych funkcjonalności oferowanych przez platformę są m.in. tworzenie dedykowanych, spersonalizowanych kolekcji produktów bezpośrednio w katalogu głównym w panelu klienta czy możliwość wprowadzania szybkich zamówień poprzez wgranie listy produktów w formacie CSV lub XLS. Platforma B2B Saly oparta jest o model SaaS i w związku z tym będzie ona stale rozwijana i aktualizowana. Jak zdradza przedstawicielka producenta firma aktualnie rozwija moduł Business Intelligence, który pozwoli na efektywną optymalizację działań sprzedażowych oraz monitorowanie wzrostów i spadków kluczowych wskaźników sprzedażowych.

Słownik
1. Customer Experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku…
2. SaaS. Zobacz Software as a Service. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0
3. B2B. Wymiana produktów, usług i/lub informacji między firmami. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share…
4. B2C. Wymiana produktów, usług i/lub informacji między firmami a osobami fizycznymi. Wymiana występuję od firmy do osoby fizycznej. Total…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *