Google Analytics 4 – co kryje w sobie nowa wersja i kiedy warto ją wdrożyć?

Wdrożenie Google Analytics 4 nie jest skomplikowane, dlatego warto to zrobić, aby zacząć korzystać ze wszystkich możliwości statystyk. Dzięki nowej odsłonie popularnych statystyk właściciele stron mogą uzyskać dokładniejsze informacje na temat tego, jak zachowują się internauci podczas korzystania ze strony internetowej. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ dzięki temu można lepiej dopasować układ poszczególnych elementów na stronie, sprawdzić co cieszy się największym zainteresowaniem wśród internautów oraz uzyskać inne, równie przydatne informacje.

  1. Możliwości nowych statystyk od Google
  2. Co zmieniło się w kwestii prywatności?
  3. Jak zainstalować statystyki Google Analytics 4?
  4. Kontakt z certyfikowanym partnerem Google

Do wypuszczenia Google Analytics 4 z pewnością przyczyniły się nowe regulacje, które wymusiły na dostawcy statystyk wprowadzenie kilku istotnych zmian. Jednocześnie nowe rozwiązanie ułatwi śledzenie statystyk z aplikacji oraz strony, co dotychczas wymagało korzystania z dwóch różnych usług.

Możliwości nowych statystyk od Google

W nowych statystykach wszystkie zbierane dane są przetwarzane z wykorzystaniem przestrzeni tożsamości, co pozwala zminimalizować ryzyko wystąpienia duplikatów. Dla osób, które chcą mieć pełną kontrolę nad tym, co internauci klikają na ich stronach, przełoży się to na skuteczniejsze zobrazowanie ścieżki, jaką podąża każdy z użytkowników. W Google Analytics 4 wprowadzono kilka nowych metryk. Odpowiadają one za mierzenie poziomu zaangażowania każdego z użytkowników. Udostępnione zostały również nowe raporty, więc po zainstalowaniu nowych statystyk warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się ze wszystkimi nowościami. Dużym udogodnieniem dla wszystkich właścicieli stron i sklepów internetowych jest to, że statystyki zawierają trafne podpowiedzi, które ułatwiają dotarcie do konkretnych informacji. 

Co zmieniło się w kwestii prywatności?

Dzięki wprowadzonym do tej pory zmianom oraz przygotowaniu narzędzia pod te, które mogą mieć miejsce w niedalekiej przyszłości, Google zapewnia, że statystyki sprawdzą się również wtedy, gdy nie będzie można korzystać z cookies. W nowych GA 4 wynikające z tego braki w danych uzupełni sztuczna inteligencja. W panelu statystyk pojawiła się ciekawa opcja, która jest prosta w użyciu i pozwala szybko przesłać prośbę o usunięcie zebranych danych. Warto również wspomnieć o domyślnie aktywowanej opcji anonimizacji IP.

Jak zainstalować statystyki Google Analytics 4?

Proces instalacji należy zacząć od zalogowania się na konto oraz stworzeniu usługi. Dzięki temu można uzyskać tag witryny, który następnie trzeba dodać do strony, którą chce się monitorować. Jest to bardzo intuicyjne, ale dla pewności, że wszystko zostało prawidłowo wykonane, warto zapoznać się z poradnikiem na temat Google analytics 4. Dzięki temu unikniesz popularnych błędów związanych z wybraniem nieodpowiedniego strumienia danych lub podpięciem kodu statystyk w złym miejscu. Poradnik zawiera kilka nagrań, które pokazują krok po kroku cały proces związany ze wdrożeniem nowej wersji statystyk Google Analitycs.

Kontakt z certyfikowanym partnerem Google

Gdyby jednak pojawiły się problemy lub chciałbyś zwiększyć ruch na swojej stronie, możesz skorzystać z pomocy certyfikowanego partnera Google. Są to firmy, które doskonale znają się na usługach i narzędziach Google, dzięki czemu mogą zagwarantować, że ich działania będą nie tylko skuteczne, ale też zgodne z wytycznymi internetowego giganta. W celu nawiązania współpracy zajrzyj na stronę, którą przygotował certyfikowany partner Google Harbingers.io. Firma ma wieloletnie doświadczenie w marketingu internetowym, co potwierdzają liczne sukcesy.

Total
0
Shares
3 komentarzy
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Intercity przechodzi na eko (dla klientów)

PKP Intercity od 2 czerwca oferuje swoim klientom możliwość zweryfikowania wielkości śladu węglowego, jaki pozostawiają po sobie w trakcie podróży samochodem, samolotem, autobusem lub pociągiem. Działanie to znakomicie wpisuje się w trend bycia eko-marką.
więcej

Zmiany w zarządzie Altar

Zmienił się Zarząd w spółce Altar, która jest dostawcą platformy contact center. Prezesem niezmiennie od kilku kadencji pozostaje Waldemar Cichacz, natomiast do Zarządu dołączyła dwójka doświadczonych pracowników spółki: Magdalena Borys, która nadzoruje obszar wdrożeń i serwisu oraz Krzysztof Guzikowski odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i realizację projektów.