Nowa wersja aplikacji Santander mobile z biometryczną autoryzacją

Santander Bank Polska udostępnia nową wersję aplikacji mobilnej z biometryczną autoryzacją. Od teraz transakcje można potwierdzać biometrią – odciskiem palca na telefonach z systemem Android lub Touch ID oraz Face ID na telefonach z iOS. To wygodne rozwiązanie pozwala jeszcze szybciej autoryzować transakcje.

Nowa metoda autoryzacji jest szybka i wygodna. Mobilna autoryzacja to sposób potwierdzania przelewów i innych transakcji – np. płatności kartą w internecie. Dotychczas, aby potwierdzić płatność internetową mobilną autoryzacją, trzeba było wpisać PIN do mobilnej autoryzacji w aplikacji mobilnej. W nowej wersji aplikacji wprowadzono także możliwość potwierdzania płatności biometrią (odciskiem palca lub Face ID). Nie trzeba wpisywać PIN-u do mobilnej autoryzacji – w zamian wystarczy odcisk palca lub potwierdzenie twarzą.

– W ciągu ostatniego roku znacząco wzrosła liczba klientów, którzy korzystają ze zdalnej obsługi – zarówno w Santander internet, jak i  w Santander mobile. Nasi klienci w  I kwartale tego roku wykonali w aplikacji ponad 37 mln transakcji, o 53% więcej niż przed rokiem. Systematycznie wprowadzamy kolejne udogodnienia i poszerzamy dostępne usługi. Ostatnio umożliwiliśmy realizację przelewów z innych banków w ramach Santander open – mówi Piotr Hibner z Santander digital.

Od teraz klienci używający mobilnej autoryzacji mają możliwość potwierdzać transakcje internetowe (w tym zakupy kartami) do kwoty 10.000 zł przy pomocy odcisku palca lub wizerunku twarzy w swoich telefonach.

Jak włączyć biometrię w Mobilnej autoryzacji

Aby włączyć biometrię w mobilnej autoryzacji, trzeba zalogować się do aplikacji Santander mobile i wybrać opcję Ustawienia > Mobilna autoryzacja > Biometria w mobilnej autoryzacji.

Ze względów bezpieczeństwa Bank może czasem dodatkowo poprosić użytkownika o podanie PIN-u do mobilnej autoryzacji.

W aplikacji Santander mobile można nie tylko realizować przelewy, ale także założyć konto online na zdjęcie, na przelew, przez wideorozmowę lub kuriera. Klienci mogą kupować bilety komunikacji miejskiej lub na wydarzenia kulturalne, opłacać parkingi, zamawiać taksówki lub kupować kwiaty. Dostępny jest też Kantor Santander oraz ubezpieczenia turystyczne i OC/AC. Można także połączyć się z doradcą w języku migowym.

Z aplikacji korzysta 1,7 mln klientów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Hakerzy polują na konta w chmurz

Według Ponemon Institute zhakowane konta w chmurze kosztują firmy średnio 6,2 milionów rocznie. Dwie trzecie specjalistów od bezpieczeństwa uważa, że jest to bardzo poważne zagrożenie dla ich organizacji.
więcej

Kultura cybernetyczna jako filar bezpieczeństwa IT

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa informacji, oprócz inwestycji w najnowsze technologie, systemy informatyczne i niezawodność procesów, firmy i korporacje powinny skupiać większą uwagę na kadrach i ich szkoleniu.
więcej

Edek kolejarz na infolinii Intercity

PKP Intercity uruchomiło na swojej infolinii moduł głosowego asystenta (voicebota), którego zadaniem jest udzielanie informacji o rozkładach jazdy pociągów. Nowa usługa dostępna jest od 7 czerwca pod numerem 22 391 22 22.