Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Scoring

Pojęcie wywodzi się z marketingu internetowego (a dokładnie z marketing automation) i oznacza automatyczne przypisywanie określonej wcześniej liczby punktów za każdą zarejestrowaną interakcję Użytkownika w serwisie internetowym, usłudze elektronicznej lub innym miejscu pozwalającym na monitorowanie użytkownika.

Od dawna nie było w branży outsourcingu contact center takich wzrostów

Pandemia i obostrzenia związane z bezpośrednią obsługą klientów mocno przyczyniła się do powiększenia branży usługowych contact center. Tylko dwie spółki z tego segmentu, a należące do grup kapitałowych notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych odnotowały dwucyfrowy wzrost.

Arteria S.A. z segmentu contact center odnotowała 49 proc. wzrost r/r przychodów, a Voice Contact Center Sp. z o.o., należąca do grupy kapitałowej OEX S.A., odnotowała rekordowe aż 66,7% wzrostu przychodów.

W pierwszym kwartale 2021 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Arteria S.A. wyniosły 65 mln zł i były o 39% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Głównym źródłem przychodów w raportowanym okresie była sprzedaż prowadzona w segmencie Call Center, która wyniosła 51 mln zł (co stanowiło 78% całości przychodów) i była o 49% wyższa niż w 2020 roku. W drugim segmencie działalności Arterii S.A. tj. we Wsparciu Sprzedaży odnotowano także wzrost sprzedaży w porównaniu do 2020 roku (o 23%). Przychody w okresie sprawozdawczym osiągnęły z tego tytułu poziom 14 mln zł co stanowiło 22 % całości sprzedaży grupy.

Segment eCommerce services w grupie OEX S.A. osiągnął w I kwartale 2021 roku przychody od klientów zewnętrznych w wysokości 62,8 mln zł. Były one wyższe o 44,5% od przychodów osiągniętych przez segment w I kwartale roku ubiegłego. Wzrosty przychodów wykazały spółki Divante S.A. (33,4% wzrostu r/r), OEX E-Business Sp. z o.o. 50,3% wzrostu r/r) oraz Voice Contact Center Sp. z o.o.  (66,7% wzrostu r/r). Spadek przychodów o 95,2% odnotowała w 2021 roku spółka OEX24 Sp. z o.o. Przychody segmentu eCommerce services stanowiły w I kwartale 2021 roku 43,0% łącznych przychodów grupy OEX S.A., wobec 36,8% w I kwartale roku 2020.

Nie tak spektakularne, ale równie wysokie wyniki odnotowała większość outsourcingowych call center z którymi rozmawialiśmy. Ponieważ raportowanie w nich odbywa się w cyklu rocznym, na publikację wyników musimy jeszcze poczekać. Contact center, które opierało się w głównej mierze na sprzedaży nie mogą już poszczycić się wysokimi wzrostami. Część z nich odnotowała niewielkie straty. Wygląda jednak na to, że 2020 rok będzie to dla branży interesujący.

Total
2
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Deloitte: Polska w czołówce preferowanych lokalizacji dla Centrów Usług Wspólnych

Pandemia COVID-19 uwypukliła znaczenie innowacyjności w generowaniu wartości biznesowej i sprawiła, że oczekiwania firm w obszarze takich rozwiązań znacznie wzrosły. Aby zwiększyć zyski i zmniejszyć koszty, organizacje w coraz większym stopniu polegają na globalnych modelach świadczenia usług i inwestują w strategiczne możliwości Centrów Usług Wspólnych (SSC).
więcej

Sitel otwiera oddział w Gdańsku

Na mapie miast, w których swój oddział ma Sitel właśnie pojawił się Gdańsk. Na początek pracę w oddziale znajdzie 85 pracowników, ale w ciągu najbliższych lat planuje się wzrost zatrudnienia do ponad 500.