Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

Merida Polska pod lupą UOKiK. Jaki z tego wniosek?

Spółka Merida Polska jest właśnie prześwietlana przez UOKiK za działalność, która mogła ograniczać sprzedaż produktów przez internet swoim partnerom. Podmiot, który posiada sklep stacjonarny, może na swojej stronie internetowej jedynie prezentować rowery Merida oraz umożliwić składanie zamówień, bez wysyłki towarów do klientów.  Nabywca może zatem odebrać produkt wyłącznie w sklepie.

Z ustaleń urzędu wynika, że dystrybutor rowerów Merida, spółka Merida Polska, ograniczała działalność swoich dystrybutorów poprzez uniemożliwianie im wystawiania ofert sprzedaży produktów tej marki we własnych sklepach internetowych i na platformach on-line (Allegro, eBay czy OLX). W praktyce konsument z Białegostoku zmuszony był jechać po odbiór zamówionego roweru do Wrocławia, bo oferta tamtejszej firmy była tańsza. To w oczywisty sposób – zdaniem UOKiK – ograniczało prawa konsumentów.

 Zasady sprzedaży rowerów przez spółkę Merida Polska powodują, że konsument ma ograniczony wybór sprzedawców wyłącznie do najbliższych sklepów stacjonarnych. Konsument nie ma możliwości skorzystania z atrakcyjniejszej oferty przez internet. Może to powodować nie tylko ograniczenie konkurencji wśród sprzedawców, ale także wyższe ceny sprzętu – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Ograniczenia w sprzedaży, do jakich mogło dojść w wyniku działalności spółki Merida Polska, to spora nauczka dla firm, które są wyłącznymi master-dystrybutorami produktów czy usług w kraju. W takim modelu pracuje wielu producentów różnego rodzaju produktów i rozwiązań informatycznych. Ograniczanie ich możliwości co do pozyskania klienta może być w oczach UOKiK naruszeniem przepisów prawa o zachowaniu konkurencyjności rynku.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

UOKiK mówi nie produktom w pakietach

UOKiK wszczął postępowanie wobec dwóch platform telewizji cyfrowej należącej do Polsatu i spółek grupy Discovery. Powód? Urząd mówi nie pakietyzacji produktów. Czy wkrótce klienci będą mogli wybrać kanały, które chcą oglądać? Wszystko na to wskazuje.
więcej

Sejm za nowelizacją ustawy upadłościowej

Sejm przyjął jednogłośnie nowelizację ustawy o Krajowym Rejestrze Zadłużonych, która usprawnia postępowanie upadłościowe konsumentów. Od 1 lipca tego roku, czyli od chwili wejścia w życie znowelizowanej ustawy – część czynności będzie realizowana elektronicznie.
więcej

Nigeryjscy książęta istnieją naprawdę!

Kto z nas nie spotkał się z niespodziewaną propozycją przekazania nam przez nigeryjskiego księcia okrągłej sumy pieniędzy? Warunek to przelanie „drobnej” kwoty z tytułu opłat manipulacyjnych na konto bankowe podane przez księcia lub jego pełnomocnika.