Co dziesiąta firma to cyfrowy outsider – 11% biznesów nie korzysta z żadnych narzędzi analitycznych

Eksperci z TechRepublic mają dla nas dwie wiadomości: dobrą i złą. Dobra jest taka, że większość firm chętnie wykorzystuje narzędzia Business Intelligence i analitykę danych. Zła natomiast jest taka, że wciąż pojawiają się podmioty, które ignorują analitykę Big Data.

A bywają nawet takie, w których kadra zarządzająca nie widzi w niej żadnej wartości biznesowej.

Sukces zapisany jest w liczbach, ale te trzeba jeszcze umieć rozszyfrować. Tak w jednym zdaniu można opisać wyniki raportu TechRepublic. Czego konkretnie możemy się dowiedzieć z jego lektury? Przede wszystkim tego, że “analityka Big Data jest główną siłą napędową sukcesu przedsiębiorstw i to się nie zmieni”, uważa aż 8 na 10 ankietowanych przedstawicieli kadry C-level. Można ich określić mianem cyfrowych prymusów.

Twórcy raportu mają też dla nas mniej optymistyczną wiadomość, 11% ankietowanych deklaruje, że ich przedsiębiorstwo nie korzysta obecnie z żadnych narzędzi analitycznych.

– To cyfrowi outsiderzy, których działalność wkrótce, o ile już tak nie jest, zostanie poważnie zagrożona. – zauważa Bartosz Michalczyk z BPSC i tłumaczy – Oznacza to, że co dziesiąta firma działa w przestarzałym modelu i kompletnie nie wie co dzieje się w jej strukturach. Decyzje podejmowane są na przysłowiowy “nos”, a ewaluacje niepoparte są żadnymi spójnymi miarami. To tak jakby sklep nie sprawdzał, co się sprzedaje. Takie działania nie mogą przynieść niczego dobrego.

To nie jedyna niepokojąca informacja, płynąca z kwietniowego badania TechRepublic. Z odpowiedzi udzielonych przez managerów wynika, że w 5% firm zespół zarządzający nie widzi żadnej wartości biznesowej w analityce. Zapytany o przyczynę takiego stanu rzeczy, ekspert z BPSC jest przekonany, że to efekt niewiedzy kadry zarządzającej, jednocześnie

– Co może martwić, to nie sam wynik, ale fakt, że mówimy o kadrze kierowniczej, która wyznacza kierunki i podejmuje strategiczne decyzje w organizacji. Niechęć do analityki to dzisiaj niemal anomalia, dlatego dla stabilności rynku nie jest to duże zagrożenie, ale dla firm, którymi tacy decydenci kierują, już owszem. – mówi Bartosz Michalczyk.

A co tracą managerowie, którzy ignorują możliwości predykcyjne i operacyjne BI[1]? Cyfrowi prymusi dostrzegają wiele korzyści, wynikających z wykorzystania analityki danych. Używają jej przede wszystkim do usprawnienia działań operacyjnych, a także sprzedaży i marketingu. Dla 65% respondentów największą korzyścią z zastosowania analityki było usprawnienie procesu podejmowania decyzji strategicznych. Pozostałe korzyści, jakie wymieniali ankietowani, to lepsza wiedza o klientach (45%), oszczędność kosztów (44%) i wyższa sprzedaż (32%).

Słownik
1. BI. (lub Systemy Business Intelligence) – narzędzia realizujące proces przekształcania danych z różnych źródeł w informacje, a informacji w…


Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

SMS-owe integracje. Nowe rozwiązania dla biznesu

Znane i lubiane SMS-y to dziś nie tylko niezobowiązująca, szybka forma komunikacji, ale coraz częściej też ważne biznesowe instrumenty, które odpowiednio skonfigurowane z określonym narzędziami i internetowymi aplikacjami, ułatwiają codzienny kontakt. Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać SMS-ową platformę do prowadzenia sklepów, zarządzania zasobami ludzkimi, kontaktu z klientami oraz do wielu innych działań związanych z kierowaniem nowoczesną firmą.
więcej

Nowatorskie rozwiązanie automatyzujące w branży IT

Rynek oprogramowania do automatyzacji i orkiestracji zadań informatycznych kwitnie. Według raportu Gartnera jego globalna wartość to ponad 282 mln USD. Do roku 2023 r. 75% globalnych przedsiębiorstw wdroży, co najmniej jedno z takich rozwiązanie, co stanowić będzie znaczny wzrost w porównaniu do poziomu wynoszącego aktualnie mniej niż 20%. W Polsce pionierem takich rozwiązań jest system AutomateNOW! – platforma do automatyzacji procesów IT, stworzona w Polsce i wdrażana przez InfiniteDATA. Klientami firmy są takie marki jak: mBank, AliorBank, Orange, Polkomtel, Aviva, Millenium Bank, Procter & Gamble, HP czy Credit Agricole.