Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

Co dziesiąta firma to cyfrowy outsider – 11% biznesów nie korzysta z żadnych narzędzi analitycznych

Eksperci z TechRepublic mają dla nas dwie wiadomości: dobrą i złą. Dobra jest taka, że większość firm chętnie wykorzystuje narzędzia Business Intelligence i analitykę danych. Zła natomiast jest taka, że wciąż pojawiają się podmioty, które ignorują analitykę Big Data.

A bywają nawet takie, w których kadra zarządzająca nie widzi w niej żadnej wartości biznesowej.

Sukces zapisany jest w liczbach, ale te trzeba jeszcze umieć rozszyfrować. Tak w jednym zdaniu można opisać wyniki raportu TechRepublic. Czego konkretnie możemy się dowiedzieć z jego lektury? Przede wszystkim tego, że “analityka Big Data jest główną siłą napędową sukcesu przedsiębiorstw i to się nie zmieni”, uważa aż 8 na 10 ankietowanych przedstawicieli kadry C-level. Można ich określić mianem cyfrowych prymusów.

Twórcy raportu mają też dla nas mniej optymistyczną wiadomość, 11% ankietowanych deklaruje, że ich przedsiębiorstwo nie korzysta obecnie z żadnych narzędzi analitycznych.

– To cyfrowi outsiderzy, których działalność wkrótce, o ile już tak nie jest, zostanie poważnie zagrożona. – zauważa Bartosz Michalczyk z BPSC i tłumaczy – Oznacza to, że co dziesiąta firma działa w przestarzałym modelu i kompletnie nie wie co dzieje się w jej strukturach. Decyzje podejmowane są na przysłowiowy “nos”, a ewaluacje niepoparte są żadnymi spójnymi miarami. To tak jakby sklep nie sprawdzał, co się sprzedaje. Takie działania nie mogą przynieść niczego dobrego.

To nie jedyna niepokojąca informacja, płynąca z kwietniowego badania TechRepublic. Z odpowiedzi udzielonych przez managerów wynika, że w 5% firm zespół zarządzający nie widzi żadnej wartości biznesowej w analityce. Zapytany o przyczynę takiego stanu rzeczy, ekspert z BPSC jest przekonany, że to efekt niewiedzy kadry zarządzającej, jednocześnie

– Co może martwić, to nie sam wynik, ale fakt, że mówimy o kadrze kierowniczej, która wyznacza kierunki i podejmuje strategiczne decyzje w organizacji. Niechęć do analityki to dzisiaj niemal anomalia, dlatego dla stabilności rynku nie jest to duże zagrożenie, ale dla firm, którymi tacy decydenci kierują, już owszem. – mówi Bartosz Michalczyk.

A co tracą managerowie, którzy ignorują możliwości predykcyjne i operacyjne BI? Cyfrowi prymusi dostrzegają wiele korzyści, wynikających z wykorzystania analityki danych. Używają jej przede wszystkim do usprawnienia działań operacyjnych, a także sprzedaży i marketingu. Dla 65% respondentów największą korzyścią z zastosowania analityki było usprawnienie procesu podejmowania decyzji strategicznych. Pozostałe korzyści, jakie wymieniali ankietowani, to lepsza wiedza o klientach (45%), oszczędność kosztów (44%) i wyższa sprzedaż (32%).

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Tempo cyfryzacji państw UE szansą na wzrost PKB o 7,2%

Jak wynika z najnowszej analizy Deloitte’a przygotowanej dla firmy Vodafone, przyspieszające w związku z pandemią procesy cyfryzacji mają wygenerować dodatkowy bilion euro dla unijnej gospodarki, odpowiadając za przyrost PKB na mieszkańca krajów UE w wysokości 7,2 proc. do 2027 roku.
więcej

Rozwiązania Cisco Webex jako idealna i niezawodna odpowiedź na wyzwania pracy hybrydowej

Od ponad roku jako pracownicy, właściciele firm, menadżerowie zespołów, odnajdujemy się w zupełnie nowej rzeczywistości – pracy hybrydowej, w której łączymy pracę zdalną ze stacjonarną, a coraz częściej nasze biura pełnią funkcję miejsca spotkań, niż wykonywania codziennej pracy. Ponad 80% organizacji przeniosło swoją pracę w tryb hybrydowy, a już prawie 100% wyjazdów służbowych zostało zawieszonych, wszystko w celu podniesienia bezpieczeństwa pracowników i nas samych.
więcej

Play wdraża usługę mojeID

Operator sieci komórkowej Play udostępnia swoim klientom możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem usługi mojeID prowadzonej przez KIR. Rozwiązanie umożliwi dotychczasowym i nowym klientom operatora bezpieczne i wygodne zawieranie online umów abonamentowych oraz aneksów.