NCBiR wybrało platformę AI Contact Center od Altar

Punkt Informacyjny Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) pracuje od niedawna na nowej platformie contact center. Konsultanci obsługują innowatorów, przedsiębiorców i naukowców, którzy są zainteresowani dofinansowaniem unijnym lub uzyskaniem informacji o konkursach i programach wsparcia, także tych finansowanych z budżetu państwa.

Postawiliśmy kilka celów dla wdrożenia realizowanego przez spółkę Altar. Oprócz usprawnienia procesów obsługi klientów, ich standaryzacji, zależało nam na podniesieniu jakości kontaktu oraz mierzeniu kluczowych wskaźników, w tym satysfakcji z obsługi – mówi Anna Grabowska, zastępca dyrektora Działu Komunikacji i Promocji Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz pełnomocnik dyrektora NCBR ds. obsługi klienta. Równie ważne było dla nas przekierowanie kontaktów do jednego miejsca, jakim jest Punkt Informacyjny. Dzięki temu pracownicy zajmujący się naszymi klientami na dalszych etapach realizacji projektów, mogą więcej czasu poświęcić podmiotom i projektom, którymi już się opiekują. Większość informacji mogą przekazać nasi konsultanci z tzw. pierwszej linii, którzy mają bardzo dużą wiedzę o cyklu życia projektów w centrum.

Punkt Informacyjny NCBiR pracuje w dni robocze w godzinach od 8:15 do 16:15. Do obsługi na platformie contact center[1] w pierwszej kolejności włączono kanał mailowy oraz telefoniczny.

Nasi konsultanci informują o bieżącej ofercie NCBR, badają potrzeby klientów i doradzają udział w odpowiednich konkursach, nie tylko tych z oferty NCBR. Podpowiadają też, jak sprawnie wypełnić wnioski, oczywiście w granicach dozwolonych ustawą. Dziennie obsługujemy średnio około 100 spraw. Ta liczba oczywiście wzrasta w okresach naborów do konkursów – mówi Anna Grabowska.

Platforma AI Contact Center[1], udostępniona jako usługa w chmurze, obsługuje ruch przychodzący i wychodzący.

– Klienci kontaktują się zarówno telefonicznie, jak i mailowo. Uruchomiliśmy m.in. call back, dzięki któremu klient oczekujący w kolejce może zostawić prośbę o oddzwonienie – mówi Agata Guzikowska, Key Account Manager w spółce Altar. – Połączenia są nagrywane i przechowywane w repozytorium. Łatwo je odsłuchać i ocenić. W trosce o jakość obsługi, klienci są też ankietowani po rozmowie. Monitoring kluczowych parametrów ułatwiają dashboardy.

W ramach obsługi działają trzy linie wsparcia, z których pierwsza odpowiada za bezpośredni kontakt z klientem. Wszystkie maile, zanim trafią do konsultantów, „przechodzą” przez kategoryzator. Na podstawie słów kluczowych rozdziela on wiadomości i przesyła je do odpowiednich grup kompetencyjnych. Możliwe jest założenie zgłoszenia (ticket) z rozmowy telefonicznej. Z wiadomości mailowej zgłoszenie zakłada się on automatycznie i trafia w obieg.

– Wdrożenie platformy Altar w NCBR odbyło się w bardzo szybkim tempie, sprawnie i praktycznie bezproblemowo. Dziękuję zarówno zespołowi Altar, jak i naszemu, bo wiem jak duże to było dla wszystkich wyzwanie – mówi Grabowska z NCBiR. – Jesteśmy w trakcie naboru wniosków do naszych flagowych konkursów i już możemy powiedzieć, że różnica jest odczuwalna. Dostajemy też sygnały z zewnątrz, że poprawiła się jakość i terminowość obsługi.

W planach jest rozwój systemu o nowe funkcjonalności automatyzujące kontakt z klientem oraz obsługa w nowych kanałach kontaktu.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…


Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts
Read More

Vocalcom wizjonerem dla Gartnera

Gdy mówimy o Kwadrancie Gartnera mamy na myśli na ogół liderów zestawienia. Ale to nie liderzy wskazują kierunki dalszego rozwoju, lecz wizjonerzy. W ostatnim raporcie Gartnera dotyczącym rozwiązań CCaS dla Zachodniej Europy wizjonerem został m.in. Vocalcom, mplsystems i Interactive Inteligence.
Read More

Biometryczna video identyfikacja Alfavoxu Hitem Roku 2018

Nowoczesne i przełomowe – tym charakteryzuje się Hit Roku, zwycięskie rozwiązanie technologiczne wybrane przez elitarne grono doświadczonych ekspertów z branży IT w ramach prestiżowego konkursu Gazety Bankowej. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia uznanie jury zdobył system biometrycznej video identyfikacji Alfavox, producenta wielokrotnie nagradzanych i wyróżnianych rozwiązań dla sektora finansowego.
Read More

Gartner uznał Avaya wizjonerem w „Magic Quadrant” za 2021 rok

Firma Gartner w raporcie „Magic Quadrant” za 2021 rok dotyczącym rozwiązań konferencyjnych (2021 Gartner Magic Quadrant for Meeting Solutions) uznała firmę Avaya za „wizjonera”. Gartner definiuje rozwiązania konferencyjne jako „produkty umożliwiające przeprowadzanie różnego typu wirtualnych spotkań, łączące funkcje komunikacji, współpracy i współużytkowania treści”.