Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

Bezpieczeństwo polskich e-sklepów. Badanie EmailLabs

Zakupy w sieci są łatwe i przyjemne, ale mogą być też niebezpieczne. Według badań EmailLabs, mimo łatwego dostępu do technologii zabezpieczających komunikację mailową, wiele firm z sektora e-commerce nie chroni wystarczająco dobrze swoich wysyłek. W ten sposób naraża klientów na spam, ataki phishingowe oraz kradzież danych.

EmailLabs, dostarczający technologie do wysyłki wiadomości transakcyjnych, przeanalizował zabezpieczenia domen, z których wysyłki prowadzą sklepy e-commerce. Badano najpopularniejsze porównywarki cenowe, sklepy internetowe oraz platformy handlowe online. Wnioski? Niemalże 1/3 firm nie posiada żadnych zabezpieczeń narażając użytkowników na ataki phishingowe, homograficzne i cybersquatting. To grozi np. przechwyceniem informacji z kont bankowych klientów.

W trakcie pandemii wiele biznesów w pośpiechu przeniosło się do sieci, z kolei marki od dawna obecne online, próbując wykorzystać szanse jakie stworzyła nowa sytuacja, skoncentrowały się na sprzedaży. W efekcie dokonując dzisiaj zakupów w sieci jesteśmy dziś bardziej niż kiedykolwiek narażeni na różnego rodzaju oszustwa. Udostępniamy przecież przy tej okazji numery naszych kart, telefonów, dane logowania adresy zamieszkania i inne dane osobowe. One mogą trafić w każdej chwili w ręce cyberprzestępców – wystarczy kliknąć w link w nieautoryzowanej wiadomości e-mail – ostrzega Katarzyna Garbaciak, prezes zarządu EmailLabs.

Co chroni nasze dane?

Eksperci zwracają uwagę, że podstawowym i absolutnie minimalnym zabezpieczeniem poczty elektronicznej jest SPF, czyli Sender Policy Framework.  Zdecydowanie lepszym i dziś bez wątpienia obowiązkowym zabezpieczeniem jest DKIM. Pozwala on zidentyfikować czy wiadomość́ wysłana z danej domeny została rzeczywiście dostarczona przez prawdziwego nadawcę. Z badań EmailLabs wynika, że DKIM wdrożyło 77% firm działających w obszarze e-commerce.

Najlepiej zabezpieczone są duże firmy. Pozostałe starają się edukować rynek, ostrzegać przed zagrożeniami. To jednak nie wystarczy. Bez względu na wielkość, każdy e-commerce powinien wiedzieć, jak bezpiecznie, a co za tym idzie skutecznie, posługiwać się komunikacją e-mail – zarówno tą marketingową, jak i transakcyjną – zwraca uwagę Katarzyna Garbaciak.

Najbardziej zaawansowane techniczne i najefektywniejsze są aktualnie zabezpieczenia DMARC (Domain-based MessageAuthentication, Reporting & Conformance). Są onewspierane przez m.in. Google, Yahoo, Microsoft, AOL, Seznam.cz, także polskich providerów pocztowych, a w grupie roboczej pracującej nad rozwojem standardu znaleźli się przedstawiciele Facebooka, Google czy PayPala. Dobrze skonfigurowany protokół praktycznie blokuje możliwość podszywania się pod oryginalną domenę, co sprawia, że niebezpieczny email w ogóle nie powinien dotrzeć do skrzynki klienta. Niestety ponad 80% firm działających w obszarze e-handlu do chwili publikacji badania w ogóle nie wdrożyło takiego rozwiązania.

– Wierzę, że dzięki naszym badaniom firmy zdecydują się przynajmniej na wdrożenie choćby podstawowych zabezpieczeń, także dlatego że istotnie polepszają dostarczalność e-maili. Jeśli brakuje im kompetencji zawsze mogą skorzystać z serwera SMTP w chmurze i w kilka minut zintegrować go ze swoim sklepem – zwraca uwagę Katarzyna Garbaciak – Sektor e-commerce przeżywa dziś, m.in. w następstwie pandemii, prawdziwe żniwa. Nic jednak nie trwa wiecznie. Jakikolwiek incydent bezpieczeństwa może spowodować odpływ klientów, tym bardziej, że e-mail jest wykorzystywany do przekazywania informacji transakcyjnych – potwierdzeń płatności, zamówień, faktur – dodaje.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Cyfrowe MŚP z 50% wzrostem – wyniki analizy PayPal

Miniony rok to dla większości firm okres niepewności, ciągłych zmian oraz przenoszenia się do wirtualnego świata. Przedsiębiorstwa, którym udało się szybko przystosować do nowej rzeczywistości i wdrożyć cyfrowe rozwiązania nie tylko poradziły sobie z kryzysem, ale w wielu przypadkach, z sukcesem rozwijały swoją działalność w czasie pandemii.