Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

Automaty zamiast urzędników – są pierwsze propozycje legislacyjne

Minister cyfryzacji chce zmian w sposobie obsługiwania obywateli w zakresie meldunku i wydawania zaświadczeń z Rejestru Stanu Cywilnego. Na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy o dowodach osobistych, ustawy o ewidencji ludności oraz ustawy – prawie o aktach stanu cywilnego.

Szykuje się spora rewolucja, bo planuje się wprowadzenie w pełni transakcyjnego, samoobsługowego sposobu meldowania na pobyt stały i czasowy oraz wydawania zaświadczeń z USC.

Opublikowany projekt zakłada wprowadzenie w pełni samoobsługowego systemu do wydawania dokumentów i przeprowadzania procesów bez ingerencji urzędnika. Dotąd każda taka czynność musiała być wykonywana osobiście przez pracownika urzędu. Wkrótce może to się zmienić. W ocenie skutków regulacji zwrócono uwagę, że przewidziane w projekcie zmiany to odpowiedź na wprowadzane ograniczenia epidemiczne i konieczność zminimalizowania kontaktu z innymi osobami. Nowe prawo ma całkowicie wyeliminować ingerencję człowieka w proces, który i tak od lat był wykonywany przez ludzi niemal automatycznie.

Niezwykle ważne jest by obywatele dysponowali możliwością realizacji podstawowych spraw urzędowych zdalnie, przy pomocy prostych, intuicyjnych i dedykowanych konkretnym czynnościom usług elektronicznych. Realizacja części spraw niewątpliwie nie wymaga by były one prowadzone wyłącznie w formie tradycyjnej (papierowej) i z powodzeniem można przenieść je do elektronicznych kanałów komunikacji oraz systemów elektronicznego obiegu dokumentów” – czytamy w uzasadnieniu projektu.

Opublikowany projekt ustawy przewiduje także możliwość zweryfikowania kto uzyskał dostęp do naszych danych osobowych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych. Aktualnie takie informacje przekazuje w formie papierowej Minister właściwy do spraw informatyzacji.

Choć nowy projekt zakłada transakcyjny proces meldunku, to będzie on dostępy wyłącznie dla osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu, w którym następuje zameldowanie. System ma do tego celu wykorzystywać dane zgromadzone w elektronicznym systemie ksiąg wieczystych. Dzięki temu osoba rejestrująca nie będzie musiała dołączać do zgłoszenia dokumentu, z którego wynikać będzie jego tytuł prawny do lokalu.

Jak podkreśla w uzasadnieniu RCL, nie będą pobierane żadne opłaty za wydawane w ten sposób zaświadczenia. „W związku z automatyzacją procesu nie ma przesłanek do obciążania obywateli opłatami, które rekompensowałyby organowi koszt realizacji zadania, bowiem koszt ten przez organ nie będzie ponoszony” – zaznaczono w uzasadnieniu.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Kraków uruchomi własne contact center

Do końca 2022 roku krakowski magistrat uruchomi Krakowskie Centrum Kontaktu. Będzie to wewnętrzne centrum kontaktu z mieszkańcami. Ma być uruchamiane stopniowo. Wkrótce rozpocznie się wybór dostawców oprogramowania. Pracownicy infolinii będą rekrutowani wewnętrznie.
więcej

Łódź: rusza infolinia dla samotnych seniorów

W Łodzi została uruchomiona nowa infolinia dla osób starszych i samotnych - "Przyjazny telefon". Infolinia, czy raczej telefon do porozmawiania przeznaczony jest dla wszystkich łódzkich seniorów, którzy potrzebują rozmowy, podzielenia się przemyśleniami, jak również informacji. Dzwoniący mogą porozmawiać na każdy dowolny temat.
więcej

Pandemia przyprawiła nam nowych e-obywateli

Już nie tylko zamówienie dowodu osobistego czy aktu cywilnego, lecz także wniosek o przyłącze kanalizacyjne czy zgodę na zajęcie pasa drogowego można załatwić elektronicznie, bez konieczności wizyty w urzędach. Podstawowy pakiet dostępności elektronicznej zapewnia portal rządowy, ale wiele gmin, głównie z uwagi na pandemię, decyduje się wdrażać rozwiązania e-urzędowe na własną rękę.