Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

Pracownicy brytyjskiego contact center HSBC nie wrócą już do biura

Brytyjski bank HSBC chce przenieść na stałe do domów ponad 1200 pracowników w Wielkiej Brytanii. Oferuje im dodatkowe 300 funtów z tytułu zużycia prądu i na ogrzewanie rocznie.

Na ochotnika zgłosiło się już 1800 pracowników, czyli 70% zespołu contact center z Anglii, Walii i Szkocji. Nie chcą wracać do pracy w biurze. Zdaniem wielu ekspertów to może być początek trendu, zapoczątkowanego pandemią koronawirusa.

Od początku pandemii wiele firm, także w Polsce, ograniczyło wynajmowaną przestrzeń biurową. Już w ubiegłym roku część ekspertów rynkowych wróżyło całkowitą zmianę trendów i pozostanie wielu pracowników w modelu pracy zdalnej właśnie. Tak stało się z pracownikami brytyjskiego oddziału banku HSBC, którzy zamiast do biur contact center, pozostaną na swojej kanapie w domu.

Jak podał Reuters za związkiem zawodowym Unite poinformował, że HSBC zaoferował pracownikom 300 funtów (blisko 1600 zł) rocznie, zatrudnionym w domu, aby pokryć dodatkowe wydatki, takie jak wyższe rachunki za ogrzewanie i prąd.  Z danych HSBC wynika, że jedna czwarta pracowników odrzuciła ofertę, ponieważ przynajmniej przez pewien czas chciała pracować w biurze, a tylko 5 proc. wolało wrócić do biura na stałe.

Od czasu pandemii HSBC zamknęło już call center w Swansea w Południowej Walii. Pozostałe centra telefoniczne znajdują się w Leeds w północnej Anglii i Hamilton w Szkocji.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Raport na temat pracy zdalnej wśród Dobrych Praktyk 2020

Raport „Aktywni+ Praca zdalna z perspektywy pracowników i pracodawców”, przeprowadzony przez pracownię ARC Rynek i Opinia na zlecenie Gumtree.pl przy współpracy z Randstad Polska, został wyróżniony wśród działań z zakresu CSR zaprezentowanych w dorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”. Inicjatywa została doceniona przez FOB w obszarze praktyk z zakresu pracy.
więcej

Otwarta bankowość wkracza do kredytów firmowych Nest Banku

Nest Bank wykorzystuje usługę dostępu do informacji o rachunku (tzw. AIS) w procesie wnioskowania o kredyt. Nowa usługa pozwoli klientom biznesowym, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, na szybsze i wygodniejsze wnioskowania o kredyt firmowy w Nest Banku.
więcej

Konsultacje telemedyczne w pakiecie z kontem w Santanderze

Klienci, którzy mają konto Jakie Chcę lub konto Select w Santander Bank Polska, mogą skorzystać z nowej usługi medycznej – pakietu Telemedi.co. Dzięki temu rozwiązaniu będą mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie skonsultować się z lekarzem – przez telefon, wideo lub chat. Santander Bank Polska przygotował usługę we współpracy z Visa i firmą Telmedicin.