Rozpoczynają się konsultacje w sprawie CPZM

Rozpoczęły się konsultacje rynkowe w sprawie utworzenia Centralnej Platformy Zarządzania Miastem (CPZM). Platforma to projekt zaplanowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Pracuje nad nim Departament Rozwiązań Innowacyjnych kierowany przez Adama Andruszkiewicza, sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Celem projektu CPZM jest wsparcie samorządów w odbudowaniu lokalnych gospodarek oraz skierowanie ich na ścieżkę cyfrowego i zrównoważonego rozwoju.

Projekt zakłada:

  1. zbudowanie i wdrożenie centralnej platformy do zarządzania zadaniami samorządów o funkcjonalności centralnego repozytorium aplikacji, wytycznych i najlepszych praktyk – w postaci biblioteki gotowych rozwiązań opartych na technologii Internetu Rzeczy (IoT) i Sztucznej Inteligencji (AI), które mogą być wielokrotnie wykorzystywane z uwzględnieniem lokalnej specyfiki,
  2. rozszerzenie możliwości stron internetowych urzędów o elektroniczne usługi dla mieszkańców, w tym ich personalizację (np. rozsyłanie informacji o wysokości podatku od nieruchomości, ułatwienie płatności, składanie deklaracji odpadowych, uzyskiwanie uzgodnień i pozwoleń, składanie wniosków o dostęp do informacji publicznej itp.),
  3. cyfrowe centralne bazy danych na temat infrastruktury i zasobów (np. projekty organizacji ruchu, położenie pojazdów transportu publicznego, sieci przesyłowych i pomp wody, stanu wałów przeciwpowodziowych itp.), w tym wytworzenie narzędzi analityki pozyskanych w trakcie realizacji projektów konkursowych danych do ponownego wykorzystania,
  4. ogłoszenie konkursów dla samorządów, które w procedurze przetargowej będą finansować rozwiązania z obszarów zarządzania zadaniami samorządów.

CPZM nie ogranicza się tylko do ośrodków miejskich, ale obejmuje także małe gminy. Ma – poza usprawnieniem procesu zarządzania samorządami, poprawić także (poprzez unifikację platformy) obsługę mieszkańców. Ma to na celu przyspieszenie obsługi klientów w urzędach, poprawę jakości i szybkości obsługi przedsiębiorców oraz pełniejszą, zautomatyzowaną analizę big data, która pozwoli na podejmowanie lepiej dopasowanych do mieszkańców decyzji. Twórcy projektu chcą zwiększyć w ten sposób poziom cyfryzacji urzędów w Polsce i ujednolicić w ten sposób zarówno dostęp jak i treść przekazywanych dla mieszkańców informacji. Konsultacje potrwają do 26 kwietnia br. do godz. 12.00.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

E-wizyty w ZUS cieszą się coraz większym zainteresowaniem

Właśnie mija rok, odkąd ZUS zaproponował klientom usługę e-wizyty. Dotychczas skorzystało z niej ponad 116 tys. osób w całym kraju. W samym Opolu z usługi skorzystało ponad 3 tys. klientów. Najczęściej konsultowane są sprawy dotyczące emerytur i rent krajowych. Ale system daje możliwości umówienia spotkania w wielu innych obszarach tematycznych.
Czytaj więcej

Blockchain w sektorze publicznym

Firmy, zwłaszcza banki i ubezpieczyciele, ale też sektor publiczny, odchodzą od papieru i wysyłania odbiorcom drukowanych regulaminów czy informacji. Coraz więcej z nich wdraża elektroniczny obieg dokumentów. W tym przypadku kluczowa jest jednak konieczność zagwarantowania bezpieczeństwa informacji i dokumentacji. Służy temu technologia blockchain...
Czytaj więcej

Tajemniczy klient skontroluje jakość obsługi w UKE

Urząd Komunikacji Elektronicznej chce sprawdzić jak jego pracownicy radzą sobie z obsługą klientów. Chcą do tego celu wykorzystać metodę mystery client. UKE ogłosiło postępowanie o zamówienie związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem badania jakości obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami.