Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

Automatyzacja w Warcie zaoszczędziła 90 etatów

W ubiegłym roku voiceboty działające w firmie Warta obsłużyły 300 tys. rozmów telefonicznych. W tym czasie zlikwidowano 830 tys. szkół i wypłacono 3,7 mld zł odszkodowań i świadczeń.

Aby zwiększyć efektywność obsługi klienta Warta wdrożyła asystenta głosowego, który przeprowadził 300 tys. rozmów z osobami dzwoniącymi na infolinię ubezpieczenia. Robot, który przyjmuje od rozmówców zgłoszenia szkód – zbiera podstawowe informacje dotyczące zdarzenia związanego z powstaniem szkody, a następnie przekierowuje rozmowę do konsultanta. To w znaczący sposób odciąża pracowników contact center w procesie przyjmowania zgłoszenia.

Asystent głosowy Warty to tylko jedno z wielu usprawnień, które ubezpieczyciel wprowadził w ostatnim czasie w swoim contact center i działach likwidacji szkół. W ubiegłym roku wprowadzono oparte o AI rozwiązanie, które pomaga rzeczoznawcom w weryfikacji kosztorysów przygotowywanych przez warsztaty samochodowe. Podobne rozwiązanie wprowadziło także PZU.

– W tym roku wykonamy kolejny ważny technologiczny krok, który zmieni standard i zasady działania likwidacji szkód z myślą o potrzebach naszych klientów i podnoszeniu efektywności firmy – powiedział Jarosław Parkot, prezes Warty w rozmowie z dziennikarzem portalu cashless.pl.

Warta wykorzystuje także innowacyjne narzędzia do taryfikacji opartych na rozwiązaniach machine learning i big data. Mowa tu o rozwiązaniach typu pricing analitycs, czyli systemach wspierających ustalanie cen dla klientów dostarczanych przez izraelski startup Earnix. W sumie innowacje wdrożone przez spółę udało się zaoszczędzić ponad 15 tys. godzin pracowników miesięcznie, co oznacza oszczędność na poziomie ponad 90 etatów pracowniczych.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

75% Polaków chętnie rozmawia z botami

Chętnie i świadomie korzystamy z nowych technologii. Ten fakt potwierdza między innymi podejście Polaków do wirtualnych asystentów, których coraz częściej słyszymy po drugiej stronie słuchawki, dzwoniąc na infolinię. Dobrym przykładem jest telefoniczne zgłaszanie szkód z polisy ubezpieczeniowej.
więcej

Energa Obrót stawia na hosty Vee

Plan wdrożenia rozwiązań pudełkowych pod marką Vee Center przynosi już pierwsze, poważne kontrakty: trójmiejska spółka podpisała właśnie kontrakt z Energą Obrót, jednym z największych sprzedawców energii elektrycznej w Polsce. W myśl umowy, hosty Vee przeprowadzą gruntowne badania satysfakcji części klientów korporacji.
więcej

Boty są w stanie obsłużyć do 40 proc. klientów

W nowej rzeczywistości zdalne kanały kontaktu takie jak call center czy chat na stronie i w social media stały się dla większości firm kluczowym elementem obsługi klientów. Coraz więcej decyduje się na zatrudnienie do tego celu botów, które są w stanie obsłużyć nawet 40 proc. zapytań klientów.