Trzecia fala w Urzędach

Urzędy w wielu miastach i miasteczkach w związku z pandemia ograniczają swoją dostępność dla mieszkańców. W ogromnej większości praca odbywa się w trybie zdalnym lub przynajmniej rotacyjnym.

W sporej części z nich dokumenty przekazywane są za pośrednictwem urn. Część umożliwia umówienie wizyty on-line. A jeszcze inne wprowadziły usługę e-wizyty.

Część Urzędów zamierza jeszcze bardziej zaostrzyć procedury bezpieczeństwa – informuje Polska Agencja Prasowa. We Wrocławiu obsługą klientów zajmują się dwa niemające ze sobą kontaktu zespoły.

Jak informuje wrocławski magistrat urzędnicy będą pracować na dwóch zmianach, zaś centra obsługi mieszkańca będą otwarte dwie godziny krócej. Obsługa będzie dostępna w godzinach 8:00 – 15:15. Tam, gdzie to możliwe, praca odbywa się wyłącznie zdalnie.

W Szczecinie, jak i w wielu innych miastach, wprowadzono możliwość umawiania się na wizyty. Oczywiście korespondencja jest obsługiwana płynnie, choć ostatnio znacznie popularniejsze stało się składanie dokumentów za pośrednictwem e-PUAP.

Część urzędów wprowadziło możliwość konsultowania się z urzędnikiem o możliwości załatwienia sprawy zdalnie. Takie rozwiązanie wprowadził m.in. Urząd Marszałkowski województwa zachodniopomorskiego. W Łodzi – aby klient mógł załatwić swoją sprawę w urzędzie – musi umówić się telefonicznie.

W wielu urzędach w Polsce prowadzono możliwość zrealizowania video-połączenia. Zakład Ubezpieczeń Społecznych od 19 października wprowadził pilotażowo, a później na terenie całego kraju usługę takich e-wizyt. Tylko do 20 stycznia zrealizowano ich ponad 20 tys. rozmów.

Część urzędów ogranicza kontakt z pracownikami do minimum. W wielu z nich – szczególnie tych małych miejscowościach gminnych, gdzie nie ma wydzielonych sal obsługi klienta – załatwienie sprawy możliwe jest wyłącznie poprzez pozostawienie dokumentów w urnie w holu budynku.



Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Rząd planuje upowszechnić elektroniczne urzędy

Cyfryzacja administracji w Polsce nabiera tempa. Wprowadzenie profilu zaufanego spotkało się z ciepłym przyjęciem ze strony obywateli, w 2018 roku korzystało z niego już 2,6 mln osób, a na horyzoncie pojawiają się kolejne projekty, które ułatwią wykonywanie czynności urzędowych za pośrednictwem internetu.
więcej

Administracja nieprzygotowana do pracy zdalnej

Efekt i wnioski kontroli Najwyższej Izby Kontroli wśród 40 przebadanych urzędów są zatrważające. Aż 34 z nich nie były przygotowane do pracy zdalnej. Powód? Głównie brak sprzętu i bariery technologiczne. Z pracy zdalnej mogło korzystać tylko 32% pracowników skontrolowanych instytucji.
więcej

Miasto Gdynia z voicebotem

Po wirtualnym urzędniku, ułatwiającym załatwianie spraw przez internet, nadszedł czas na nowe rozwiązanie dla gdynian dzwoniących do Urzędu Miasta Gdyni. To voicebot, który o początku uruchomienia umówił blisko 14 tys. wizyt. urzędzie.