Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

Trzecia fala w Urzędach

Urzędy w wielu miastach i miasteczkach w związku z pandemia ograniczają swoją dostępność dla mieszkańców. W ogromnej większości praca odbywa się w trybie zdalnym lub przynajmniej rotacyjnym.

W sporej części z nich dokumenty przekazywane są za pośrednictwem urn. Część umożliwia umówienie wizyty on-line. A jeszcze inne wprowadziły usługę e-wizyty.

Część Urzędów zamierza jeszcze bardziej zaostrzyć procedury bezpieczeństwa – informuje Polska Agencja Prasowa. We Wrocławiu obsługą klientów zajmują się dwa niemające ze sobą kontaktu zespoły.

Jak informuje wrocławski magistrat urzędnicy będą pracować na dwóch zmianach, zaś centra obsługi mieszkańca będą otwarte dwie godziny krócej. Obsługa będzie dostępna w godzinach 8:00 – 15:15. Tam, gdzie to możliwe, praca odbywa się wyłącznie zdalnie.

W Szczecinie, jak i w wielu innych miastach, wprowadzono możliwość umawiania się na wizyty. Oczywiście korespondencja jest obsługiwana płynnie, choć ostatnio znacznie popularniejsze stało się składanie dokumentów za pośrednictwem e-PUAP.

Część urzędów wprowadziło możliwość konsultowania się z urzędnikiem o możliwości załatwienia sprawy zdalnie. Takie rozwiązanie wprowadził m.in. Urząd Marszałkowski województwa zachodniopomorskiego. W Łodzi – aby klient mógł załatwić swoją sprawę w urzędzie – musi umówić się telefonicznie.

W wielu urzędach w Polsce prowadzono możliwość zrealizowania video-połączenia. Zakład Ubezpieczeń Społecznych od 19 października wprowadził pilotażowo, a później na terenie całego kraju usługę takich e-wizyt. Tylko do 20 stycznia zrealizowano ich ponad 20 tys. rozmów.

Część urzędów ogranicza kontakt z pracownikami do minimum. W wielu z nich – szczególnie tych małych miejscowościach gminnych, gdzie nie ma wydzielonych sal obsługi klienta – załatwienie sprawy możliwe jest wyłącznie poprzez pozostawienie dokumentów w urnie w holu budynku.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Fundusze na cyfryzację polskich urzędów: wiemy kto otrzyma najwięcej

W ramach najnowszej perspektywy unijnej na lata 2021-2027, w lutym zakończyły się konsultacje Umowy Partnerskiej. Dokument ten określa uzgodnioną z Komisją Europejską strategię wykorzystania Funduszy Europejskich skierowaną zarówno do urzędników, jak i beneficjentów z sektora prywatnego, którzy będą realizować dofinansowywane projekty.
więcej

Rozpoczynają się konsultacje w sprawie CPZM

Rozpoczęły się konsultacje rynkowe w sprawie utworzenia Centralnej Platformy Zarządzania Miastem (CPZM). Platforma to projekt zaplanowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Pracuje nad nim Departament Rozwiązań Innowacyjnych kierowany przez Adama Andruszkiewicza, sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.