Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

NCC

(inaczej Network Control Center) centralna lokalizacja w sieciowym środowisku contact center do monitorowania wzorców ruchu przychodzącego i dostosowywania personelu, grup umiejętności i alokacji zasobów technicznych w celu osiągnięcia wymaganego poziomu usług.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Trzecia fala w Urzędach

Urzędy w wielu miastach i miasteczkach w związku z pandemia ograniczają swoją dostępność dla mieszkańców. W ogromnej większości praca odbywa się w trybie zdalnym lub przynajmniej rotacyjnym.

W sporej części z nich dokumenty przekazywane są za pośrednictwem urn. Część umożliwia umówienie wizyty on-line. A jeszcze inne wprowadziły usługę e-wizyty.

Część Urzędów zamierza jeszcze bardziej zaostrzyć procedury bezpieczeństwa – informuje Polska Agencja Prasowa. We Wrocławiu obsługą klientów zajmują się dwa niemające ze sobą kontaktu zespoły.

Jak informuje wrocławski magistrat urzędnicy będą pracować na dwóch zmianach, zaś centra obsługi mieszkańca będą otwarte dwie godziny krócej. Obsługa będzie dostępna w godzinach 8:00 – 15:15. Tam, gdzie to możliwe, praca odbywa się wyłącznie zdalnie.

W Szczecinie, jak i w wielu innych miastach, wprowadzono możliwość umawiania się na wizyty. Oczywiście korespondencja jest obsługiwana płynnie, choć ostatnio znacznie popularniejsze stało się składanie dokumentów za pośrednictwem e-PUAP.

Część urzędów wprowadziło możliwość konsultowania się z urzędnikiem o możliwości załatwienia sprawy zdalnie. Takie rozwiązanie wprowadził m.in. Urząd Marszałkowski województwa zachodniopomorskiego. W Łodzi – aby klient mógł załatwić swoją sprawę w urzędzie – musi umówić się telefonicznie.

W wielu urzędach w Polsce prowadzono możliwość zrealizowania video-połączenia. Zakład Ubezpieczeń Społecznych od 19 października wprowadził pilotażowo, a później na terenie całego kraju usługę takich e-wizyt. Tylko do 20 stycznia zrealizowano ich ponad 20 tys. rozmów.

Część urzędów ogranicza kontakt z pracownikami do minimum. W wielu z nich – szczególnie tych małych miejscowościach gminnych, gdzie nie ma wydzielonych sal obsługi klienta – załatwienie sprawy możliwe jest wyłącznie poprzez pozostawienie dokumentów w urnie w holu budynku.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Ministerstwo Cyfryzacji powołało zespół doradczy PL/AI

Krzysztof Gawkowski obecny minister cyfryzacji ogłosił ostatnio stworzenie nowego podmiotu doradczego PL/AI. Zespół powstał z inicjatywy Mirona Mironiuka i ma zajmować się rekomendacjami dotyczącymi zastosowania AI w celu usprawnienia konkretnych obszarów państwa. Zespół ma składać się z czołowych nazwisk ze świata polskiego AI takich jak: Agnieszka Mikołajczyk-Bareła, Kamil Staryga, Marek Cygan, Tomasz Czajka, Karol Kurach i Łukasz Kidziński.
Czytaj więcej

Administracja publiczna chce być cyfrowa

Coraz więcej instytucji sektora publicznego stawia na elektroniczne dokumenty i zdalną obsługę. Pomagają jej w tym wyspecjalizowane firmy. W 2020 r. ogłoszono kilkanaście przetargów na tego typu usługi. W tym roku tylko w pierwszych 6 miesiącach zorganizowano 18 dużych przetargów dla samorządów, instytucji kultury i innych podmiotów sektora budżetowego – wynika z półrocznego podsumowania firmy ArchiDoc.