Dla tych rynków to nowość – w Polsce poprzez czat z bankiem kontaktuje się już co trzeci klient. Co miesiąc z tego właśnie kanału korzysta 51 tysięcy klientów mBanku w Polsce.
– Czechy i Słowacja powiększają grono kilkudziesięciu krajów, w których LiveBank aktywnie wspiera zdalne interakcje klientów z bankami – mówi Piotr Skrabski, General Manager LiveBank.
Projekt podzielony jest na dwa etapy. Pierwszy z nich zakłada wdrożenie LiveBank w bankowości internetowej dla zalogowanych klientów. Dzięki czemu możliwe jest jednoczesne czatowanie z pracownikiem banku jak i realizacja operacji na rachunku bankowym. Ta faza została wdrożona w listopadzie ub. roku. Drugi etap to integracja bankowości mobilnej z rozwiązaniem LiveBank.
– Rozwiązanie czatowe, które wdrażamy razem z Ailleron w naszych oddziałach zagranicznych w Czechach i w Słowacji to odpowiedź na nieustanny wzrost popularności kanałów mobilnych banku. Wsparcie klienta w kanałach zdalnych za pomocą czatu jest dla nas szczególnie istotne, ponieważ w okresie panującej pandemii Covid-19 to właśnie te kanały stają się głównym punktem kontaktu klienta z bankiem. Chcemy, aby nasz czat był nie tylko miejscem wymiany informacji klienta z bankiem, ale również miejscem, gdzie będziemy oferować naszym klientom możliwość realizacji szerokiego zakresu dyspozycji, dotychczas dostępnych wyłącznie w tradycyjnych kanałach. Pierwsze reakcje naszych klientów są bardzo pozytywne i pokazują nam, że to był dobry kierunek rozwoju – mówi Dawid Chruśliński, Manager projektu, ekspert ds. Strategii i Rozwoju Contact Center[1] mBanku w Czechach i Słowacji
LiveBank to jedno ze sztandarowych rozwiązań spółki Ailleron. Produkt przenosi ponad 95% oferty banku do kanałów zdalnych, zachowując przy tym możliwość bezpośredniej interakcji na linii klient-bank. Platforma została doceniona i nagrodzona m.in. na konferencjach Finovate w Nowym Jorku i Londynie.