Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

Raport Shopera: Branża spożywcza pokochała internet

Tempo przyrostu e-sklepów spożywczych było w 2020 największe – wyniosło aż 112 proc. rok do roku – wynika z raportu „Nowy świat e-commerce” przygotowanego przez Shopera. Następne pod względem dynamiki wzrostu były kategorie Zdrowie i uroda (37 proc.) oraz Upominki i akcesoria (27 proc.). Jakie jeszcze zmiany przyniósł pandemiczny 2020 rok?

Z powodu zaleceń epidemiologicznych oraz zamknięcia galerii i części sklepów wielu przedsiębiorców poszukiwało szansy na sprzedaż swoich towarów w internecie, a klienci przeszli przyspieszony kurs intensywnego kupowania online. To zaowocowało w 2020 r. rekordowymi wynikami w niemal całej branży e-commerce i jej dynamicznym rozwojem.

Dostrzegalną zmianą był wzrost liczby sklepów oferujących asortyment spożywczy. Wyniósł on 112 proc. w porównaniu do 2019 roku. Z ofertą do sieci przeniosło się wiele biznesów, które do niedawna nawet tego nie rozważały lub była to dla nich bardzo odległa perspektywa.

Źródło: Raport Nowy świat e-commerce, Shoper

– Mogliśmy zaobserwować dwie tendencje – z jednej strony dywersyfikacja kanałów sprzedaży, choć wcześniej przez niektórych odkładana w czasie, okazała się konieczna, a z drugiej – wśród działających już w sieci biznesów zauważyliśmy intensyfikację działań, zarówno w poszukiwaniu nowych klientów, jak i podtrzymaniu relacji z dotychczasowymi. Dostęp do prostych rozwiązań z obszaru e-commerce pozwalających jednym wygodnie kupować, a drugim szybko i skutecznie sprzedawać, okazał się kluczowym czynnikiem przyspieszonej transformacji rynku – mówi Oliwia Tomalik, Shoper Marketing Manager

Sprzedawcy kują żelazo póki gorące

Z raportu “Nowy świat e-commerce” wynika także, że polski e-handel mocno inwestuje w siebie. Jeszcze dwa lata temu połowa właścicieli sklepów internetowych Shoper nie wprowadzała żadnych zmian w swoich e-biznesach. Dziś ta pasywna grupa wynosi jedynie 7 proc.

 Badani najczęściej inwestują w rozwiązania usprawniające sprzedaż, jak szybkie i bezpieczne płatności (15 proc.), zmiany graficzne (13 proc.) czy certyfikat SSL (12 proc.). Na pewno też sięgają po więcej – inwestując w reklamę i działania wizerunkowe. W niektórych branżach wydatki na reklamę wzrosły dwukrotnie – przy czym warto podkreślić, że zmiana ta podyktowana była dążeniem do zwiększenia skuteczności, a nie jedynie utrzymania swojej pozycji.

Źródło: Raport Nowy świat e-commerce, Shoper

– Działania podejmowane przez właścicieli sklepów internetowych, ogólny wzrost zainteresowania zakupami w sieci sprawiły, że w 2020 roku mieliśmy do czynienia ze wzrostem zarówno ruchu, jak i liczby transakcji. Kupujący wydali w listopadzie łącznie o 93 proc., a w ostatni Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu. To był rekordowy miesiąc i rekordowy dzień dla sklepów na platformie Shoper. Przed nami kolejne wyzwania, by tę dynamikę utrzymać, a sprzedaż online uczynić jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną – mówi Oliwia Tomalik.

Źródło: Raport Nowy świat e-commerce, Shoper

Pełny raport dostępny tutaj.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

PARP oraz infuture.institute: startupy nadążają za trendami

Beneficjenci PARP znają trendy określone w „Mapie trendów 2020” autorstwa infuture.institute. Identyfikację z minimum jednym trendem zadeklarowało 9 na 10 badanych beneficjentów środków unijnych, dystrybuowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
więcej

Cyfrowy biznes wymaga cyfrowej platformy

Equinix, Inc., dostawca infrastruktury cyfrowej ogłosił wyniki raportu zleconego firmie IDC, który przewiduje, że w 2022 roku 46% wszystkich produktów i usług sprzedawanych przez przedsiębiorstwa na całym świecie będzie cyfrowych lub dostarczanych cyfrowo.
więcej

Bilans roku pracy z COVID-19

Mija 12 miesięcy od pojawienia się koronawirusa w Polsce. Jak pracownicy i kandydaci postrzegają rynek pracy po roku „nowej normalności”? Jak ich postawy zmieniały się w trakcie pandemii?