Już 12 700 użytkowników eSkrzynki Poczty Polskiej

W trakcie pandemii Poczta Polska poszerzyła swoje portfolio o nowe produkty dostępne drogą cyfrową i dodatkowo wprowadziła liczne rozwiązania umożliwiające bezpieczny odbiór swoich usług. Już w ciągu dwóch pierwszych miesięcy chęć skorzystania z udostępnionej ponownie usługi eSkrzynka zgłosiło 12,7 tys. użytkowników.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Pandemia udowodniła, że Poczta Polska potrafi sprawnie reagować na potrzeby zmieniajacej się rzeczywistości, dostarczając odbiorcom nowe, niezbędne w danym momencie rozwiązania. Mając na uwadze zachowanie zasad bezpieczeństwa zmniejszających ryzyko zarażenia SARS-CoV-2, Spółka wprowadziła pakiet usług online, a także liczne rozwiązania umożliwiające klientom detalicznym i biznesowym bezpieczny odbiór przesyłek i realizację zleceń. Wiele z wprowadzonych udogodnień cyfrowych zostanie na stałe włączonych w portfolio Poczty Polskiej.

– Rewolucja cyfrowa przyspieszyła w trakcie pandemii, Poczta odpowiada na te wyzwania wprowadzając możliwości skorzystania z usług pocztowych przez Internet. To wygodne i bezpieczne rozwiązania, cieszące się coraz większą popularnością wśród naszych klientów – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A. 

Kluczowym rozwiązaniem cyfrowym, dostępnym w ramach platformy i uruchomionym przez Pocztę Polską w trakcie pandemii, jest eSkrzynka – czyli usługa zapewniająca możliwość odbioru korespondencji bez wychodzenia z domu. Przesyłki polecone są digitalizowane i udostępniane klientowi w internetowej skrzynce pocztowej, z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa oraz poufności e-korespondencji. eSkrzynkę można założyć online, przy użyciu profilu zaufanego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ramach rozwiązania obsługiwane są przesyłki polecone, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przez organy ścigania – jeśli zostały oznaczone przez nadawcę „Nie podlega digitalizacji”. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy od ponownego uruchomienia eSkrzynki, z usługi tej skorzystało już 12 700 użytkowników.

Na platformie poczta-cyfrowa.pl Spółka zintegrowała większość usług rozproszonych w ramach całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej, umożliwiając łatwy i bezpieczny dostęp do oferty drogą online.

Poprzez platformę poczta-cyfrowa.pl klient może: zgłosić chęć nadania paczki, kupić e-znaczek, wysłać e–kartkę, sięgnąć do oferty internetowego sklepu filatelistycznego i e-sklepu Poczty, zamówić prenumeratę prasy, a także skorzystać z usług bankowych i ubezpieczeniowych. Platforma Poczty Polskiej daje również możliwość złożenia dyspozycji otrzymania elektronicznego awizo, kierowania korespondencji pod wskazany adres, czy opcję przechowywania korespondencji w placówce – nawet do 4 tygodni. Na poczta-cyfrowa.pl istnieje także możliwość założenia profilu zaufanego, niezbędnego przy chęci zgłoszenia spraw, które ze względów bezpieczeństwa wymagają potwierdzenia tożsamości klienta.

W zakresie tradycyjnych doręczeń, stale realizowanych przez Pocztę w trakcie pandemii, Spółka wprowadziła rozwiązania prewencyjne, których zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko klientom, ale także pracownikom.

– Poczta Polska od pierwszych dni epidemii wprowadzała rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom. Wprowadzono wiele zmian i udogodnień, aby maksymalnie bezdotykowo obsługiwać klientów i minimalizować w ten sposób ryzyko roznoszenia się koronawirusa – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

22 kwietnia 2020 r. w związku ze zmianą zapisów w Prawie pocztowym, Spółka wdrożyła nowe wytyczne dotyczące doręczania przesyłek listowych poleconych oraz paczek pocztowych i przesyłek kurierskich. Pierwszym z nich jest dostarczanie przesyłek poleconych bezpośrednio do skrzynki na listy odbiorcy. Ze względu na obowiązujące przepisy, ww. sposób doręczania nie obejmuje przesyłek wysyłanych m.in. przez sądy i prokuraturę. W przypadku takiej korespondencji wprowadzono zmiany, które umożliwiają jej bezdotykowy odbiór. Ze względów bezpieczeństwa, klienci Poczty mają możliwość odbioru rejestrowanych listów poleconych bez tradycyjnego pokwitowania. Zamiast podpisu wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości – pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej spisuje cztery ostatnie cyfry numeru z weryfikowanego dokumentu i na tej podstawie może wydać przesyłkę.

Odbiór paczki przy użyciu kodu PIN to kolejne, wdrożone przez Pocztę rozwiązanie. Jego realizacja jest możliwa po wprowadzeniu przez nadawcę numeru telefonu bądź adresu e-mail adresata, na który Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki udostępnia 6 cyfrowy kod PIN. Przy odbiorze przesyłki wystarczy podać go kurierowi. Z jednorazowego kodu odbioru można skorzystać w usługach:  Pocztex, PACZKA+ oraz Paczka pocztowa.

W taki bezpieczny sposób pocztowcy doręczają także paczki osobom przebywającym na kwarantannie oraz pulsoksymetry dla chorych na COVID-19. Na czas kwarantanny i izolacji wstrzymane jest natomiast doręczanie listów poleconych wymagających pokwitowania, np. korespondencji z sądów i prokuratur. Takie przesyłki są przez Spółkę bezpłatnie przechowywane i doręczanie dopiero wówczas, kiedy dany adres nie będzie figurował na liście adresów objętych kwarantanną lub izolacją.

Zgodnie z obraną strategią i ze względu na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami cyfrowymi, Poczta Polska pracuje nad systematycznym poszerzaniem portfolio produktów dostępnych drogę online. Wiele usług wprowadzonych w trakcie pandemii na stałe zagości w ofercie Spółki.



Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *