Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

Prawie 10 mln profili zaufanych

Już 9 733 246 osób korzysta z profilu zaufanego. Dzięki niemu e-administracja staje przed nami otworem. Ponad dwa razy więcej Polaków – porównując rok do roku – złożyło przez internet wniosek o dowód osobisty. W lutym 2020 r. zrobiło tak 15 960 Polaków. W lutym 2021 r. – 38 165. Wnioski o dowody osobiste to nie najpopularniejsza usługa e-administracji.

Najpopularniejszą usługą jest Historia Pojazdu. W lutym skorzystano z niej ponad 21 676 699 razy – to dwa razy więcej niż w ubiegłym roku. Duży wzrost odnotowuje także usługa Sprawdź swoje punkty karne. W lutym skorzystano z niej 690 107 razy – rok wcześniej 62 799 razy. Na pewno na wzrost popularności usług ma fakt, że od 5 grudnia 2020 r. można znaleźć nie tylko na GOV.pl, ale i w aplikacji mObywatel.

– Polacy, co obserwujemy od dłuższego czasu, coraz chętniej korzystają z e-administracji, a my wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom i przygotowujemy nowe i nowoczesne e-usługi. Pandemia oczywiście przyspieszyła pewne procesy. Jednak stały i sukcesywny wzrost zainteresowania e-usługami zaczął się wcześniej. Ciężko na to pracowaliśmy i robimy to nadal. Nieustannie i skutecznie przekonujemy Polaków, że warto korzystać z naszych rozwiązań – mówi Marek Zagórski, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Duże zrosty w wykorzystaniu narzędzi e-administracji zostały docenione przez ONZ. W rankingu e-administracji Polska awansowała z 33 na 24 miejsce. W rankingu e-partycypacji z 31 na 9 miejsce. Jak informuje KPRM, wpływ na oba awanse miały wciąż powiększająca się liczba dostępnych e-usług, oraz rosnące zainteresowanie tymi rozwiązaniami.

Total
3
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Fundusze na cyfryzację polskich urzędów: wiemy kto otrzyma najwięcej

W ramach najnowszej perspektywy unijnej na lata 2021-2027, w lutym zakończyły się konsultacje Umowy Partnerskiej. Dokument ten określa uzgodnioną z Komisją Europejską strategię wykorzystania Funduszy Europejskich skierowaną zarówno do urzędników, jak i beneficjentów z sektora prywatnego, którzy będą realizować dofinansowywane projekty.
więcej

Rozpoczynają się konsultacje w sprawie CPZM

Rozpoczęły się konsultacje rynkowe w sprawie utworzenia Centralnej Platformy Zarządzania Miastem (CPZM). Platforma to projekt zaplanowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Pracuje nad nim Departament Rozwiązań Innowacyjnych kierowany przez Adama Andruszkiewicza, sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.