Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

e-Wizyty w ZUS w całej Polsce

Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych już nie trzeba przychodzić do okienka osobiście. Swoje sprawy można załatwić bez wychodzenia z domu. Od jesieni ubiegłego roku rozwiązanie było testowane w kilku miastach.

Teraz – dzięki rozwiązaniu opracowanemu przez Comarch – można to zrobić on-line dzięki usłudze e-Wizyta. System, który wykorzystywany jest przez ZUS oparty został na rozwiązaniu z zakresu telemedycyny. Oczywiście całość została specjalnie dostosowana do procesów obsługi klientów ZUS.

– Dzięki e-Wizytom w bardzo prosty sposób każdy może porozmawiać z naszymi pracownikami i załatwić szereg spraw w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. To bezpieczna i wygodna forma komunikacji, bez konieczności osobistej obecności w placówce ZUS. To ważne udogodnienie, szczególnie w trudnym czasie pandemii koronawirusa. – mówi Magdalena Mazur–Wolak Dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w ZUS.

Co można załatwić podczas e-wizyty?

  • uzyskać poradę emerytalną,
  • skonsultować się w sprawie opłacanych składek,
  • otrzymać pomoc w wypełnieniu, skompletowaniu i złożeniu dokumentów,
  • uzyskać informację na temat wsparcia w ramach tzw. tarczy antykryzysowej,
  • potwierdzić profil na Platformie Usług Elektronicznych,
  • zapoznać się z obowiązującymi przepisami z zakresu ubezpieczeń społecznych.

System e-wizyty pozwala na korzystanie z wirtualnych spotkań we wszystkich oddziałach ZUS w Polsce. Od jesiennego wdrożenia, w ciągu dwóch miesięcy zwiększano liczbę stanowisk ze 172 do 300 jednoczesnych wizyt. Jak informuje Comarch – zmiany są wdrażane elastycznie – w zależności od potrzeb klientów ZUS-u. Raporty liczbowe pokazują przekonanie społeczeństwa (w tym także wielu osób 60+) do takiego rozwiązania. Zdarzały się przypadki wideokonsultacji z ekspertami z ZUS, w trakcie których klienci łączyli się nawet z samochodu czy szpitala.

– Comarch od wielu lat dostarcza narzędzia informatyczne z zakresu e-usług dla samorządów i placówek administracji publicznej. Dodatkowo ściśle współpracujemy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych przy utrzymaniu Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS oraz jego rozwoju. Znamy też specyfikę pracy ekspertów ZUS oraz wiemy, jak działa środowisko informatyczne. Synergia tych doświadczeń pozwoliła nam w krótkim czasie przygotować rozwiązanie informatyczne, które jest intuicyjne oraz proste w obsłudze dla klientów i jednocześnie pozwala na załatwienie wszystkich potrzebnych spraw. – komentuje Jarosław Brzeziński z Comarch, kierownik projektu e-Wizyta w ZUS

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Fundusze na cyfryzację polskich urzędów: wiemy kto otrzyma najwięcej

W ramach najnowszej perspektywy unijnej na lata 2021-2027, w lutym zakończyły się konsultacje Umowy Partnerskiej. Dokument ten określa uzgodnioną z Komisją Europejską strategię wykorzystania Funduszy Europejskich skierowaną zarówno do urzędników, jak i beneficjentów z sektora prywatnego, którzy będą realizować dofinansowywane projekty.
więcej

Rozpoczynają się konsultacje w sprawie CPZM

Rozpoczęły się konsultacje rynkowe w sprawie utworzenia Centralnej Platformy Zarządzania Miastem (CPZM). Platforma to projekt zaplanowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Pracuje nad nim Departament Rozwiązań Innowacyjnych kierowany przez Adama Andruszkiewicza, sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.