Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

Czy 5G wprowadzi w Polsce rewolucję w obszarze pracy zdalnej i wideokonferencji?

Temat 5G wzbudza wśród Polaków wiele kontrowersji – nic w tym dziwnego, ponieważ zawsze to, co nowe i nieznane wywołuje dużo emocji.

Większość mieszkańców Polski (84%) zna pojęcie 5G, jak wynika z badania „5G w ujęciu społecznym”, które zostało opracowane przez infuture institute. Interesujący jest również fakt, że prawie 1/4 (24%) przedstawicieli najmłodszej grupy wiekowej najczęściej wskazywała nieprawidłowe znaczenie lub też nie wiedziała czym jest 5G, z czego można wywnioskować, że jeszcze długa droga przed nami, aby w pełni poznać tę technologię i dostrzec możliwości, które nam oferuje.

Z danych udostępnionych przez Orange Polska wynika, że już w końcówce roku 2020 zasięgiem 5G objętych było 6 milionów osób, czyli blisko 16 proc. ludności Polski, co oznacza że rozwiązania z wykorzystaniem tej sieci są już na wyciągnięcie ręki pewnej części społeczeństwa.

Szum medialny wywołany wokół 5G pozycjonuje to rozwiązanie jako dedykowane konsumentom – nic bardziej mylnego. Będzie ona miała wpływ na szereg sektorów w tym przemysł, edukację czy choćby rozwój telemedycyny. Warto zauważyć, że 5G przyczyni się również do powszechności i wzrostu potencjału smart city oraz wirtualnej rzeczywistości czy Internetu zmysłów. Należy zauważyć, że futurystyczne rozwiązania – również te z zakresu audio i wideokomunikacji – wymagają odpowiedniego zaplecza technologicznego w obszarze telekomunikacji.

5G w służbie biznesu

Z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson w 2020 roku wynika, że większość badanych (63%) jest zdania, że technologia 5G zwiększy konkurencyjność polskiej gospodarki wobec innych krajów Unii Europejskiej. Respondenci dostrzegają największy potencjał technologii 5G w sektorze telekomunikacyjnym (63% wskazań). Dzięki piątej generacji standardu komunikacji bezprzewodowej mobilny Internet przyśpieszy co najmniej 10-krotnie. W związku z powyższym znacznie spadną opóźnienia w transmisji danych, co może być szczególnie przydatne w obliczu coraz bardziej powszechnej pracy zdalnej. Po przyspieszonej lekcji z wdrożenia i upowszechnienia pracy z domu przy pandemii część organizacji wyposażyła już swoich pracowników w odpowiednie rozwiązania, które umożliwiają komfortową pracę przy zachowaniu odpowiedniej jakości świadczonych usług poza biurem. Nauczeni własnym doświadczeniem wiemy, że słuchawki z technologią ANC mogą znacznie ułatwić pracę zdalną jednak idąc o krok dalej, warto zadbać również o rozmowy w formie wideo.

Wideokonferencje na najwyższym poziomie

Technologia transmisji danych piątej generacji pozwala osiągnąć stabilniejsze połączenia, umożliwia osiągnięcie krótszego czasu reakcji oraz pozwala na szybszy transfer danych – co będzie szczególnie istotne przy wideokonferencjach. Jednak dobra jakość transmitowanego obrazu wymaga nie tylko odpowiedniej prędkości sieci ale również profesjonalnych urządzeń do wideokonferencji. Przykładem mogą być osobiste urządzenia z serii Poly Studio P, które gwarantują nie tylko najwyżej jakości optykę kamery i obraz w jakości telewizyjnej, ale również klarowność dźwięku. Co istotne te rozwiązania zostały stworzone z myślą o osobach pracujących w trybie hybrydowym, dzięki czemu mogą dobierać rozwiązania do swoich indywidualnych preferencji.

Od dawna mówimy ogólnikowo o technologii 5G – zapominając przy tym o konkretnym wskazaniu listy zalet i możliwości, które technologia piątej generacji może wnieść w codzienne życie społeczeństwa w różnych dziedzinach życia. Nie możemy zerojedynkowo przewidzieć przyszłości, jednak warto odważnie spoglądać w przyszłość, planując przy tym optymalną transformację, która pozwoli osiągnąć wszystkie założone cele organizacji.

Autor: Jakub Abramczyk,
Sales Director Eastern Europe w firmie Poly

Total
0
Shares
1 komentarz
  1. Orange chwali się 5G??? Żart. Najpierw niech zrobią 5G a nie jakąś ściemę która działa z prędkością 4G

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Miliarderzy globalnego fintechu. Branża niekoniecznie w czołówce, ale z szansami na duży skok

Amerykańska redakcja Forbesa publikuje swoje zestawienia od marca 1987 roku, ale to ostatnie wydanie rzuca nowe (potencjalnie odświeżające) światło na cały sektor fintechowy. Tradycyjnie czołówka rankingu zarezerwowana jest przedstawicielom koncernów, które już na stałe zagościły w popkulturze — mowa tu m.in. o Microsofcie (Gates), Amazonie (Bezos), Facebooku (Zuckerberg), Berkshire Hathaway (Buffet) czy sieci Zara/ Inditex (Ortega).
więcej

Tvrtko Stošic (Avaya): Covid-19 na nowo zdefiniował oczekiwania i możliwości biznesu

To, że niejednokrotnie firmy musiały przejść cyfrową transformację na skutek epidemii Covid-19, nikogo nie zaskoczy. Zaskoczyć może jedynie to, że to nie ona jest celem. Celem jest zadowolenie klienta, a transformacja jest tylko narzędziem, które ma nas do tego zbliżyć. Karol Bancerz w rozmowie z Tvrtko Stošiciem, konsultantem w międzynarodowej grupie specjalistów firmy Avaya, który od 15 lat wspiera klientów firmy w całej Europie w budowaniu lepszych doświadczeń i pełniejszego zaangażowania klientów w takich branżach jak telekomunikacja, finanse, usługi komunalne i handel detaliczny.