Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Miliardy na automatyzację procesów stałych

Blisko 2 mld dolarów zainwestuje w tym roku biznes w oprogramowanie do automatyzacji procesów stałych. To o jedną piątą więcej niż w 2020, a zdaniem ekspertów to dopiero początek. Hossa potrwa przynajmniej 3 lata.

Automatyzacja procesów stałych jest niczym innym, jak technologicznym odwzorowaniem powtarzalnych czynności wykonywanych przez ludzi.

Technologia nie może zastąpić człowieka w pracy, ale może go regularnie wyręczać tam, gdzie czynności są żmudne i powtarzalne, wykonywane wedle określonego schematu. – tłumaczy Mateusz Nowak, Konsultant ds. Wdrożeń w BPSC i dodaje – A właśnie na te powtarzalne czynności pracownicy często narzekają. – mówi ekspert ze śląskiej spółki technologicznej.

Zdaniem analityków z instytutu Gartnera, automatyzacja pozwoli zaoszczędzić czas, zasoby i środki. Jak tłumaczy Fabrizio Biscott, wiceprezes ds. badań w Gartnerze.

Kluczowym czynnikiem napędzającym wdrażanie systemów do automatyzacji jest ich zdolność do poprawy jakości, przyspieszenia działań operacyjnych i podniesienia produktywności. W czasie, gdy przedsiębiorcy starają się sprostać wymaganiom redukcji kosztów, oprogramowanie pozwalające zautomatyzować procesy biznesowe jest najlepszym rozwiązaniem. – kończy Biscott.

Wspomniany ośrodek badawczy zapowiada, że w 2021 roku należy spodziewać się bardzo dużego zainteresowania oprogramowaniem do automatyzacji procesów stałych. Eksperci szacują, że wydatki na takie systemy wzrosną aż o 19,5%. Gartner prognozuje, że skumulowane wydatki na oprogramowanie do automatyzacji procesów stałych w 2021 roku osiągną wartość 1,89 mld USD.

Oprogramowanie do automatyzacji procesów jest w stanie poprawić efektywność operacyjną w każdym sektorze. Sprawdzą się zarówno w sektorze publicznym, bankowym, czy HR, ale także usługach komunalnych, obsłudze klienta oraz logistyce.

Systemy IT do automatyzacji mogą wprowadzać, wyodrębniać i zarządzać danymi, ale to nie wszystko. Oprogramowanie pozwala automatyzować transfer informacji, dygitalizować fizyczne dokumenty dzięki funkcji OCR, a nawet automatycznie wypełniać formularze, a to i tak tylko niektóre z możliwości, jakie dają. – mówi Mateusz Nowak z BPSC.

Analitycy zapowiadają, że tegoroczny wzrost nie będzie chwilowy, a jest początkiem dłuższego cyklu. Aż do 2024 tempo wzrostu systemów do automatyzacji ma być dwucyfrowe.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Trendy CX AI, które będą kształtować centra kontaktowe w 2024 roku

W 2024 roku generatywna sztuczna inteligencja ma szansę na nowo zdefiniować sposób, w jaki firmy współpracują ze swoimi klientami i usprawnić wydajność operacyjną. Oczekujemy, że sztuczna inteligencja będzie nie tylko automatycznie sygnalizować określone problemy, ale także szybko je rozwiązywać.
Czytaj więcej

¼ pytań klientów z automatyczną odpowiedzią

Rosyjski Raiffeisen Bank w czerwcu br. uruchomił nową mechanikę obsługi zapytań w swoim czatbocie. Dzięki wprowadzonym zmianom już teraz bot potrafi odpowiedzieć bezbłędnie i bez wsparcia człowieka na 24% wpływających zapytań. Przed wprowadzonymi zmianami odsetek ten wynosił 17%.