Jego zdaniem prowadzenie przedsiębiorstwa, które aspiruje do bycia konkurencyjnym wymaga dziś nowoczesnego podejścia. – Nadchodzące lata, m.in. poprzez rozwój sieci 5G[1], pozwolą na upowszechnienie nowych, cyfrowych kanałów prowadzenia biznesu. Dlatego należy edukować przedsiębiorców z korzyści, jakie przynosi cyfryzacja oraz tego, jak nowoczesne narzędzia wdrażać w firmie – podkreśla Michał Kanownik.
W tym celu ma służyć rozpoczynająca się ogólnokrajowa kampania edukacyjna skierowana do przedsiębiorców – #BiznesBezPapieru. Zaangażowane są w nią firmy technologiczne zrzeszone w Związku Cyfrowa Polska – spółka Asseco i Samsung, które dodatkowo wspierane są przez ekspertów Centrum GovTech Polska, Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Obserwatorium.biz, Santander Consumer Banku, Programu Czysta Polska oraz kancelarii prawnej Szostak_Bar i Partnerzy. W ramach kampanii przedsiębiorcy uzyskają – m.in. poprzez dedykowaną stronę internetową, poradniki, webinary oraz dyskusje – merytoryczne informacje dotyczące m.in. przechodzenia tradycyjnie funkcjonujących firm na rozwiązania cyfrowe, digitalizacji obiegu dokumentów czy kwestii związanych z cyberbezpieczeństwem.
Pokazać drogę transformacji cyfrowej
– Korzyści, jakie płyną z cyfryzacji są niepodważalne. Świadczy o tym choćby rozwój e-usług, dzięki którym możemy w coraz łatwiejszy sposób załatwić sprawę urzędową, rozliczyć się z fiskusem czy załatwić e-receptę – mówi Michał Kanownik. I dodaje: – Podobnych uproszczeń powinniśmy szukać w funkcjonowaniu przedsiębiorstw.
Zdaniem prezesa Cyfrowej Polski, krajowy biznes jest otwarty na innowacje. Jednak nie zawsze przedsiębiorcy wiedzą, od czego powinni zacząć cyfrową transformację swojej firmy. Przykładem jest np. podpis elektroniczny – równoważny z tradycyjnym podpisem odręcznym. Choć coraz więcej firm ma świadomość, że jest on sporym ułatwieniem, to nadal spora część przedsiębiorców nie zdecydowała się jeszcze na jego wdrożenie.
– Dzięki kampanii przedsiębiorcy będą mogli dowiedzieć się, jak prowadzić biznes bez papieru i postawić kolejny krok na ścieżce cyfryzacji – zaznacza Michał Kanownik.