Projekt to rozmowy z dealerami w formie wideo i podcastów, artykuły w prasie branżowej, newsletter oraz Badanie preferencji kontaktu z dealerami.
– Celem projektu Stacja Marketing jest agregacja dobrych praktyk w jednym miejscu. Cała wiedza dostępna będzie za darmo, w łatwej do przyswojenia formie. Chcemy docelowo pokazywać i omawiać konkretne aktywności, które dealerzy będą mogli łatwo wdrożyć w swoich codziennych działaniach. Transformacja cyfrowa w zakresie marketingu online to w czasach pandemicznych obostrzeń konieczność. – mówi Mateusz Pośpieszny z .BespokeChat, prowadzący rozmowy na Stacji Marketing.
Projekt składa się z rozmów, artykułów i newslettera. W ramach rozmów w formie wideo i audio można posłuchać wywiadów z przedstawicielami salonów, którzy będą dzielić się swoimi praktykami i przemyśleniami w zakresie prowadzenia marketingu salonu samochodowego. Rozmowy dostępne będą online w formie wideo na YouTube oraz Facebook oraz w formie audio jako podcast dostępny w Apple Podcasts, Google Podcasts i Spotify. Artykuły w ramach projektu publikowane będą cyklicznie w prasie branżowej i będą uzupełnieniem audycji. Do wszystkich osób, które zapiszą się na newsletter wysyłane będą aktualizacje o pojawieniu się nowych materiałów w ramach Stacji Marketing.
Badanie preferencji kontaktu z dealerami zlecone przez Stację Marketing to bonus, który otrzyma każdy subskrybent newslettera na stronie stacjamarketing.pl. Badanie zrealizowane na reprezentatywnej grupie osób posiadających auta pokazało m. in. czy Polacy kupiliby auto u dealera przez internet, bez wizyty w salonie, na ile ważne są dla klientów opinie o stacji dealerskiej w internecie czy też jakie kanały kontaktu zdalnego klient wybierze, jeśli nie będzie mógł odwiedzić salonu osobiście czy skontaktować się telefonicznie.
Epidemia COVID-19 pokazała, że obszar komunikacji zdalnej z klientem jest nieodzownym działaniem, bez którego ciężko prowadzić biznes. Coraz więcej codziennych procesów realizowanych w salonie musi być informatyzowane nie tylko po to, aby zyskać przewagę konkurencyjną, ale po to, aby być w stanie w ogóle świadczyć klientom usługi w dobie wprowadzania kolejnych społecznych ograniczeń, których koniec jest niestety nadal niepewny i mglisty. W ramach wspomnianego badania Stacja Marketing zweryfikowała, że dla 49,4% respondentów możliwość skontaktowania się online z firmami stała się ważniejsza, niż przed pandemią. Stacja Marketing ma na celu pokazać dobre praktyki w tym zakresie, aby pomóc wszystkim salonom dealerskim podnieść swoje działania w internecie na wyższy poziom.
– Na co dzień rozmawiamy z dealerami w całej Polsce o efektywności ich działań sprzedażowych, szczególnie w kontekście pozyskiwania nowych klientów. Jest to wymagająca branża w ujęciu marketingowo-sprzedażowym, której przedstawiciele nie zawsze nadążają z realizacją transformacji cyfrowej. Choć nietrudno wymienić wiele stacji dealerskich, które wzorowo opanowały wykorzystanie nowoczesnego marketingu w swoich działaniach, to nadal istnieje wiele salonów, które potrzebują wsparcia i inspiracji do wdrażania takich działań w swoich firmach. – mówi Pośpieszny.