Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

Rząd tylnymi drzwiami chce ograniczyć telemarketing

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB skrytykowało rozesłany przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów projekt ustawy prawo komunikacji elektronicznej. Zaproponowane przez legislatora rozwiązania, nie tylko utrudnią działanie firm z branży marketingu (direct, e-commerce i call center) ale i całego biznesu.

Jeśli nowe przepisy wejdą w życie, przedsiębiorcy będą mieli tylko 6 miesięcy na odtworzenie swoich baz i uzyskanie zgodny na każdy kanał kontaktu oddzielnie.

Zmiana ta stanowi całkowite odwrócenie dotychczasowego podejścia prezentowanego przez zespół Ministerstwa Cyfryzacji, a obecnie KPRM. – podaje w komunikacie Stowarzyszenie.

Jak zauważa Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, przedsiębiorców w ramach obowiązujących przepisów, opierając się na treści obecnego art. 172 Prawa telekomunikacyjnego oraz rekomendacji Ministerstwa Cyfryzacji, uzyskuje jedną zgodę na kontakt marketingowy na podane dane kontaktowe (tj. jednocześnie i na telefon, i na mail).

Tymczasem zgodnie najnowszym projektem nowych przepisów każdy kanał komunikacji wymagałby osobnej zgody. Co więcej, projektodawca w żaden sposób nie opisuje, co oznacza „kanał komunikacji”. Kluczową regułą jest również to, że zgodnie z art. 91 projektu PKE dotychczasowe zgody zachowają ważność tylko i wyłącznie pod warunkiem, że spełniają wymagania nowych przepisów. Podczas – jak wspomniano wcześniej – przedsiębiorcy pobierali zgodę ogólnie co do celu, a nie kanału kontaktu.

Propozycja nowych przepisów jest skrajnie nieprzyjazna dla całego biznesu, zwłaszcza w środku okresu pandemii, kiedy wszyscy stawiamy na kontakt zdalny. Dla wielu przedsiębiorców stanowi on obecnie jedyną formę dla skutecznego nawiązywania i podtrzymywania relacji z klientami. Ewentualny proces pozyskiwania nowych zgód będzie również uciążliwy, irytujący i niejasny dla samych konsumentów. – czytamy w komunikacie SMB.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

UOKiK mówi nie produktom w pakietach

UOKiK wszczął postępowanie wobec dwóch platform telewizji cyfrowej należącej do Polsatu i spółek grupy Discovery. Powód? Urząd mówi nie pakietyzacji produktów. Czy wkrótce klienci będą mogli wybrać kanały, które chcą oglądać? Wszystko na to wskazuje.
więcej

Sejm za nowelizacją ustawy upadłościowej

Sejm przyjął jednogłośnie nowelizację ustawy o Krajowym Rejestrze Zadłużonych, która usprawnia postępowanie upadłościowe konsumentów. Od 1 lipca tego roku, czyli od chwili wejścia w życie znowelizowanej ustawy – część czynności będzie realizowana elektronicznie.