Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

live chat

rodzaj usługi internetowej stosowanej w sprzedaży i zdalnej obsłudze internautów. Termin używany potocznie na określenie oprogramowania wykorzystywanego w celu wzbogacenia i uzupełnienia kontaktu telefonicznego w call center, a także występującego jako jedno z mediów wykorzystywanych w contact center. Sama fraza live chat nie znalazła jeszcze dobrego odpowiednika w języku polskim i będąc zapożyczeniem z języka angielskiego, powoli zagnieździła się w slangu informatycznym. Usługa live chat polega na umożliwieniu użytkownikowi prowadzenia czatu z agentem przez stronę internetową. Możliwość czatowania daje użytkownikowi aplikacja komunikatora (obecnie najczęściej stosowane są te wykonane w technologii flash lub AJAX), która nie wymaga procesu instalacji oprogramowania na komputerze użytkownika, oraz do której dostęp uzyskuje się przez kliknięcie przycisku kontaktowego. Agent w rozmowie wykorzystuje aplikację wyposażoną w zestawy narzędzi dających mu wiedzę o rozmówcy, ułatwiających komunikację oraz zaoferowanie możliwie najlepszej pomocy.

Vee S.A. zapowiada ofensywę hostów na polu rozwiązań pudełkowych

Technologiczny Vee ma za sobą rok niezwykle dynamicznych wzrostów, ale i zmian, które przekierowują w 2021 r. rozwój spółki na nowy rynek hostów głosowych. Plan wdrożenia rozwiązań pudełkowych pod marką Vee Host jest ambitny i kapitałochłonny, jednak gra toczy się o wpływy liczone w setkach milionów złotych rocznie.

2020 r. to był nasz czas, automatyzacja była i jest jednym z biznesowych zwycięzców pandemicznej rzeczywistości. W tym czasie nasze hosty zwiększyły swoje zaangażowanie w procesy klientów niemal 3-krotnie. Wskaźnik MPC, mierzący liczbę minut rozmów realizowanych miesięcznie przez hosty głosowe spółki na rzecz klientów biznesowych, dobił do niemal 200 tys. minut. Obsługujemy globalne korporacje z kilku branż, to m.in. spółki z grupy Banco Santander jak i Blue Media. Zapewniamy im procesy obsługi klienta na poziomach nie ustępujących wykwalifikowanym call center, za to przy znacznie niższych kosztach – podkreśla Dawid Wójcicki, prezes i twórca Vee.

Zwiększone wolumeny i kolejne duże marki korzystające z rozwiązań Vee oraz rosnący w pandemii popyt na rozwiązania automatyzujące obsługę klienta zwróciły uwagę dużych inwestorów. Wpływ na to mają również średnioterminowe perspektywy rynku: już w 2026 r. w Polsce, według prognoz opartych na ogólnodostępnych danych, hosty głosowe będą branżą wartą nawet 6 mld zł rocznie.

Vee w pudełku już we wrześniu

Pierwsze produkty pudełkowe Vee Host mają trafić na rynek już we wrześniu 2021 r. Docelowo, Vee Host będzie oferować gotowe (commercial off-the-shelf) produkty dla kilkunastu branż takich, jak zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, gabinety lekarskie czy warsztaty samochodowe. Wszędzie tam, w zamian za miesięczną subskrypcję, hosty Vee automatycznie obsłużą klientów chcących np. telefonicznie umówić się na wizytę.

Po kwartałach ulepszeń i wdrożeń w najbardziej wymagających korporacjach np. z branży bankowej czy medycznej, jesteśmy pewni umiejętności naszych hostów, bijących na głowę znane dotąd na rynku rozwiązania starej generacji, czyli voiceboty. Po 2020 r. wiemy, że od hostów nie ma odwrotu a klienci chcą rozmawiać z inteligentnymi, konwersującymi robotami – zapewnia Dawid Wójcicki.

Plan na 1 mld EURO kapitalizacji

Plan Vee zakłada, że skuteczne rozwiązania w zakresie automatyzacji obsługi głosowej przyniosą rzeszę klientów, porównywalną do wczesnej fali telefonów komórkowych. W dwa lata od uruchomienia usługi notowana jeszcze na New Connect spółka celuje w kapitalizację na poziomie 1 mld EUR przy miesięcznych przychodach ok. 6 mln EUR i zysku na poziomie niemal 2,5 mln EUR. – Długofalowym celem Vee jest głosowy asystent dla Abonentów Vee, obecny w milionach urządzeń, na początku w Polsce – zaznacza Dawid Wójcicki.

Total
0
Shares
1 komentarz
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy