Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet.

Miasto Gdynia z voicebotem

Po wirtualnym urzędniku, ułatwiającym załatwianie spraw przez internet, nadszedł czas na nowe rozwiązanie dla gdynian dzwoniących do Urzędu Miasta Gdyni. To voicebot, który o początku uruchomienia umówił blisko 14 tys. wizyt. urzędzie.

– Nowe rozwiązania to odpowiedź na potrzeby mieszkańców, które dynamicznie zmieniają się także w sytuacji ograniczeń związanych z epidemią. Nowe technologie teleinformatyczne skracają dystans pomiędzy gdynianami a Urzędem Miasta i są nieocenionym wsparciem w codziennych sprawach. Od lat rozwijamy w Gdyni ideę SmartCity, dbając o jakość i poziom komunikacji miasta z mieszkańcami. Technologia nie jest tu celem samym w sobie, ale przydatnym narzędziem służącym gdynianom – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Voicebot InteliWISE, który działa w ramach miejskiej infolinii i umożliwia umówienie wizyty w Urzędzie Miasta, co w znacznym stopniu odciąża konsultantów telefonicznych urzędu. Fakt ten wpływa na skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantami w innych ważnych dla gdynian sprawach. To szczególnie ważne w ostatnich miesiącach, gdy kontakt pomiędzy mieszkańcami a urzędnikami musiał zostać mocno ograniczony w związku z wprowadzeniem stanu epidemii. Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2020 r. ustawodawca, pod rygorem kar, nałożył na urzędy szereg obostrzeń, w tym obowiązek utrzymywania dopuszczalnej liczby interesantów przebywających w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu, w liczbie jednej osoby na jedno stanowisko.

Dzięki nowej, automatycznej usłudze mieszkańcy, którzy nie korzystają z komputerów lub urządzeń mobilnych, mogą wygodnie – z domowego zacisza i bez oczekiwania w kolejce na połączenie – zarezerwować swoją wizytę telefonicznie w sprawach dotyczących m.in. prawa jazdy, meldunku, numeru PESEL, rejestracji pojazdów lub innej sprawy urzędowej.

Asystent głosowy posługuje się naturalnym językiem, a dialogi z nim łudząco przypominają rozmowę z drugim człowiekiem. Obszerna, wbudowana baza wiedzy pozwala na bardzo skuteczną obsługę klientów w zakresie rejestracji wizyt.

– Warto podkreślić, że asystent głosowy to system uczący się. Z każdą przeprowadzoną rozmową, kolejne mogą być przeprowadzone lepiej i skuteczniej. Innowacyjne rozwiązania pomogą nam nieustannie podnosić jakość obsługi mieszkańców – wyjaśnia Piotr Wiśniewski, kierownik Gdyńskiego Centrum Kontaktu.

Total
0
Shares
1 komentarz
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Prawie 5 mln e-dowodów

Dokładnie 4 719 400 Polaków ma już e-dowód. Właśnie mija dwa lata, odkąd wdrożono w Polsce dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Przez minione dwa lata najwięcej e-dowodów odebrano na Mazowszu, Śląski i w Wielkopolsce.
więcej

e-Wizyty w ZUS w całej Polsce

Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych już nie trzeba przychodzić do okienka osobiście. Swoje sprawy można załatwić bez wychodzenia z domu. Od jesieni ubiegłego roku rozwiązanie było testowane w kilku miastach.
więcej

Awans polskiej administracji w światowym rankingu cyfryzacji

Polska w dwa lata wskoczyła z 31. na 9. miejsce w światowym rankingu ONZ w zakresie cyfryzacji administracji. Już dziś dzięki rozwojowi e-usług Polacy mogą bez wychodzenia z domu załatwić wiele spraw, po które do tej pory musieli stać w kolejkach do urzędów. Zaczynając od wysyłania pism, uzyskania odpisu aktu stanu cywilnego, przez zgłoszenie urodzenia dziecka czy sprawy meldunkowe, po uzyskanie dowodu osobistego i zgłoszenie darowizny.
więcej

InPost testuje urzędomaty

Spółka InPost poinformowała o uruchomieniu w Toruniu specjalistycznego paczkomatu Urząd24. Ma on na celu ułatwić, a w wielu przypadkach nawet umożliwić załatwienie sprawy urzędowej bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. InPost planuje już kolejne wdrożenia w urzędach na terenie całej Polski.