Miasto Gdynia z voicebotem

Po wirtualnym urzędniku, ułatwiającym załatwianie spraw przez internet, nadszedł czas na nowe rozwiązanie dla gdynian dzwoniących do Urzędu Miasta Gdyni. To voicebot, który o początku uruchomienia umówił blisko 14 tys. wizyt. urzędzie.

– Nowe rozwiązania to odpowiedź na potrzeby mieszkańców, które dynamicznie zmieniają się także w sytuacji ograniczeń związanych z epidemią. Nowe technologie teleinformatyczne skracają dystans pomiędzy gdynianami a Urzędem Miasta i są nieocenionym wsparciem w codziennych sprawach. Od lat rozwijamy w Gdyni ideę SmartCity, dbając o jakość i poziom komunikacji miasta z mieszkańcami. Technologia nie jest tu celem samym w sobie, ale przydatnym narzędziem służącym gdynianom – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Voicebot InteliWISE, który działa w ramach miejskiej infolinii i umożliwia umówienie wizyty w Urzędzie Miasta, co w znacznym stopniu odciąża konsultantów telefonicznych urzędu. Fakt ten wpływa na skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantami w innych ważnych dla gdynian sprawach. To szczególnie ważne w ostatnich miesiącach, gdy kontakt pomiędzy mieszkańcami a urzędnikami musiał zostać mocno ograniczony w związku z wprowadzeniem stanu epidemii. Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2020 r. ustawodawca, pod rygorem kar, nałożył na urzędy szereg obostrzeń, w tym obowiązek utrzymywania dopuszczalnej liczby interesantów przebywających w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu, w liczbie jednej osoby na jedno stanowisko.

Dzięki nowej, automatycznej usłudze mieszkańcy, którzy nie korzystają z komputerów lub urządzeń mobilnych, mogą wygodnie – z domowego zacisza i bez oczekiwania w kolejce na połączenie – zarezerwować swoją wizytę telefonicznie w sprawach dotyczących m.in. prawa jazdy, meldunku, numeru PESEL, rejestracji pojazdów lub innej sprawy urzędowej.

Asystent głosowy posługuje się naturalnym językiem, a dialogi z nim łudząco przypominają rozmowę z drugim człowiekiem. Obszerna, wbudowana baza wiedzy[1] pozwala na bardzo skuteczną obsługę klientów w zakresie rejestracji wizyt.

– Warto podkreślić, że asystent głosowy to system uczący się. Z każdą przeprowadzoną rozmową, kolejne mogą być przeprowadzone lepiej i skuteczniej. Innowacyjne rozwiązania pomogą nam nieustannie podnosić jakość obsługi mieszkańców – wyjaśnia Piotr Wiśniewski, kierownik Gdyńskiego Centrum Kontaktu.

Słownik
1. baza wiedzy. To scentralizowana baza danych służąca do rozpowszechniania informacji i danych. Bazy wiedzy wspierają gromadzenie, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie…


Total
0
Shares
1 komentarz
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Od marca e-dowody

Dowód osobisty z warstwą elektroniczną – jego wydawanie rozpocznie się w marcu przyszłego roku. Właśnie został przyjęty projekt nowelizacji ustawy o dowodach osobistych. Każdy właściciel dowodu osobistego będzie mógł go wymienić na nowy jeszcze przed jego wygaśnięciem.