Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

grafik

lub grafik pracy. Krótkookresowy (tygodniowy, dwutygodniowy lub miesięczny - rzadziej dzienny) plan pracy agentów call center. Do planowania grafiku może służyć oprogramowanie WFM.

PKO BP liderem cyfrowej bankowości w Europie

PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu Finnoscore 2020 i został europejskim liderem cyfrowej bankowości.

W zestawieniu przeanalizowano cyfrowe aspekty działalności 200 banków z Europy i Ameryki Północnej. PKO Bank Polski został wysoko oceniony w kategoriach: bankowość online, media społecznościowe, aplikacja mobilna, komunikacja omnikanałowa oraz strategia w zakresie innowacji. Pozycja lidera w rankingu to zasługa m.in. realizowanej przez bank strategii, która bazuje na transformacji cyfrowej.

Ranking Finnoscore opiera się na publicznie dostępnych informacjach i obiektywnie ocenia cyfrową dojrzałość oraz doświadczenie banków w zakresie innowacji. PKO Bank Polski został doceniony za m.in. za wysoką jakość i atrakcyjność oferty cyfrowej oraz komunikację z klientami. Badaniu podlegało 300 kryteriów w 12 wybranych segmentach. Analizie, która obejmuje okres od stycznia do października 2020 roku poddano 200 banków z 26 krajów w Europie i Ameryce Północnej. PKO Bank Polski otrzymał najwyższe noty w kategoriach: bankowość online, media społecznościowe oraz komunikacja omnikanałowa. Autorzy zestawienia wysoko ocenili również PKO Bank Polski w kategoriach: aplikacja mobilna oraz online onboarding.

PKO Bank Przyszłości

Pozycja lidera rankingu to zasługa prowadzonej od lat transformacji cyfrowej, która dodatkowo przyśpieszyła w czasie pandemii. Obecna strategia „PKO Bank Przyszłości” zakłada m.in. dalsze zwiększanie dostępności oraz mobilności oferty, a także jeszcze głębszą personalizację komunikacji z klientami. Bank staje się również jeszcze bardziej otwarty i innowacyjny, stopniowo zmieniając się w platformę bankową z usługami finansowymi zaszytymi w rozwiązaniach, które skupiają się już nie na samym udostępnieniu produktu bankowego, ale na umożliwieniu klientom realizacji celu – np. zakupu mieszkania, zakupu samochodu, czy rezerwacji biletu. Digitalizacja procesów z wykorzystaniem robotyzacji, sztucznej inteligencji i zaawansowanej analityki danych oraz towarzysząca jej transformacja całej organizacji stopniowo zmienia PKO Bank Polski w spółkę technologiczną z licencją bankową.

Lider bankowości online

Cyfrową bankowość w PKO Banku Polskim mocno wspiera aplikacja mobilna IKO, która dwa lata z rzędu, dzięki wysokim ocenom użytkowników, została uznana za najlepszą bankową aplikację mobilną na świecie. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już 5 mln. Tylko w 2020 roku użytkownicy logowali się do niej 1 mld 150 mln razy, a w sumie od momentu uruchomienia IKO w marcu 2013 roku było już ponad 2,9 mld logowań. Coraz popularniejsze staje się przy tym bankowanie za pomocą asystenta głosowego udostępnionego klientom w połowie 2020 r. Aplikacja IKO stale zyskuje nowe funkcje. W minionym roku została wzbogacona o możliwość zakładania konta „na selfie”, zakładanie konta firmowego z jednoczesnym zarejestrowaniem działalności w CEIDG, sprawdzanie stanu konta w innym banku, możliwości płacenia za przejazd autostradą czy dostęp do wsparcia wideodoradcy.

Na drodze do chmury

Utrzymanie wysokiego tempa cyfryzacji wymaga dostępu do najnowocześniejszej infrastruktury IT. Dlatego PKO Bank Polski w 2019 roku, wspólnie z Polskim Funduszem Rozwoju powołał spółkę Operator Chmury Krajowej i w coraz szerszym zakresie korzysta z dostarczanych przez nią rozwiązań chmurowych. Bank korzysta m.in. z chmurowych środowisk testowych oraz deweloperskich, we współpracy z OChK wdrożył wirtualne stanowiska pracy dla 11 tys. doradców banku, uruchomił usługi wideo doradztwa dla firm z sektora MSP oraz udostępnił narzędzia wspierające zdalną pracę 22 tys. pracowników banku. PKO Bank Polski przygotowuje się również do kompleksowej migracji swojej architektury informatycznej do chmury  i przewiduje, że najpóźniej za trzy lata  kluczowe biznesowe systemy IT banku będą działały w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową. Bank chce w ten sposób zapewnić sobie i swoim klientom innowacyjne, bezpieczne i efektywne kosztowo środowisko do rozwoju.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

EFL upraszcza język komunikacji z klientami

EFL wprowadza nowe wzory dokumentów, w których stawia na bardziej zrozumiały dla klienta język i przyjazną szatę graficzną. Zmiany obejmują wszystkie dokumenty, które pojawiają się przy zawarciu umowy. To kolejna inicjatywa leasingodawcy w jubileuszowym roku 30-lecia działalności. Firma zachęca również klientów do przejścia na elektroniczną fakturę.
więcej

Klient Alior Banku w centrum uwagi…voicebota

Alior Bank uruchomił głosową asystentkę infolinii, która ma usprawnić kontakt z klientami. Bank zapowiada, że kompetencje i umiejętności voicebota będą systematycznie rozwijane, tak aby większość spraw, w tym pozyskiwanie informacji, można było zrealizować zdalnie. To kolejne działanie instytucji, które pozwoli na jeszcze szybsze odpowiadanie na potrzeby użytkowników.
więcej

Alior Bank stawia na cyfryzację usług

Alior Bank chce przenieść większość swojej sprzedaży do kanałów cyfrowych. Bank chce postawić wszystko na jedną kartę i być jeszcze bardziej cyfrowy. Ma w tym celu pomóc m.in. wideoweryfikacja, zdalne bankowanie i rozwój mobile. Czym jeszcze zaskoczy Alior? Opowie o tym Iwona Duda, wiceprezes zarządu Alior Banku.
więcej

UOKiK zmusił UPC do rekompensaty dla klientów

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla konsumentów praktyki oraz przyznania im rekompensaty – decyzja jest prawomocna. Przedsiębiorca, który oferuje do umowy dodatkowo płatne usługi musi uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na ich aktywację.