Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

marketing automation

Marketing automation to zestaw narzędzi i procesów, który pozwala na identyfikację i zindywidualizowaną komunikację z potencjalnymi klientami. Taka komunikacja możliwa jest dzięki analizie informacji pozyskanych wprost od klientów (np. dane

UOKiK ukarał Benefit System, operatora kart sportowych i właściciela sieci klubów fitness

W ramach postępowania antymonopolowego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał spółkę Benefit Systems. Nałożona na firmę kara wyniosła prawie 27 mln zł. Postępowanie trwało prawie pięć lat.

Sprawa dotyczyła na „podziale rynku” w okresie pomiędzy 2012-2017, co stanowiło zdaniem UOKiK naruszenie art. 6 ust. 1 pkt 3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 101 ust. 1 lit c Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.

Prezes urzędu nałożył kary pieniężne na strony postępowania, w tym: na spółkę w wysokości 26 915 218,36 zł (z uwzględnieniem sukcesji wynikającej z połączenia emitenta ze spółkami zależnymi będącymi stronami postępowania) oraz na jej spółkę zależną (Yes to Move sp. z o.o., dawniej: Fitness Academy sp. z o.o.) w wysokości 1 748,74 zł.


Spółka nie zgadza się z decyzją i planuje złożyć odwołanie od decyzji. Jak wynika z opublikowanego przez Benefit Systems oświadczenia, zakwestionowane działania realizowano w ramach tworzonej w tym właśnie okresie grupy kapitałowej, co powinno zwalniać spółki zaangażowane w proces z tego typu z podejrzeń o działalność monopolistyczną.

Benefit Systems zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt nałożonej kary.

– Niefortunny jest także termin wydania decyzji. Po pięciu latach zajmowania się sprawą UOKiK kończy postępowanie i wydaje decyzję w momencie, w którym spółka i tysiące jej partnerów z branży fitness borykają się z największym kryzysem w swojej historii. Z powodu ograniczeń i zakazów związanych z pandemią Benefit Systems osiąga obecnie jedynie znikomą część wcześniejszych przychodów, ponosząc jednocześnie ogromne koszty utrzymania infrastruktury sportowej i stanu zatrudnienia. – czytamy w oświadczeniu spółki.

Total
7
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Rząd tylnymi drzwiami chce ograniczyć telemarketing

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB skrytykowało rozesłany przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów projekt ustawy prawo komunikacji elektronicznej. Zaproponowane przez legislatora rozwiązania, nie tylko utrudnią działanie firm z branży marketingu (direct, e-commerce i call center) ale i całego biznesu.
więcej

UOKiK zmusił UPC do rekompensaty dla klientów

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla konsumentów praktyki oraz przyznania im rekompensaty – decyzja jest prawomocna. Przedsiębiorca, który oferuje do umowy dodatkowo płatne usługi musi uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na ich aktywację.
więcej

4 mln zł kary dla Profi Credit Polska

Za krzywdzące praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Profi Credit Polska karę ponad 4 mln zł. Pożyczkodawca pobierał opłaty przewyższające zaciągnięte kredyty konsumentów oraz wypłacał im kolejne pożyczki bez uzyskania ich zgody i bez oceny zdolności kredytowej. Firma nie udzielała konsumentom rzetelnych informacji o warunkach wypowiedzenia umowy i niesłusznie naliczała konsumentom opłaty za okres po rozwiązaniu umowy.