Na czym dokładnie polega influencer marketing?

Działania reklamowe wymagają opracowania odpowiedniej strategii i konsekwentnej realizacji założonych celów. Firmy często decydują się wykorzystać w swoich koncepcjach promocyjnych popularność internetowych twórców. Warto wiedzieć, jakie korzyści płyną z współpracy z liderami opinii.

Opis

Influencer marketing stanowi formę promocji realizowaną za pomocą platform społecznościowych, obejmującą poparcie i lokowanie produktów przez osoby uchodzące za autorytety w danej dziedzinie oraz wpływ na duże grono odbiorców kreowanego contentu reklamowego. Liderzy opinii są żywymi komunikatami internetowymi. Influencer marketing wykorzystuje przekaz referencyjny. Liderzy opinii stanowią pośrednie ogniwo między marką a klientami. Tworzony przez nich przekaz pozwala zbudować trwałe relacje z konsumentami. Influencerzy są ambasadorami marki, potrafiącymi zarazem wpływać na decyzje zakupowe innych osób. Internetowych twórców wyróżnia ich popularność. Nie można ich jednak określić jako „celebrytów”. Ta zależność sprawia, że odbiorcy obdarzają influencerów szczególnym zaufaniem. Marketing wpływu opiera się na indywidualnej komunikacji z klientem. Dzięki współpracy z influencerem można zwiększyć osiągane wyniki sprzedażowe. Odbiorcy kanałów liderów opinii odbierają internetowych twórców jako wiarygodne jednostki. Influencerzy działają w imieniu klienta, a nie konkretnej marki. Marketing wpływu pozwala zatem zbudować wizerunek autentycznej marki. W swoich działaniach influencerzy wykorzystują storytelling. W tworzeniu historii na temat produktu nie są natomiast stosowane niezrozumiałe dane i statystyki.

Wybór promotora

Firmy pragnące zwiększyć popularność produkowanych produktów wykorzystują metodę Celebrity Endorsement, bazującą na rozpoznawalności internetowego twórcy. Koncepcja ta służy celom zasięgowym. Marki pragnące nawiązać trwałe relacje z klientami przy wyborze influencera uwzględniają natomiast oczekiwania klientom, wizerunek blogera oraz tematykę udostępnianych materiałów.

Marketing wpływu stanowi skuteczną metodę, pozwalającą zbudować trwałe relacje z klientami. Warto jednak pamiętać, by decydując się na współpracę z influencerem, wziąć pod uwagę tworzony przez daną osobę content. Kanał i przekaz influencera powinien bowiem stanowić koherentną całość z promowanym produktem.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

4 sporty, które Polacy kochają oglądać w telewizji

Polska co prawda nie jest nacją, która odnosi sukcesy w wielu dyscyplinach, ale jednak trzeba przyznać, że niektóre triumfy naszych zawodników na światowych arenach bardzo nas cieszą. Nie dość, że przeżywamy wraz z nimi dodatkowe emocje, które wprawiają nas w dobry nastrój, to dodatkowo jest to duma z naszego kraju i wzbudzanie uczuć patriotycznych.