Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

grafik

lub grafik pracy. Krótkookresowy (tygodniowy, dwutygodniowy lub miesięczny - rzadziej dzienny) plan pracy agentów call center. Do planowania grafiku może służyć oprogramowanie WFM.

Na czym dokładnie polega influencer marketing?

Działania reklamowe wymagają opracowania odpowiedniej strategii i konsekwentnej realizacji założonych celów. Firmy często decydują się wykorzystać w swoich koncepcjach promocyjnych popularność internetowych twórców. Warto wiedzieć, jakie korzyści płyną z współpracy z liderami opinii.

Opis

Influencer marketing stanowi formę promocji realizowaną za pomocą platform społecznościowych, obejmującą poparcie i lokowanie produktów przez osoby uchodzące za autorytety w danej dziedzinie oraz wpływ na duże grono odbiorców kreowanego contentu reklamowego. Liderzy opinii są żywymi komunikatami internetowymi. Influencer marketing wykorzystuje przekaz referencyjny. Liderzy opinii stanowią pośrednie ogniwo między marką a klientami. Tworzony przez nich przekaz pozwala zbudować trwałe relacje z konsumentami. Influencerzy są ambasadorami marki, potrafiącymi zarazem wpływać na decyzje zakupowe innych osób. Internetowych twórców wyróżnia ich popularność. Nie można ich jednak określić jako „celebrytów”. Ta zależność sprawia, że odbiorcy obdarzają influencerów szczególnym zaufaniem. Marketing wpływu opiera się na indywidualnej komunikacji z klientem. Dzięki współpracy z influencerem można zwiększyć osiągane wyniki sprzedażowe. Odbiorcy kanałów liderów opinii odbierają internetowych twórców jako wiarygodne jednostki. Influencerzy działają w imieniu klienta, a nie konkretnej marki. Marketing wpływu pozwala zatem zbudować wizerunek autentycznej marki. W swoich działaniach influencerzy wykorzystują storytelling. W tworzeniu historii na temat produktu nie są natomiast stosowane niezrozumiałe dane i statystyki.

Wybór promotora

Firmy pragnące zwiększyć popularność produkowanych produktów wykorzystują metodę Celebrity Endorsement, bazującą na rozpoznawalności internetowego twórcy. Koncepcja ta służy celom zasięgowym. Marki pragnące nawiązać trwałe relacje z klientami przy wyborze influencera uwzględniają natomiast oczekiwania klientom, wizerunek blogera oraz tematykę udostępnianych materiałów.

Marketing wpływu stanowi skuteczną metodę, pozwalającą zbudować trwałe relacje z klientami. Warto jednak pamiętać, by decydując się na współpracę z influencerem, wziąć pod uwagę tworzony przez daną osobę content. Kanał i przekaz influencera powinien bowiem stanowić koherentną całość z promowanym produktem.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy