Koniec infolinii wsparcia kryzysowego

Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego, prowadzone od 2017 roku przez fundację Itaka skończyło swoją działalność. Powód trywialny – Ministerstwo Zdrowia nie rozpisało konkursu na kolejne lata.

– Szanowni Państwo, informujemy, że dnia 31 grudnia 2020 r. o godzinie 24.00 Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu zamyka swoje linie telefoniczne, a także możliwość kontaktu przez e-mail i czat. – czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie centrum w portalu Facebook.

Centrum Wsparcia było całodobową i bezpłatną dla osób dzwoniących infolinią. Pod telefonem, e-maile oraz czatem dyżurowali psycholodzy i eksperci Fundacji Itaka. Infolinia była finansowana z Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Do końca listopada z infolinii skorzystało ponad 74 tys. osób

Maja Staśko, aktywistka i publicystka powiedziała, że Ministerstwo zdrowia nie rozpisało w ubiegłym roku konkursu na zdrowie psychiczne. 

– Gdy o to zapytałam MZ, usłyszałam, że podjęli taką decyzję ze względu na pandemię. Organizacje wsparcia zdrowia psychicznego zgodnie mówią, że w trakcie pandemii stan zdrowia psychicznego ludzi generalnie ulega pogorszeniu. Ministerstwo Zdrowia powinno więc rozpisać konkurs i przeznaczyć na to więcej, a nie zupełnie nic. – skomentowała Staśko.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Awans polskiej administracji w światowym rankingu cyfryzacji

Polska w dwa lata wskoczyła z 31. na 9. miejsce w światowym rankingu ONZ w zakresie cyfryzacji administracji. Już dziś dzięki rozwojowi e-usług Polacy mogą bez wychodzenia z domu załatwić wiele spraw, po które do tej pory musieli stać w kolejkach do urzędów. Zaczynając od wysyłania pism, uzyskania odpisu aktu stanu cywilnego, przez zgłoszenie urodzenia dziecka czy sprawy meldunkowe, po uzyskanie dowodu osobistego i zgłoszenie darowizny.
więcej

Avaya ze znacznym wzrostem kwartalnym

Aż o 38% wzrosły kwartale przychody odnawialne z subskrypcji rozwiązania OneCloud w porównaniu z poprzednim kwartałem. Przychody z usług w chmurze, współpracy z partnerami i subskrypcji stanowiły 34% łącznych przychodów w porównaniu z 18% w analogicznym kwartale poprzedniego roku.