Katalog produktów lub portfolio w wersji papierowej – kiedy warto?

Rozwój internetowych narzędzi przyczynił się do przeobrażenia tradycyjnych druków w elektroniczne ekwiwalenty. Wiele osób decyduje się jednak na wykorzystywanie klasycznych materiałów w działaniach marketingowych oraz rozmowach biznesowych. Warto wiedzieć, kiedy tego typu rozwiązania stanowią optymalny wybór.

Spotkanie z pracodawcą

Portfolio w wersji papierowej stanowi ważny dodatek do CV, prezentujący zrealizowane projekty. Na jego podstawie pracodawca może zweryfikować kompetencje oraz umiejętności danej osoby. Portfolio w wersji papierowej stanowi świetne rozwiązanie w przypadku osób zajmujących się fotografią, modelingiem, copywritingiem itd. Warto pamiętać, że teczka z projektami stanowi wizytówkę pracownika. Należy więc zadbać o odpowiednie uporządkowanie prac. Każdy projekt powinien zawierać szczegółowy opis dotyczący wymagań klienta, briefu oraz przyjętej przez twórcę koncepcji. Papierowe portfolio często wymagane jest przez klientów biznesowych, zlecających danej firmie realizację artystycznego, reklamowego lub programistycznego projektu. W przypadku tego typu rozwiązań należy zadbać o prezentację prac związanych z sektorem rynkowym, w którym działa konkretne przedsiębiorstwo. Klient będzie wówczas mógł ocenić kompetencję pracownika na podstawie podobnych projektów zrealizowanych dla innych firm.

Eventy branżowe

Papierowy katalog zawierający spis dostępnych produktów powstał we Włoszech w piętnastym wieku. Broszury prezentujące ofertę danej firmy stanowią skuteczną metodę promocji wykorzystywaną na eventach branżowych. Na ich podstawie klient może bowiem ocenić jakość świadczonych przez przedsiębiorstwo usług. Katalog produktów powinien być odpowiednio zaprojektowany. Należy pamiętać o dostosowaniu contentu do zapotrzebowania klientów. Katalog warto również wzbogacić efektownymi zdjęciami. Drukowane broszury pozwalają zwiększyć osiągane wyniki sprzedażowe. Można je również wykorzystywać na spotkaniach biznesowych z kontrahentami. Katalogi drukowane stanowią efektywną formę nakłonienia klientów do skorzystania z oferty prezentowanej na stronie internetowej https://chroma.pl/pl. Nośniki te stosowane są więc jako uzupełnienie narzędzi wirtualnych w obrębie strategii marketingowej realizowanej przez dane przedsiębiorstwo.

Standardowe druki są świetnym uzupełnieniem elektronicznych materiałów. Warto więc wykorzystywać obie formy dokumentów w działaniach o różnorodnym charakterze.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *