Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Automatyzacja procesów w firmie może przynieść oszczędności rzędu 2 mln zł

Czy automatyzacja procesów biznesowych się opłaca? Według wyników najnowszego badania globalnej agencji doradczej Forrester Consulting, dzięki automatyzacji firmy są w stanie przyspieszyć procesy biznesowe o nawet 87%, zaoszczędzić ponad 21 tysięcy godzin pracy i uniknąć kosztów na poziomie blisko 2 mln złotych.

Od lat systematycznie rośnie grono polskich firm, które w swojej strategii rozwoju umieszczają transformację cyfrową na szczycie listy priorytetów. Niebagatelny wpływ na tę tendencję miała w ostatnich miesiącach globalna pandemia koronawirusa, która uzmysłowiła przedsiębiorcom, że wykorzystanie nowoczesnych technologii do digitalizacji i automatyzacji procesów ułatwia komunikację między pracownikami i zwiększa wydajność ich pracy, a w dłuższej perspektywie prowadzi do znaczącego obniżenia kosztów prowadzenia działalności biznesowej.

Automatyzacja procesów oszczędza czas i (duże) pieniądze

Obserwacje te potwierdza nowe badanie The Total Economic Impact™ przeprowadzone przez Forrester Consulting, jedną z wiodących światowych agencji doradczych, na zlecenie krakowskiej spółki WEBCON. Analitycy agencji przeprowadzili badanie w firmie z branży usług finansowych, spółce-córce globalnej korporacji zatrudniającej ponad 300 000 osób na całym świecie. Porównano okres przed i po wdrożeniu w firmie platformy do automatyzowania procesów biznesowych WEBCON BPS, poddając analizie wpływ automatyzacji na codzienne funkcjonowanie firmy i jej wyniki finansowe.

Badanie wykazało, że w przeciągu 3 lat:

  • automatyzacja procesów biznesowych spowodowała przyspieszenie ich realizacji aż do 87%,
  • dzięki usprawnieniu procesów i zadań pracownicy zaoszczędzili ponad 21 000 godzin, które mogli przeznaczyć na bardziej kreatywne, wartościowe z perspektywy organizacji, a przy tym stymulujące intelektualnie działania,
  • przełożyło się to na większą wydajność pracowników firmy i znacząco podniosło poziom satysfakcji na poziomie Employee Experience[1],
  • w przeciągu 3 lat badana organizacja zaoszczędziła 605 230 USD (2 265 473 zł) w wyniku skrócenia czasu obsługi procesów,
  • inwestycja w digitalizację zwróciła się z nawiązką, a ROI wyniósł 113%.

Powyższe wnioski nie dziwią Łukasza Wróbla, CBDO i wiceprezesa firmy WEBCON – polskiego producenta platformy low-code do automatyzacji procesów biznesowych. Zwraca on jednak uwagę na to, że automatyzacja procesów w firmie przynosi dodatkowo szereg korzyści trudno mierzalnych, a jednocześnie kluczowych dla jej rozwoju.

– Bieżąca sytuacja pokazała wielu firmom, w jak dużym stopniu umiejętność szybkiego dostosowania procesów biznesowych do nowej rzeczywistości jest decydująca dla ich przetrwania na rynku. Chodzi o zdolność rzeczywistej zmiany sposobu działania i przezwyciężenie starych przyzwyczajeń. Digitalizacja procesów ułatwia zarządom skuteczne podejmowanie i egzekwowanie decyzji. Umożliwia zbieranie danych o tym, jak zmiany wpływają na firmę i na tej podstawie pozwala na bieżące korygowania przyjętego kursu. Odpowiednie narzędzia wspierające procesy umożliwiają zwinną rekonfigurację – bez ryzyka destabilizacji pracy organizacji – i nawet w trudnych warunkach kryzysu można dalej skutecznie zwiększać udział firmy w rynku. – mówi Łukasz Wróbel.

Badanie The Total Economic Impact, przeprowadzone w czerwcu 2020 roku, opiera się na autorskiej metodyce Forrestera, która ma na celu ułatwienie i usprawnienie procesu podejmowania decyzji technologicznych w firmach. Celem badania zrealizowanego przez analityków agencji było określenie kosztów, korzyści, elastyczności i czynników ryzyka, które mają wpływ na decyzje inwestycyjne w zakresie doboru rozwiązań cyfrowych dla rozwoju i usprawnienia działalności operacyjnej organizacji.


Kompletny raport z badania jest dostępny do pobrania bezpłatnie na stronie internetowej: https://webcon.com/the-total-economic-impact-of-webcon-bps-by-forrester/.

Słownik
1. Employee Experience. suma doświadczeń i wrażeń pracownika, które zgromadził w czasie pracy firmie, w wyniku kontaktów z przełożonymi, kadrą kierowniczą, podwładnymi i współpracownikami. Wszystko to,…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy