Automatyzacja procesów w firmie może przynieść oszczędności rzędu 2 mln zł

Czy automatyzacja procesów biznesowych się opłaca? Według wyników najnowszego badania globalnej agencji doradczej Forrester Consulting, dzięki automatyzacji firmy są w stanie przyspieszyć procesy biznesowe o nawet 87%, zaoszczędzić ponad 21 tysięcy godzin pracy i uniknąć kosztów na poziomie blisko 2 mln złotych.

Od lat systematycznie rośnie grono polskich firm, które w swojej strategii rozwoju umieszczają transformację cyfrową na szczycie listy priorytetów. Niebagatelny wpływ na tę tendencję miała w ostatnich miesiącach globalna pandemia koronawirusa, która uzmysłowiła przedsiębiorcom, że wykorzystanie nowoczesnych technologii do digitalizacji i automatyzacji procesów ułatwia komunikację między pracownikami i zwiększa wydajność ich pracy, a w dłuższej perspektywie prowadzi do znaczącego obniżenia kosztów prowadzenia działalności biznesowej.

Automatyzacja procesów oszczędza czas i (duże) pieniądze

Obserwacje te potwierdza nowe badanie The Total Economic Impact™ przeprowadzone przez Forrester Consulting, jedną z wiodących światowych agencji doradczych, na zlecenie krakowskiej spółki WEBCON. Analitycy agencji przeprowadzili badanie w firmie z branży usług finansowych, spółce-córce globalnej korporacji zatrudniającej ponad 300 000 osób na całym świecie. Porównano okres przed i po wdrożeniu w firmie platformy do automatyzowania procesów biznesowych WEBCON BPS, poddając analizie wpływ automatyzacji na codzienne funkcjonowanie firmy i jej wyniki finansowe.

Badanie wykazało, że w przeciągu 3 lat:

  • automatyzacja procesów biznesowych spowodowała przyspieszenie ich realizacji aż do 87%,
  • dzięki usprawnieniu procesów i zadań pracownicy zaoszczędzili ponad 21 000 godzin, które mogli przeznaczyć na bardziej kreatywne, wartościowe z perspektywy organizacji, a przy tym stymulujące intelektualnie działania,
  • przełożyło się to na większą wydajność pracowników firmy i znacząco podniosło poziom satysfakcji na poziomie Employee Experience[1],
  • w przeciągu 3 lat badana organizacja zaoszczędziła 605 230 USD (2 265 473 zł) w wyniku skrócenia czasu obsługi procesów,
  • inwestycja w digitalizację zwróciła się z nawiązką, a ROI wyniósł 113%.

Powyższe wnioski nie dziwią Łukasza Wróbla, CBDO i wiceprezesa firmy WEBCON – polskiego producenta platformy low-code do automatyzacji procesów biznesowych. Zwraca on jednak uwagę na to, że automatyzacja procesów w firmie przynosi dodatkowo szereg korzyści trudno mierzalnych, a jednocześnie kluczowych dla jej rozwoju.

– Bieżąca sytuacja pokazała wielu firmom, w jak dużym stopniu umiejętność szybkiego dostosowania procesów biznesowych do nowej rzeczywistości jest decydująca dla ich przetrwania na rynku. Chodzi o zdolność rzeczywistej zmiany sposobu działania i przezwyciężenie starych przyzwyczajeń. Digitalizacja procesów ułatwia zarządom skuteczne podejmowanie i egzekwowanie decyzji. Umożliwia zbieranie danych o tym, jak zmiany wpływają na firmę i na tej podstawie pozwala na bieżące korygowania przyjętego kursu. Odpowiednie narzędzia wspierające procesy umożliwiają zwinną rekonfigurację – bez ryzyka destabilizacji pracy organizacji – i nawet w trudnych warunkach kryzysu można dalej skutecznie zwiększać udział firmy w rynku. – mówi Łukasz Wróbel.

Badanie The Total Economic Impact, przeprowadzone w czerwcu 2020 roku, opiera się na autorskiej metodyce Forrestera, która ma na celu ułatwienie i usprawnienie procesu podejmowania decyzji technologicznych w firmach. Celem badania zrealizowanego przez analityków agencji było określenie kosztów, korzyści, elastyczności i czynników ryzyka, które mają wpływ na decyzje inwestycyjne w zakresie doboru rozwiązań cyfrowych dla rozwoju i usprawnienia działalności operacyjnej organizacji.


Kompletny raport z badania jest dostępny do pobrania bezpłatnie na stronie internetowej: https://webcon.com/the-total-economic-impact-of-webcon-bps-by-forrester/.

Słownik
1. Employee Experience. suma doświadczeń i wrażeń pracownika, które zgromadził w czasie pracy firmie, w wyniku kontaktów z przełożonymi, kadrą kierowniczą, podwładnymi i współpracownikami. Wszystko to,…


Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts
Read More

Nastroje konsumenckie w Europie nadal na najwyższym poziomie od 9 lat

W pierwszym kwartale 2017 roku w Europie nastroje konsumenckie utrzymały się na wysokim poziomie. Już pod koniec grudnia 2016 roku nastroje konsumentów w 28 krajach Unii osiągnęły swój najwyższy poziom od stycznia 2008 roku. O kolejne dwa punkty poziom ten wzrósł w styczniu 2017 roku, do 19,9 punktu, a w marcu utrzymał się na poziomie 18,9 punktu.
Read More

Przedświąteczna gorączka zakupów: Baby boomers to jedyna grupa wiekowa, która woli prezenty kupować offline

Klienci na całym świecie planują w tym sezonie zakupy zarówno online, jak i w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Całkiem spory odsetek zamierza kupić wszystkie prezenty tylko i wyłącznie online: 18 proc. pokolenia Z, 16 proc. millenialsów i 15 proc. pokolenia X. Co zaskakujące, aż 22 proc. pokolenia powojennego wszystkie swoje zakupy przedświąteczne zrobi tylko w sklepach stacjonarnych. Najstarsi konsumenci są największymi tradycjonalistami.
Read More

Płatność po odbiorze towaru daje kupującym większe poczucie bezpieczeństwa

Polacy pokochali zakupy w sieci, ale rachunki za nie często wolą regulować w realu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Twisto, co trzeci Polak robiąc zakupy w internecie płaci wyłącznie lub głównie gotówką. Ponad połowa osób, które w ten sposób regulują należności przyznaje, że płatność po otrzymaniu dostawy daje im większe poczucie bezpieczeństwa. Dla sprzedawców płatność za pobraniem oznacza problemy.