Co roku słyszymy też o fałszywych sklepach, które w okresie promocji i świątecznego zakupowego szaleństwa próbują naciągnąć naiwnych klientów, którzy kuszeni są atrakcyjnymi ofertami. Serwis Zaufana Trzecia Strona co jakiś czas informuje o kolejnych przypadkach internetowych oszustw. Z fałszywymi sklepami niestety – jak informuje ZTS „Nie da się z nimi nic zrobić, przynajmniej dopóki nie zbierze się znacząca liczba oszukanych. Nie ma miesiąca, by w internecie nie pojawiały się ostrzeżenia przed kolejnymi udawanymi sprzedawcami albo sklepami, które podszywają się pod istniejące marki.”
Na oszustów jest rozwiązanie
I tutaj wkracza firma DBMS, która uruchomiła z myślą o takich m.in. przypadkach, nową usługę oceniania wiarygodności biznesowej firm – internetowych sprzedawców. Wystarczy zainstalować w swojej przeglądarce (Chrom) mały plug-in / wtyczkę, by przeglądając strony internetowe, móc w prosty sposób zweryfikować sprzedawcę.
Niestety nie na każdej stronie usługa działa. Spowodowane jest to być może tym, że dane opublikowane na odwiedzanej stronie nie zawierają w sobie informacji o właścicielu domeny lub brak jest w treści numeru nip lub innego identyfikatora firmy.
Wtyczka opublikowana przez DBMS jest – jak informują jej twórcy – w fazie zaawansowanych testów, więc możliwe są przypadki braku możliwości zweryfikowania kontrahenta.
Nie tylko wiarygodność, ale także potencjalne leady
Rekompensuje to jednak inna, bardzo przydatna funkcja – szczególnie dla handlowców. Wtyczka dość dobrze radzi sobie z rekordami na LinkedIn. Wystarczy ją zainstalować i w wyszukiwarkę na portalu społecznościowym pisać nazwę interesującej nas firmy. Plug-in przeanalizuje dostępne w portalu profile i umożliwi pobranie informacji. Po jej kliknięciu zacznie ona pobierać dane o kontaktach oraz przygotuje raport ReferScore o wyszukiwanej firmie.
Jeśli będziemy zalogowani na platformie DMSales, będziemy mieć także dodatkową funkcjonalność. System pozwoli nam na zapisanie pobranych rekordów i zestawi je z posiadanymi adresami e-mail. Funkcja ta pozwoli więc nie tylko na realizowanie kampanii, ale także na monitorowanie aktywności klientów.