Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.

DMSales Leadin pozwala na zweryfikowanie kontrahentów on-line

Podczas Black Week i trwającego w tym roku dłuższego szału wyprzedażowego, możemy łatwo paść ofiarą nieuczciwego przedsiębiorcy i w łatwy sposób stracić nawet całkiem sporo pieniędzy. Bo skoro upragniony 70 calowy telewizor z zestawem kina domowego możemy kupić za 3000 zł taniej, to oferta taka jest – „nie dla idiotów”, jak brzmiało hasło pewnej sieci sprzedającej elektronikę użytkową.

Co roku słyszymy też o fałszywych sklepach, które w okresie promocji i świątecznego zakupowego szaleństwa próbują naciągnąć naiwnych klientów, którzy kuszeni są atrakcyjnymi ofertami. Serwis Zaufana Trzecia Strona co jakiś czas informuje o kolejnych przypadkach internetowych oszustw. Z fałszywymi sklepami niestety – jak informuje ZTS  „Nie da się z nimi nic zrobić, przynajmniej dopóki nie zbierze się znacząca liczba oszukanych. Nie ma miesiąca, by w internecie nie pojawiały się ostrzeżenia przed kolejnymi udawanymi sprzedawcami albo sklepami, które podszywają się pod istniejące marki.

Na oszustów jest rozwiązanie

I tutaj wkracza firma DBMS, która uruchomiła z myślą o takich m.in. przypadkach, nową usługę oceniania wiarygodności biznesowej firm – internetowych sprzedawców. Wystarczy zainstalować w swojej przeglądarce (Chrom) mały plug-in / wtyczkę, by przeglądając strony internetowe, móc w prosty sposób zweryfikować sprzedawcę.

Raport ReferScore w DMSales Leadin jest bezpłatny.

Niestety nie na każdej stronie usługa działa. Spowodowane jest to być może tym, że dane opublikowane na odwiedzanej stronie nie zawierają w sobie informacji o właścicielu domeny lub brak jest w treści numeru nip lub innego identyfikatora firmy.

Niestety narzędzie jest w fazie testowania, więc możliwe są sytuacje, w których nie otrzymamy raportu

Wtyczka opublikowana przez DBMS jest – jak informują jej twórcy – w fazie zaawansowanych testów, więc możliwe są przypadki braku możliwości zweryfikowania kontrahenta.

Nie tylko wiarygodność, ale także potencjalne leady

Rekompensuje to jednak inna, bardzo przydatna funkcja – szczególnie dla handlowców. Wtyczka dość dobrze radzi sobie z rekordami na LinkedIn. Wystarczy ją zainstalować i w wyszukiwarkę na portalu społecznościowym pisać nazwę interesującej nas firmy. Plug-in przeanalizuje dostępne w portalu profile i umożliwi pobranie informacji. Po jej kliknięciu zacznie ona pobierać dane o kontaktach oraz przygotuje raport ReferScore o wyszukiwanej firmie.

Jeśli będziemy zalogowani na platformie DMSales, będziemy mieć także dodatkową funkcjonalność. System pozwoli nam na zapisanie pobranych rekordów i zestawi je z posiadanymi adresami e-mail. Funkcja ta pozwoli więc nie tylko na realizowanie kampanii, ale także na monitorowanie aktywności klientów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Nigeryjscy książęta istnieją naprawdę!

Kto z nas nie spotkał się z niespodziewaną propozycją przekazania nam przez nigeryjskiego księcia okrągłej sumy pieniędzy? Warunek to przelanie „drobnej” kwoty z tytułu opłat manipulacyjnych na konto bankowe podane przez księcia lub jego pełnomocnika.
więcej

Fałszywe SMS-y od kuriera

Oszuści znowu atakują. Tym razem na ich celowniku znalazły się osoby zamawiające zakupy przez internet. Cyberprzestępcy wysyłają SMS-y…