12 milionów Euro kary dla Vodafone za telemarketing

Włoski odpowiednik Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Garante per la protezione dei dati personali) nałożył an firmę Vodafone 12 250 000 euro kary za niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych milionów swoich klientów do celów telemarketingu.

Oprócz zapłacenia grzywny, Vodafone musi wdrożyć kilka zmian, określonych przez urząd, w celu przestrzegania krajowych oraz unijnych przepisów dotyczących ochrony danych.

Decyzja ta stanowi ostatni krok w złożonym postępowaniu, które Garante wszczęło po setkach skarg złożonych przez klientów sieci przeciwko niezamawianym połączeniom telefonicznym wykonanym przez Vodafone i współpracujących z nią firmy call center w celu promocji usług telefonicznych i internetowych.

Włoski urząd wskazał na kilka czynników, które przyczyniły się do nałożenia kary. Po pierwsze firma telefonowała z numerów niezarejestrowanych w rejestrze ROC (to krajowych rejestr operatorów telefonicznych), jako te, z których możliwe byłoby wykonywanie telefonicznych połączeń sprzedażowych. Jak wskazuje urząd – może być to spowodowane współpracą sieci z „podejrzanym zbiorem nieautoryzowanych outsourcingowych call centers”. Drugim czynnikiem był fakt, że mimo przekazywania danych osobowych między partnerami biznesowymi spółki, a samą spółką, nie dochodziło do wcześniejszego uzyskania zgody na takie przekazanie. Innymi słowy dostawcy baz danych nie zbierali zgód od klientów na przekazanie ich personaliów i danych kontaktowych do operatora.

Ilość oraz waga skard sprawiła, że włoski urząd ds. ochrony danych osobowych nałożył na operatora grzywnę w wysokości 12 251 601,00 euro oraz wskazał elementy, które muszą zostać niezwłocznie wdrożone po stronie operatora.

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Sądy ogłaszają coraz więcej upadłości konsumenckich

Rośnie liczba firm, które wkraczają na ścieżkę restrukturyzacji. W ciągu dziewięciu miesięcy w Polsce wszczęto 457 postępowań restrukturyzacyjnych. Problemy spowodowane pandemią COVID-19 mają jednak nie tylko przedsiębiorcy, ale i osoby fizyczne.
więcej

1,6 mln kary za sprzedaż na pokazach

Debata o zdrowym stylu życia, podczas której każda przybyła para dostanie wielofunkcyjny, automatyczny ekspres do kawy – takie obietnice zawierały zaproszenia od Swiss-Med sp. z o. o. sp. k. ze Stęszewa. W rzeczywistości była prezentacja i sprzedaż produktów, a prezent okazywał się kawiarką lub ekspresem przelewowym o wartości co najwyżej kilkudziesięciu złotych.