Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet.

Nastolatkowie aktywnie korzystają z bankowości

Jeśli zastanawiałeś się gdzie są Twoi przyszli klienci, to odpowiem Ci – w szkole. Tak, tak… nie przesłyszałeś się… w szkole. Jak to możliwe? Bo Twoi klienci jeszcze nie dojrzali do korzystania z Twoich usług i produktów. Czy to oznacza, że możesz sobie pozwolić na ignorowanie ich? A możesz pozwolić sobie na utratę 20 – 30% swoich klientów? Chyba nie, prawda?

Znakomity przykład jak zadbać o młodego – przyszłego klienta pokazuje branża bankowa oferując produkty skierowane do młodego konsumenta. Najczęściej jest to oczywiście produkt w postaci np. karty i subkonta z rodzicami.

Saldo statystycznego nastolatka na koncie w Santander Bank Polska to 772 zł. Środki na rachunki młodych użytkowników przesyłane są najczęściej przelewem – tak dzieje się w 54% przypadków. W gronie nastolatków, którzy otrzymują pieniądze na konto są to średnio 3 przelewy w miesiącu, każdy na kwotę 131 zł. W przypadku 11% młodych konto zasilane jest wpłatą w oddziale – średnia kwota wpłaty to 224 zł, a u 13% przez wpłatomat, przeciętnie kwotą 292 zł. Ponadto, dla 13% nastolatków dodatkowym źródłem przychodu jest otrzymywane przelewem stypendium – średnio w wysokości 191 zł.

Jak wydają pieniądze nastolatkowie?

Zdecydowanie, do wykonywania codziennych bankowych czynności, nastolatkowie preferują kanał internetowy i mobilny oraz transakcje BLIK. Co ciekawe, bardzo rzadko odwiedzają oddziały banku – z możliwości realizowania wpłat i wypłat w placówkach korzysta zaledwie 1% z nich. To oznacza, że wykorzystanie oddziałów bankowych w najbliższym czasie ulegnie znacznemu zmniejszeniu i banki muszą to respektować analizując rozproszenie sieci sprzedaży właśnie poprzez placówki.

Nastolatkowie, jeśli już potrzebują wypłacić gotówkę, co piąty wypłaca ją kartą w bankomacie – wśród korzystających z tego rozwiązania średnia to 2 transakcje w miesiącu, a przeciętna kwota wypłaty to 230 zł. Natomiast 5% korzysta z BLIKA, wypłacając tą metodą średnio 106 zł, także ok. dwóch razy w miesiącu (dla korzystających z wypłat BLIKIEM).

Dane Santander Bank Polska wskazują, że spośród wszystkich transakcji, nastolatkowie najczęściej sięgają po kartę lub telefon, by zapłacić za zakupy w sklepach stacjonarnych. Z takiej możliwości korzysta aż 72% osób w wieku 13-18 lat, 13 razy w miesiącu, a średnia wartość transakcji to 24 zł. 7% nastolatków za zakupy w sklepach woli płacić BLIKIEM. 30% nastolatków, posiadających konto w Santander Bank Polska, płaci BLIKIEM za zakupy w Intrenecie.

Nastoletni posiadacze kont bankowych chętnie korzystają także z różnych form przelewów. Co piąty młody użytkownik zleca ze swojego rachunku przelewy, średnio 2 w miesiącu, każdy na kwotę 103 zł. 7% młodych ludzi korzysta z przelewów natychmiastowych, przesyłając ekspresowo średnio 134 zł. Dane banku wskazują ponadto, że nastolatkowie coraz bardziej lubią przelewy na telefon BLIK. Odsetek młodych klientów banku, korzystających z takich transakcji niemal podwoił się pod początku roku.  Nastolatkowie, korzystający z przelewów na telefon BLIK zlecają ich średnio 2,6 w miesiącu, każdy na kwotę 47 zł.

Konto uczy nastolatków jak zarządzać swoimi pieniędzmi

– Korzystanie z konta bankowego oraz nowoczesnych metod płatności – karty, zegarka, BLIKA – to bardzo ważny element edukacji ekonomicznej dziecka. Już od 13 roku życia, pod kontrolą rodziców, młodzi ludzie mogą uczyć się jak wygodnie, ale też odpowiedzialnie zarządzać swoim budżetem. Nasze dane jednoznacznie wskazują, że wraz z wiekiem nastolatkowie coraz aktywniej korzystają z różnych produktów i usług banku. Dla przykładu – 64% 13-latków płaci kartą lub telefonem w sklepie, wśród 16-17 latków to już, odpowiednio, 73 i 74%. Wraz z wiekiem młodego użytkownika rośnie też częstotliwość zlecania przelewów, w tym tych na telefon – mówi Anna Kaczmarek, dyrektor departamentu klienta indywidualnego w Santander Bank Polska.

Dane Santander Bank Polska wskazują, że nastoletni użytkownicy konta i karty uczą się korzystać z nich na co dzień. Im są starsi, tym chętniej korzystają z możliwości płacenia bezgotówkowo za zakupy w sklepie, częściej wypłacają gotówkę z bankomatów oraz zlecają przelewy.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

EFL upraszcza język komunikacji z klientami

EFL wprowadza nowe wzory dokumentów, w których stawia na bardziej zrozumiały dla klienta język i przyjazną szatę graficzną. Zmiany obejmują wszystkie dokumenty, które pojawiają się przy zawarciu umowy. To kolejna inicjatywa leasingodawcy w jubileuszowym roku 30-lecia działalności. Firma zachęca również klientów do przejścia na elektroniczną fakturę.
więcej

Klient Alior Banku w centrum uwagi…voicebota

Alior Bank uruchomił głosową asystentkę infolinii, która ma usprawnić kontakt z klientami. Bank zapowiada, że kompetencje i umiejętności voicebota będą systematycznie rozwijane, tak aby większość spraw, w tym pozyskiwanie informacji, można było zrealizować zdalnie. To kolejne działanie instytucji, które pozwoli na jeszcze szybsze odpowiadanie na potrzeby użytkowników.
więcej

Alior Bank stawia na cyfryzację usług

Alior Bank chce przenieść większość swojej sprzedaży do kanałów cyfrowych. Bank chce postawić wszystko na jedną kartę i być jeszcze bardziej cyfrowy. Ma w tym celu pomóc m.in. wideoweryfikacja, zdalne bankowanie i rozwój mobile. Czym jeszcze zaskoczy Alior? Opowie o tym Iwona Duda, wiceprezes zarządu Alior Banku.