SentiOne wybrane przez EIT Digital jako jeden z najlepszych scaleupów w Europie

SentiOne zostało wybrane jako finalista w konkursie EIT Digital Challenge organizowanym przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii z ramienia Unii Europejskiej.

Konkurs skupia się na rosnących startupach – tzw. scaleupach – oferujących produkty Deep Tech, wykorzystujące zaawansowane technologie wspierające transformację cyfrową. Tylko dwie spółki z Polski zakwalifikowały się do ścisłego finału i 12 listopada powalczą o wygraną łącznej wysokości 350,000 euro oraz wsparcie akceleratora EIT Digital w celu ekspansji spółki na rynki zachodnie.

SentiOne, polski startup  założony w 2011 roku wspiera największe przedsiębiorstwa w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI – chatbotów i asystentów głosowych. Pandemia COVID-19 nałożyła niespotykane dotąd obciążenie na zespoły obsługi klienta – dzięki wykorzystaniu technologii SentiOne, banki, ubezpieczyciele i inne firmy konsumenckie zautomatyzowały do 30% zapytań obsługi klienta. Wszystko to dzięki technologii, która potrafi zrozumieć intencje i motywacje klientów niemal tak doskonale jak ludzie! Autorski algorytm rozumienia języka naturalnego (ang. Natural Language Understanding, NLU) stworzony przez zespół badaczy SentiOne, osiąga najwyższy dotąd wynik dokładności – 98% – i zajmuje obecnie pierwsze miejsce w światowym rankingu Papers With Code.

Co to oznacza dla branży obsługi klienta? Chatboty SentiOne z łatwością można posadzić wśród agentów obsługi klienta oraz powierzyć im najżmudniejsze i najczęściej powtarzające się zapytania. Dzięki tej skutecznej technologii, SentiOne odnotowuje obecnie rekordowy rok – od początku 2020 spółka doświadczyła znacznego wzrostu zapytań przetargowych, wygrała przetargi warte w sumie 6 milionów złotych, wykonała 9 wdrożeń pilotażowych i jest w trakcie dalszych negocjacji projektowych z czołowymi bankami. Z perspektywy spółki – pandemia znacząco przyczyniła się do transformacji cyfrowej w Polsce.

403 firmy z 32 krajów zgłosiły się do konkursu EITDigital. Reprezentują one szeroki przekrój branży wybranych ze względu na główne trendy i potencjał przodowniczy w Europie: Digital Tech, Digital Industry, Digital Cities, Digital Finance i Digital Wellbeing. Dwadzieścia najlepszych firm – w tym dwie z Polski – zostały zaproszone do finału online 12 listopada aby zaprezentować swoją technologię do międzynarodowego jury ekspertów.

SentiOne będzie konkurować z dziewiętnastoma innymi firmami Deep Tech z całej Europy. Pięcioro zwycięzców otrzyma rok wsparcia od EIT Digital Accelerator warty 50 tysięcy Euro w celu rozwoju firmy w Europie i poza nią. Zwycięzca pierwszego miejsca otrzyma dodatkowe 100 tysięcy Euro w gotówce.

Konkurs EIT Digital Challenge odbywa się siódmy rok z rzędu. Od pierwszej edycji w 2014 roku, konkurs otrzymał 2500 zgłoszeń z 35 krajów. O ile na początku celem konkursu były startupy, EIT Digital Challenge rozszerzyło zasięg i stało się największym w Europie konkursem dla scaleupów deep tech.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

AI Tractable w ocenie szkód w PZU

PZU, największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosił, że wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby udoskonalić proces oceniania szkód komunikacyjnych ubezpieczanych w Polsce pojazdów.
więcej

Pełna automatyzacja oparta o dane w Ceneo.pl

Eksperci z Sembot.com powołali do życia CENTEO. Pod tą nazwą kryje się aplikacja automatyzująca proces sprzedaży na Ceneo.pl oraz agencja świadcząca usługi z zakresu optymalizacji widoczności na Ceneo.pl.