SentiOne wybrane przez EIT Digital jako jeden z najlepszych scaleupów w Europie

Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

SentiOne zostało wybrane jako finalista w konkursie EIT Digital Challenge organizowanym przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii z ramienia Unii Europejskiej.

Konkurs skupia się na rosnących startupach – tzw. scaleupach – oferujących produkty Deep Tech, wykorzystujące zaawansowane technologie wspierające transformację cyfrową. Tylko dwie spółki z Polski zakwalifikowały się do ścisłego finału i 12 listopada powalczą o wygraną łącznej wysokości 350,000 euro oraz wsparcie akceleratora EIT Digital w celu ekspansji spółki na rynki zachodnie.

SentiOne, polski startup  założony w 2011 roku wspiera największe przedsiębiorstwa w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI – chatbotów i asystentów głosowych. Pandemia COVID-19 nałożyła niespotykane dotąd obciążenie na zespoły obsługi klienta – dzięki wykorzystaniu technologii SentiOne, banki, ubezpieczyciele i inne firmy konsumenckie zautomatyzowały do 30% zapytań obsługi klienta. Wszystko to dzięki technologii, która potrafi zrozumieć intencje i motywacje klientów niemal tak doskonale jak ludzie! Autorski algorytm rozumienia języka naturalnego (ang. Natural Language Understanding[1], NLU[2]) stworzony przez zespół badaczy SentiOne, osiąga najwyższy dotąd wynik dokładności – 98% – i zajmuje obecnie pierwsze miejsce w światowym rankingu Papers With Code.

Co to oznacza dla branży obsługi klienta? Chatboty SentiOne z łatwością można posadzić wśród agentów obsługi klienta oraz powierzyć im najżmudniejsze i najczęściej powtarzające się zapytania. Dzięki tej skutecznej technologii, SentiOne odnotowuje obecnie rekordowy rok – od początku 2020 spółka doświadczyła znacznego wzrostu zapytań przetargowych, wygrała przetargi warte w sumie 6 milionów złotych, wykonała 9 wdrożeń pilotażowych i jest w trakcie dalszych negocjacji projektowych z czołowymi bankami. Z perspektywy spółki – pandemia znacząco przyczyniła się do transformacji cyfrowej w Polsce.

403 firmy z 32 krajów zgłosiły się do konkursu EITDigital. Reprezentują one szeroki przekrój branży wybranych ze względu na główne trendy i potencjał przodowniczy w Europie: Digital Tech, Digital Industry, Digital Cities, Digital Finance i Digital Wellbeing. Dwadzieścia najlepszych firm – w tym dwie z Polski – zostały zaproszone do finału online 12 listopada aby zaprezentować swoją technologię do międzynarodowego jury ekspertów.

SentiOne będzie konkurować z dziewiętnastoma innymi firmami Deep Tech z całej Europy. Pięcioro zwycięzców otrzyma rok wsparcia od EIT Digital Accelerator warty 50 tysięcy Euro w celu rozwoju firmy w Europie i poza nią. Zwycięzca pierwszego miejsca otrzyma dodatkowe 100 tysięcy Euro w gotówce.

Konkurs EIT Digital Challenge odbywa się siódmy rok z rzędu. Od pierwszej edycji w 2014 roku, konkurs otrzymał 2500 zgłoszeń z 35 krajów. O ile na początku celem konkursu były startupy, EIT Digital Challenge rozszerzyło zasięg i stało się największym w Europie konkursem dla scaleupów deep tech.

Słownik
1. Natural Language Understanding. Technologia wspomagana przez SI, która pozwala ludziom na interakcję z komputerami w normalnej, konwersacyjnej składni. Ta technologia kognitywna…
2. NLU. (inaczej Natural Language Understanding lub Zrozumienie języka naturalnego) technologia wspomagana przez SI, która pozwala ludziom na interakcję z…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *