Chatbot Eva Banku BNP Paribas zwycięzcą konkursu Lider Zakupów

Bank BNP Paribas zajął pierwsze miejsce w szóstej edycji konkursu Lider Zakupów w kategorii Innowacja technologiczna. Członkowie jury docenili uruchomiony w tym roku chatbot Eva – samouczący się program usprawniający procesy zakupowe w banku. Wyniki zostały ogłoszone 19 października, w pierwszym dniu Konferencji PROCON/POLZAK 2020.

– Zarządzanie potrzebami kilkuset placówek i tysięcy pracowników naszego banku to duże wyzwanie logistyczne. Postanowiliśmy wykorzystać najnowsze technologie oparte o programy uczące się, aby usprawnić proces zakupów i zamówień wewnętrznych. Chatbot Eva, wdrożony w Banku BNP Paribas w lipcu tego roku, to z jednej strony odciążenie pracowników zarządzających zakupami, z drugiej – oszczędność czasu i szybki dostęp do informacji dla składających zamówienia – mówi Aneta Samul, Menadżer z Zespołu Zakupów Ogólnych w Banku BNP Paribas.

– Cieszymy się, że ta innowacja została doceniona przez jury konkursu. Zwycięstwo daje nam również możliwość podzielenia się naszymi doświadczeniami na forum specjalistów z obszaru zakupów i zachęcenia innych do odważnego sięgania po nowe możliwości oferowane przez nowe technologie. Wdrożenie było możliwe dzięki wsparciu i niezliczonej ilości testów, którą przeprowadzali nasi pracownicy departamentu oraz zaprzyjaźnione jednostki Zespołu Innovation Lab, zwłaszcza Paulina Skrzypińska i Rafał Piotrowski – podkreśla Małgorzata Mączka, Menadżer z Zespołu Zarządzania Logistyką w Banku BNP Paribas.

Chatbot Eva to pierwszy samouczący się program wdrożony w Banku BNP Paribas. Został przygotowany we współpracy z firmą SentiOne i uruchomiony na początku lipca w formie prostej i intuicyjnej aplikacji. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji program szybko się uczy – liczba zadanych pytań przekłada się na jakość i szybkość odpowiedzi. Jednocześnie chatbot zaprojektowany jest tak, aby obcowanie z nim było wygodne i przyjemne – zna języki, potrafi żartować. Założeniem autorów projektu było, aby to właśnie rozmowa z Evą była pierwszym wyborem pracowników, gdy mają pytania w zakresie wewnętrznych zakupów. Korzystając z chatbota pracownicy mogą szybko i łatwo zapytać o zamówienia, złożyć odpowiednie wnioski, czy zamówić akcesoria biurowe. Bank nie wyklucza wprowadzania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji również w innych obszarach swojej działalności.

Organizatorem konkursu Lider Zakupów jest organizacja non-profit Polish Supply Management Leaders reprezentująca interesy polskich menedżerów łańcucha dostaw, logistyki i zakupów, która promuje dobre praktyki biznesowe oraz działania na rzecz rozwoju kompetencji i kadr. Sam konkurs promuje osoby i zespoły, które wywarły znaczący wpływ na efektywność funkcjonowania swojej organizacji i przyczyniły się do podniesienia konkurencyjności firmy. Laureaci kategorii Innowacja technologiczna wyróżniani są za wdrożenie unikalnego rozwiązania, stworzonego przez zespół lub już istniejącego na rynku, ale niestosowanego wcześniej w firmie, bądź za projekty wykorzystujące istniejące rozwiązania w wyjątkowy, dotychczas niespotykany i optymalny dla firmy sposób.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

AI Tractable w ocenie szkód w PZU

PZU, największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosił, że wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby udoskonalić proces oceniania szkód komunikacyjnych ubezpieczanych w Polsce pojazdów.
więcej

Pełna automatyzacja oparta o dane w Ceneo.pl

Eksperci z Sembot.com powołali do życia CENTEO. Pod tą nazwą kryje się aplikacja automatyzująca proces sprzedaży na Ceneo.pl oraz agencja świadcząca usługi z zakresu optymalizacji widoczności na Ceneo.pl.
więcej

Systemy automatyzujące siły sprzedaży są coraz popularniejsze, a pandemia podkreśla korzyści z ich wdrożenia

Systemy Sales Force Automation, wspierające działy handlowe, zyskują coraz większą popularność. Zgodnie z najnowszym raportem Allied Market Research, globalny rynek oprogramowania SFA w 2016 roku wyceniany był na 3,87 bln dolarów. Po 6 latach, w 2023 roku, według analityków ma się on podwoić, do wartości 7,77 bln dolarów. Średni roczny wzrost w tym okresie ma wynieść 10,6 proc.
więcej

Chmura z własnym IQ

Sztuczna inteligencja coraz mocniej przenika do świata dedykowanych biznesowi usług IT. Abstrahując od coraz bardziej inteligentnych chatbotów, przewidywania popytu na produkty i usługi a nawet automatycznego inwestowania na giełdach warto zastanowić się co jeszcze może nam zaoferować jej połączenie z chmurą obliczeniową?