Connect with us

Prosty język w Energa Obrót

IN-HOUSE

Prosty język w Energa Obrót

Prosty język w Energa Obrót

Energa Obrót już od ponad dwóch lat używa w komunikacji standardów prostego języka. Bo przekaz, który wypływa z organizacji, powinien być przede wszystkim zrozumiały, jasny i zwięzły.

Energa Obrót od 2018 roku popularyzuje prosty język w branży energetycznej. Firma sukcesywnie usuwa z treści niezrozumiałe przepisy, długie zdania czy trudne do zrozumienia cytaty prawne. Takie działania w komunikacji przede wszystkim pokazują dbałość o klienta i kontakt z nim.

Mniej słów w umowach

Energa Obrót jako jedyna w branży energetycznej uprościła wzór swojej umowy kompleksowej oraz jej ogólne warunki (OWU) – dokumenty, które klienci otrzymują przy pierwszym kontakcie z firmą. Dzięki nowym zasadom umowa została skrócona o blisko tysiąc, a OWU o ponad dwa i pół tysiąca wyrazów.

W Enerdze Obrocie prostsze są dziś również formularze, regulaminy ofert i zapowiedzi na infolinii. Nowy standard komunikacji spółka wprowadza poprzez szkolenia pracowników obsługi klienta. W 2019 roku powołano także funkcję koordynatora, który w ramach codziennych obowiązków sprawuje kontrolę nad wprowadzaniem i funkcjonowaniem prostego języka w spółce.

Skuteczna komunikacja

Aby skutecznie prowadzić prostą komunikację, najpierw warto poznać jej żelazne zasady. Wewnętrzni trenerzy Energi Obrotu, którzy wcześniej byli szkoleni przez ekspertów z Uniwersytetu Wrocławskiego, dziś wprowadzają pozostałych pracowników firmy w świat skutecznej komunikacji.

– Bazą naszych szkoleń jest 25 zasad prostego języka podzielonych na pięć kategorii. Są to zasady szczególne, bo zebrane przez nasz zespół projektowy – wyjaśnia Magdalena Siwerska, koordynatorka prostego języka w Enerdze Obrocie. – Według autorskiego scenariusza przeszkoliliśmy już ponad pół tysiąca osób, a liczba ta stale rośnie.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE