Connect with us

Jak planować budżet rekrutacyjny w czasie spowolnienia gospodarczego

REKRUTACJA

Jak planować budżet rekrutacyjny w czasie spowolnienia gospodarczego

Jak planować budżet rekrutacyjny w czasie spowolnienia gospodarczego

Celem ochrony swoich wyników finansowych, w okresie spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią SARS-CoV-2, zdecydowana większość firm ogranicza koszty związane z rekrutacją i zatrudnieniem nowych pracowników. Jako znacząca część budżetu całościowego przedsiębiorstw, wydatki związane z obszarem HR stanowią ważną część implementowanych obecnie strategii mających zapewnić realizację celów w warunkach trudnej do przewidzenia dynamiki rynku.

W porównaniu z rokiem ubiegłym, w obliczu zagrożenia epidemiologicznego znacząca część firm ograniczyła procesy rekrutacyjne.  Jednocześnie, tradycyjny model rekrutacji coraz częściej zastępuje model online. Oznacza to spore ruchy w budżetach pracowniczych, które są istotną częścią budżetów całościowych przedsiębiorstw. W nich bowiem zawierają się wynagrodzenia, szkolenie i rozwój, employer branding oraz wszelkie operacyjne koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

– Na obecnym etapie rewidowane są narzędzia stosowane w procesie rekrutacji i ich koszty. Przedsiębiorstwa uważniej przyglądają się też firmom, z którymi współpracują w ramach pozyskiwania nowych pracowników. Oznacza to, że nie tylko efektywność kosztową, ale przede wszystkim skuteczność realizowanych działań oraz implementowanych rozwiązań. To sprawia, że z części założeń budżetowych należy zrezygnować, a zaoszczędzone w ten sposób środki przeznaczyć na narzędzia i działania zapewniające większą efektywność procesów rekrutacyjnych. – mówi Bogumiła Rak, Business Consultant.

Nie oznacza to wcale, że zrewidowany budżet to budżet uszczuplony. Oprócz efektywności kosztowej, badana jest przede wszystkim skuteczność stosowanych narzędzi i rozwiązań, a te skuteczniejsze często okazują się droższe.  Dlatego – jak podpowiada Bogumiła Rak – do takiego budżetu warto dodać dodatkowe kilka proc. na tzw. niespodziewane wydatki. Szczególnie w tak wymagających warunkach rynkowych.

Wobec obserwowanego obecnie, rosnącego zapotrzebowania na nowe narzędzia wspierające budowanie efektywnych kosztowo budżetów rekrutacyjnych, firma Talentuno udostępniła darmowy internetowy kalkulator budżetu rekrutacyjnego. Nowe narzędzie pozwala w zaledwie kilka minut policzyć budżet rekrutacyjny na rok 2021. Dodatkowo, w ramach nowej usługi, firma dzieli się wskazówkami, które ułatwiają planowanie budżetu rekrutacyjnego.

– Przy tworzeniu kalkulatora ważnym dla nas było, aby był łatwy w obsłudze, dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika oraz dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Dzięki temu mamy pewność, że żadne z naszych założeń nie zostanie pominięte, a czas, który musielibyśmy poświęcić na planowanie naszego budżetu, możemy poświęcić na budowaniu długofalowej strategii firmy, mającej zapewnić stabilność w tym niepewnym dla nas wszystkim czasie. – mówi Anna Wójcik, Head of Customer Success and Operations w Talentuno Polska.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE