Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

tNPS

Transakcyjny Net Promoter Score (tNPS) mierzy postrzeganie przez klientów transakcji z firmą, na przykład zakupu online lub interakcji z obsługą klienta. Transakcyjny NPS mierzy więc poziom postrzegania przez klienta w punkcie (a nie w całym procesie obsługowym), jakim dochodzi o styczności klienta z firmą.

Jak planować budżet rekrutacyjny w czasie spowolnienia gospodarczego

Celem ochrony swoich wyników finansowych, w okresie spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią SARS-CoV-2, zdecydowana większość firm ogranicza koszty związane z rekrutacją i zatrudnieniem nowych pracowników. Jako znacząca część budżetu całościowego przedsiębiorstw, wydatki związane z obszarem HR stanowią ważną część implementowanych obecnie strategii mających zapewnić realizację celów w warunkach trudnej do przewidzenia dynamiki rynku.

W porównaniu z rokiem ubiegłym, w obliczu zagrożenia epidemiologicznego znacząca część firm ograniczyła procesy rekrutacyjne.  Jednocześnie, tradycyjny model rekrutacji coraz częściej zastępuje model online. Oznacza to spore ruchy w budżetach pracowniczych, które są istotną częścią budżetów całościowych przedsiębiorstw. W nich bowiem zawierają się wynagrodzenia, szkolenie i rozwój, employer branding oraz wszelkie operacyjne koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

– Na obecnym etapie rewidowane są narzędzia stosowane w procesie rekrutacji i ich koszty. Przedsiębiorstwa uważniej przyglądają się też firmom, z którymi współpracują w ramach pozyskiwania nowych pracowników. Oznacza to, że nie tylko efektywność kosztową, ale przede wszystkim skuteczność realizowanych działań oraz implementowanych rozwiązań. To sprawia, że z części założeń budżetowych należy zrezygnować, a zaoszczędzone w ten sposób środki przeznaczyć na narzędzia i działania zapewniające większą efektywność procesów rekrutacyjnych. – mówi Bogumiła Rak, Business Consultant.

Nie oznacza to wcale, że zrewidowany budżet to budżet uszczuplony. Oprócz efektywności kosztowej, badana jest przede wszystkim skuteczność stosowanych narzędzi i rozwiązań, a te skuteczniejsze często okazują się droższe.  Dlatego – jak podpowiada Bogumiła Rak – do takiego budżetu warto dodać dodatkowe kilka proc. na tzw. niespodziewane wydatki. Szczególnie w tak wymagających warunkach rynkowych.

Wobec obserwowanego obecnie, rosnącego zapotrzebowania na nowe narzędzia wspierające budowanie efektywnych kosztowo budżetów rekrutacyjnych, firma Talentuno udostępniła darmowy internetowy kalkulator budżetu rekrutacyjnego. Nowe narzędzie pozwala w zaledwie kilka minut policzyć budżet rekrutacyjny na rok 2021. Dodatkowo, w ramach nowej usługi, firma dzieli się wskazówkami, które ułatwiają planowanie budżetu rekrutacyjnego.

– Przy tworzeniu kalkulatora ważnym dla nas było, aby był łatwy w obsłudze, dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika oraz dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Dzięki temu mamy pewność, że żadne z naszych założeń nie zostanie pominięte, a czas, który musielibyśmy poświęcić na planowanie naszego budżetu, możemy poświęcić na budowaniu długofalowej strategii firmy, mającej zapewnić stabilność w tym niepewnym dla nas wszystkim czasie. – mówi Anna Wójcik, Head of Customer Success and Operations w Talentuno Polska.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Mobbing w call center istnieje naprawdę

Działający młodzi kierownicy grup, często nie mogąc zrealizować postawionych przed nimi celów, zaczynają się wyżywać na podległych pracownikach. Jeśli więc zarząd firmy toleruje, albo po prostu udaje, że nie widzi agresywnego zachowania, pracownicy zostają ze sobą splątani siecią nienawiści – przełożeni naruszają godność podwładnych, a osoby na szeregowych stanowiskach wyładowują stres, poszukując kozłów ofiarnych wśród równych sobie.
Czytaj więcej

Ubezpieczenie pracownika to zysk – także dla pracodawcy

Gdy na rynku brakuje rąk do pracy, firmy starają się zatrzymać pracowników na wszelkie sposoby. Benefity pracownicze stają się więc w dzisiejszych czasach nie przywilejem, lecz koniecznością. Jednym z nich są grupowe ubezpieczenia zdrowotne i na życie. Zyskuje nie tylko pracownik, ale przede wszystkim pracodawca – lepsza motywacja pracowników oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy.