Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Speech Analytics

Analityka mowy polega na śledzeniu treści rozmowy pod kątem wcześniej zdefiniowanych słów lub fraz kluczowych. Istnieje analiza mowy on-line, która pozwala na śledzenie i oznaczanie wypowiadanych słów przez konsultanta lub

Chcemy zdalnego wsparcia agenta przy zakupie ubezpieczeń

Ubezpieczenie komunikacyjne, mieszkania lub domu Polacy najchętniej kupują przez Internet – wynika z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego w kwietniu na zlecenie UNIQA Polska. Deklaruje tak odpowiednio 66 i 35 proc. badanych. W sumie 39 proc. badanych twierdzi, że kupuje ubezpieczenia online. 61 proc. badanych wciąż preferuje tradycyjną formę zakupu.

– Od lat wszelkie badania, także te prowadzone przez nas, pokazują, że preferowanym sposobem zakupu ubezpieczeń przez Polaków jest bezpośredni kontakt z agentem. Z kalkulatorów na stronach www ubezpieczycieli korzystają osoby zainteresowane przede wszystkim ubezpieczeniem turystycznym oraz komunikacyjnym – mówi Adam Łoziak, wiceprezes ds. klienta w UNIQA Polska.

Trwająca pandemia i zakaz wychodzenia z domów, nie skłania nas do zakupu lub odnowienia polisy przez Internet. Taką chęć deklaruje zaledwie co czwarty pytany, aż 30 proc. nie ma zdania na ten temat. Osoby, które planują zakup lub odnowienie ubezpieczenia wskazują ponownie przede wszystkim ubezpieczenie komunikacyjne oraz domu lub mieszkania. Odpowiednio 70 i 36 proc.

– Polacy nie są przyzwyczajeni do kupowania polis przez Internet. Najczęściej na taki sposób zakupu decydują się młodsze osoby. Być może właśnie obecny trudny czas i niemożliwość kupienia lub odnowienia polisy bezpośrednio u agenta skłoni niektórych do zmiany tego podejścia. Jednak nie spodziewam się istotnej zmiany naszych nawyków i lawinowego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń online. Gdy czas pandemii się skończy Polacy chętnie wrócą do dawnych przyzwyczajeń – mówi Adam Łoziak.

Co jednak ciekawe, o ile nie chcemy tak chętnie kupować lub wznawiać ubezpieczenia przez Internet, ale kupować ze zdalną pomocą agenta już tak. Połowa badanych deklaruje bowiem, że oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub odnowieniu ubezpieczenia w czasie trwającej epidemii COVID-19. 32 proc. nie chce takiej pomocy, a 17 proc. nie ma zdania. Nieco częściej kobiety niż mężczyźni. I tu także nie ma zaskoczenia. Przez telefon, czat lub mejl Polacy chcieliby wsparcia agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia auta (70 proc. badanych) oraz mieszkania lub domu (36 proc.). Spory odsetek badanych (31 proc.) wskazuje także na ubezpieczenia na życie.

– Agent podpowie jakie są dzisiaj możliwości załatwienia spraw z ubezpieczycielem, jakie ułatwienia wprowadził. Wyjaśni czy wprowadzenie stanu epidemicznego wpływa na zakres posiadanego ubezpieczenia, albo odpowiedzialność towarzystwa – mówi wiceprezes ds. klienta. – Klienci ufają agentom i jest to bardzo dobra wiadomość. Są oni ambasadorami towarzystw i przewodnikami w ubezpieczeniach. Rozmawiając dziś z naszymi agentami czy dyrektorami regionalnymi obserwujemy, ile pracy wkładają w relacje z klientami, i jak zwłaszcza w tym obecnym czasie wspierają ich. Zgodnie z naszą strategią chcemy patrzeć oczami klientów i dziś jak nigdy takie podejście procentuje – dodaje Adam Łoziak.

Od początku trwania pandemii UNIQA Polska zachęca klientów do zakupu polis bez wychodzenia z domu. Za pośrednictwem kalkulatorów na www lub kontaktując się mejlowo lub telefonicznie z agentem. Decydując się na drugie rozwiązanie, klient otrzymuje od agenta ofertę mejlem lub esemesem. Żeby ją zatwierdzić wystarczy mu dostęp do Internetu. Polisę może zaś opłacić przelewem elektronicznym. Poza tym klient ma możliwość skorzystania z QR kodu na polisie. Taka forma płatności jest szybka i bezpieczna. Ofertowanie elektroniczne dotyczy polis mieszkaniowych, turystycznych, komunikacyjnych i rolnych. Zarówno ubezpieczeń nowych, jak i kontynuowanych.

Dla polis wystawianych w standardowy sposób, dla których nie ma jeszcze ścieżki zdalnej, możliwe jest wystawienie ich i podpisanie przez agenta oraz wysłanie polisy mejlem bez konieczności składania podpisu przez klienta.

UNIQA Polska przewidziała ułatwienia również w ubezpieczeniach korporacyjnych. Polisy wystawiane przez system sprzedażowy oraz polisy obsługiwane w ramach dodatkowych zgód dotyczących oceny ryzyka opatrzone są od razu faksymile. Z kolei w gwarancjach i przetargach korzysta z kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=1009. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 1-6 kwietnia 2020 r.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Rośnie liczba ofert pracy zdalnej oraz z elastycznym czasem pracy

Już szósty miesiąc z rzędu stopa bezrobocia rejestrowanego w Polsce wyniosła 6,1 proc. Jak wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań. Grudzień 2020”, rynek pracy w Polsce nadal pozostaje w lepszej kondycji niż w innych krajach Unii Europejskiej.
więcej

65% Polaków nie obawia się utraty pracy w wyniku automatyzacji

Według danych GUS do 2050 r. liczba ludności Polski zmniejszy się o 4,4 mln osób. Mediana wieku ludności wyniesie ponad 52 lata, czyli o ok. 11 lat więcej niż obecnie, co oznacza, że ponad połowa mieszkańców Polski będzie miała ponad 50 lat. Tworzącą się w ten sposób lukę demograficzną na rynku pracy mogłyby przynajmniej w części zapełnić boty, do których polskie społeczeństwo jest coraz bardziej przychylne.
więcej

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy

W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce. Głównym powodem było bezpieczeństwo. Kolejnym był utrudniony dostęp do placówek. Ale ponad połowa osób zamierza do nich wrócić.