Connect with us

Chcemy zdalnego wsparcia agenta przy zakupie ubezpieczeń

BADANIA / POLSKA

Chcemy zdalnego wsparcia agenta przy zakupie ubezpieczeń

Chcemy zdalnego wsparcia agenta przy zakupie ubezpieczeń

Ubezpieczenie komunikacyjne, mieszkania lub domu Polacy najchętniej kupują przez Internet – wynika z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego w kwietniu na zlecenie UNIQA Polska. Deklaruje tak odpowiednio 66 i 35 proc. badanych. W sumie 39 proc. badanych twierdzi, że kupuje ubezpieczenia online. 61 proc. badanych wciąż preferuje tradycyjną formę zakupu.

– Od lat wszelkie badania, także te prowadzone przez nas, pokazują, że preferowanym sposobem zakupu ubezpieczeń przez Polaków jest bezpośredni kontakt z agentem. Z kalkulatorów na stronach www ubezpieczycieli korzystają osoby zainteresowane przede wszystkim ubezpieczeniem turystycznym oraz komunikacyjnym – mówi Adam Łoziak, wiceprezes ds. klienta w UNIQA Polska.

Trwająca pandemia i zakaz wychodzenia z domów, nie skłania nas do zakupu lub odnowienia polisy przez Internet. Taką chęć deklaruje zaledwie co czwarty pytany, aż 30 proc. nie ma zdania na ten temat. Osoby, które planują zakup lub odnowienie ubezpieczenia wskazują ponownie przede wszystkim ubezpieczenie komunikacyjne oraz domu lub mieszkania. Odpowiednio 70 i 36 proc.

– Polacy nie są przyzwyczajeni do kupowania polis przez Internet. Najczęściej na taki sposób zakupu decydują się młodsze osoby. Być może właśnie obecny trudny czas i niemożliwość kupienia lub odnowienia polisy bezpośrednio u agenta skłoni niektórych do zmiany tego podejścia. Jednak nie spodziewam się istotnej zmiany naszych nawyków i lawinowego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń online. Gdy czas pandemii się skończy Polacy chętnie wrócą do dawnych przyzwyczajeń – mówi Adam Łoziak.

Co jednak ciekawe, o ile nie chcemy tak chętnie kupować lub wznawiać ubezpieczenia przez Internet, ale kupować ze zdalną pomocą agenta już tak. Połowa badanych deklaruje bowiem, że oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub odnowieniu ubezpieczenia w czasie trwającej epidemii COVID-19. 32 proc. nie chce takiej pomocy, a 17 proc. nie ma zdania. Nieco częściej kobiety niż mężczyźni. I tu także nie ma zaskoczenia. Przez telefon, czat lub mejl Polacy chcieliby wsparcia agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia auta (70 proc. badanych) oraz mieszkania lub domu (36 proc.). Spory odsetek badanych (31 proc.) wskazuje także na ubezpieczenia na życie.

– Agent podpowie jakie są dzisiaj możliwości załatwienia spraw z ubezpieczycielem, jakie ułatwienia wprowadził. Wyjaśni czy wprowadzenie stanu epidemicznego wpływa na zakres posiadanego ubezpieczenia, albo odpowiedzialność towarzystwa – mówi wiceprezes ds. klienta. – Klienci ufają agentom i jest to bardzo dobra wiadomość. Są oni ambasadorami towarzystw i przewodnikami w ubezpieczeniach. Rozmawiając dziś z naszymi agentami czy dyrektorami regionalnymi obserwujemy, ile pracy wkładają w relacje z klientami, i jak zwłaszcza w tym obecnym czasie wspierają ich. Zgodnie z naszą strategią chcemy patrzeć oczami klientów i dziś jak nigdy takie podejście procentuje – dodaje Adam Łoziak.

Od początku trwania pandemii UNIQA Polska zachęca klientów do zakupu polis bez wychodzenia z domu. Za pośrednictwem kalkulatorów na www lub kontaktując się mejlowo lub telefonicznie z agentem. Decydując się na drugie rozwiązanie, klient otrzymuje od agenta ofertę mejlem lub esemesem. Żeby ją zatwierdzić wystarczy mu dostęp do Internetu. Polisę może zaś opłacić przelewem elektronicznym. Poza tym klient ma możliwość skorzystania z QR kodu na polisie. Taka forma płatności jest szybka i bezpieczna. Ofertowanie elektroniczne dotyczy polis mieszkaniowych, turystycznych, komunikacyjnych i rolnych. Zarówno ubezpieczeń nowych, jak i kontynuowanych.

Dla polis wystawianych w standardowy sposób, dla których nie ma jeszcze ścieżki zdalnej, możliwe jest wystawienie ich i podpisanie przez agenta oraz wysłanie polisy mejlem bez konieczności składania podpisu przez klienta.

UNIQA Polska przewidziała ułatwienia również w ubezpieczeniach korporacyjnych. Polisy wystawiane przez system sprzedażowy oraz polisy obsługiwane w ramach dodatkowych zgód dotyczących oceny ryzyka opatrzone są od razu faksymile. Z kolei w gwarancjach i przetargach korzysta z kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=1009. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 1-6 kwietnia 2020 r.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE