Wrocławski startup Rating Captain i jego twórcy – Mateusz Piwnicki i Karol Bocheński – zamierzają zrewolucjonizować rynek zarządzania opiniami w sieci. Chcą wykorzystać do tego technologię analizy big data i sztuczną inteligencję.
Założona przez nich spółka obsługuje już 50 klientów. Są to najczęściej małe i średniej wielkości sklepy internetowe. Stworzone przez nich narzędzie ma za zadanie pomóc w budowie pozytywnego wizerunku firmy o produktów poprzez podnoszenie jakości procesów w obszarze zarządzania tzw. satysfakcją klientów. Ale siła stworzonego przez nich narzędzia leży w predykcji zachowań klientów i głębokiej analityce big data.
– Dostarczamy technologię, dzięki której właściciele firm będą podejmować lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe. Dzięki autorskim algorytmom uczenia maszynowego narządzie pozwoli zautomatyzować obsługę negatywnych opinii, a dogłębna analiza ich treści umożliwi natychmiastowe wykrycie elementów wymagających poprawy, związanych np. ze zbyt długim czasem dostawy, sposobem działania strony lub infolinii – wylicza Mateusz Piwnicki.
W lipcu 1 mln zł zainwestował fundusz Czysta3.vc. Pozyskana w ten sposób kwota zostanie w znacznej części zainwestowana w pracę B+R. Spółka Customer Satisfaction AI, do której należy Rating Captain, współpracuje z Uniwersytetem SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz naukowcami z Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w obszarze machine learning i big data.