Connect with us

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej stawia na AI w biznesie

AKTUALNOŚCI

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej stawia na AI w biznesie

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej stawia na AI w biznesie

Zainteresowanie sztuczną inteligencją nie słabnie, a prognozy nie pozostawiają wątpliwości – najlepsze lata dopiero przed globalnym i krajowym rynkiem AI. To również wiele wyzwań, bo wkrótce biznes będzie potrzebować wykwalifikowanych menedżerów i specjalistów przygotowanych do opracowywania strategii, znających podstawy uczenia maszynowego i biegle orientujących w praktycznych aspektach wdrożeń AI. Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej właśnie uruchomiła zapisy na pierwszy w Polsce interaktywny kurs online, poświęcony zastosowaniu sztucznej inteligencji w biznesie.

Już za dwa lata nowe technologie mają zapewnić 133 miliony nowych miejsc pracy, a za pięć – wartość globalna całego sektora AI ma wynieść blisko 190 miliardów dolarów. Prognozy i nadzieje dla polskiej gospodarki są równie ambitne – według PARP w naszym kraju do 2025 r. powinno powstać 700 firm wykorzystujących sztuczną inteligencję, co ma przełożyć się na zapotrzebowanie na 200 tys. specjalistów w sektorze. Do 2025 r., według PARP, z AI będzie korzystać 97 % największych globalnych graczy.[1] To już więc nie melodia odległej przyszłości, ale teraźniejszość, i to bardzo realna, na wyciągnięcie ręki. I nie do końca pokrywająca się z tym, co znamy z filmów science-fiction, w których często przedstawiana jest jako potencjalne zagrożenie. W rzeczywistości to przede wszystkim ogromna szansa na rozwój. Sztuczna inteligencja jest i będzie głównym motorem napędowym Przemysłu 4.0, opartego o rozszerzone technologie informacyjne, roboty czy komputery o wysokiej mocy obliczeniowej, ale również o Big Data czy właśnie wspomnianą AI.

Praca na żywym organizmie

Nie dziwi więc, że wobec postępującego rozwoju technologicznego dojdzie do daleko idących zmian na rynku pracy. Specjaliści są potrzebni już teraz, a wkrótce popyt na ich usługi jeszcze bardziej się zwiększy. Umiejętność korzystania z AI, Big Data czy analityki danych za kilka lat będzie jedną z najbardziej pożądanych kompetencji – również dla nowoczesnych menedżerów średniego i wyższego szczebla. Dlatego Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej już teraz rozpoczęła prace nad interaktywnym kursem online z zakresu wykorzystania AI w biznesie. Kurs „Sztuczna Inteligencja w Biznesie” to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce, oparte na modelu „Instructor-Guided Project-Based Learning”. Uczestnicy będą się uczyć wdrożeń AI, opracowując projekty, przy wsparciu mentora-praktyka z wieloletnim doświadczeniem.

– To potwierdzony naukowo model, który udowadnia, że „praca na żywym organizmie” sprawdza się najlepiej i umacnia praktyczną wiedzę. Dodatkowo interaktywne zajęcia będą łączone z pracą zespołową nad własnym projektem, a także skoncentrowane na biznesowej stronie projektów wdrożeń AI. Chodzi o to, by projekty były umiejętnie uzasadnione z punktu widzenia biznesu, a przy tym przynosiły maksimum korzyści – wyjaśnia dr hab. Andrzej Wodecki, autor i opiekun merytoryczny kierunku Sztuczna Inteligencja w biznesie i wykładowca programów MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, specjalizujący się w systemach informacyjnych, biznesie elektronicznym, e-learningu oraz zarządzaniu innowacjami.

Teoria, praktyka i certyfikat

Kurs rozpocznie się w połowie października i potrwa trzy miesiące, do końca stycznia. Tematy wykładów to m.in. możliwości i zastosowania systemów AI, ich architektury, algorytmy i metody uczenia maszynowego, uzasadnienie biznesowe dla sztucznej inteligencji czy dobre praktyki i strategie wdrożenia w organizacji.

Część praktyczną, czyli przygotowanie projektu – stanowić będzie pięć komponentów: pomysły, architektura rozwiązania, uzasadnienie biznesowe, plan wdrożenia oraz prezentacja rozwiązania Zarządowi. Warunkiem otrzymania certyfikatu ukończenia kursu jest udział w każdym z elementów pracy nad projektem grupowym.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE