Connect with us

Rozkręcasz e-biznes? Sprawdź, jak zająć pierwsze miejsca w Google!

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Rozkręcasz e-biznes? Sprawdź, jak zająć pierwsze miejsca w Google!

Rozkręcasz e-biznes? Sprawdź, jak zająć pierwsze miejsca w Google!

Wyszukiwarka Google jest w Polsce bezkonkurencyjna. Według danych gs.statcounter.com w maju 2020 roku miała ona w naszym kraju ponad 97 proc. udział w rynku wyszukiwarek, tak więc prawie wszyscy z niej korzystamy. To jeden z powodów, dla których pierwsza pozycja w Google na popularne słowa kluczowe ma ogromną wartość i warto prowadzić działania zmierzające do zdobycia takich wyników. Tylko jak je osiągnąć?

Jak pozycjonować się w Google?

Działania zmierzające do uzyskania jak największej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania określane są jako SEO, czyli Search Engine Optimization. Pozycjonowanie wymaga dużego doświadczenia i wiedzy m.in. ze względu na to, że Google wciąż zmienia algorytm swojej wyszukiwarki i tak naprawdę działania, które jeszcze jakiś czas temu przynosiły efekty, dzisiaj mogą dać rezultat odwrotny do oczekiwanego.

Przy ustalaniu wyników wyszukiwania Google bierze pod uwagę około 200 czynników rankingowych, z których kilka jest najważniejszych:

  • Link building – z jednej strony odnośniki zdobywane na innych stronach WWW od dawna pozostają jednym z najważniejszych czynników rankingowych, ale w praktyce przez lata bardzo wiele się pod tym względem zmieniło. Żeby linki przynosiły efekt, muszą być umieszczone na witrynach, które mają bardzo dobrą reputację w Google. Z drugiej strony pamiętaj, że odnośniki pochodzące z witryn o złej reputacji mogą wpływać na obniżenie widoczności strony. Link building jest jednym z trudniejszym elementów pozycjonowania.
  • Title strony – czyli tytuł witryny. Najlepiej, żeby słowa, na które chcemy pozycjonować swoją stronę, znajdowały się w tytule, ale należy pamiętać również o tym, żeby najważniejsze frazy były na początku tekstu. Kolejna kwestia to długość tytułu – powinien mieć około 65 znaków – jeśli będzie on dłuższy, to Google pokaże jego część i 3 kropki. Nie oznacza to jednak, że pozostałe słowa nie będą brane przez Google pod uwagę – po prostu nie będą się wyświetlać w wynikach.
  • Odpowiednia struktura treści – są różne szkoły, jeśli chodzi o umieszczanie w treści słów kluczowych, ale na pewno warto, żeby najważniejsze słowo pojawiło się w tytule, leadzie, nagłówku i w treści. Natomiast mniej istotne, niech w miarę możliwości pojawią się w nagłówkach i gdzieś jeszcze. Należy przy tym pamiętać, że treść tworzymy dla użytkownika, a nie dla robotów. To internaucie ma się ją dobrze czytać.
  • Wewnętrzne linkowanie – załóżmy, że posiadasz eSklep i dodatkowo w ramach tej samej domeny prowadzisz blog. Na blogu możesz publikować poradniki zakupowe związane z produktami, które proponujesz. W treści możesz umieszczać odnośniki do nich, dzięki czemu możesz poprawić ogólną widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.
  • Certyfikat SSL – czyli szyfrowane połączenie pomiędzy stroną a użytkownikiem, które zapewnia bezpieczeństwo przesyłanych danych. Skorzystanie z SSL nie spowoduje, że nagle twoja strona zdobędzie zdecydowanie wyższe pozycje w Google, jednak jest to jeden z czynników rankingowych. Ponadto szyfrowane połączenie obecnie jest już koniecznością. Dlaczego? Wyobraź sobie, że skorzystałeś z Presta Hosting, zainstalowałeś sklep i oferujesz swoje produkty. Co by się stało, gdyby użytkownik zobaczył obok pola adresu w przeglądarce komunikat „niezabezpieczona”? Raczej nie dokonałby zakupu. Dlatego posiadanie SSL jest ważne, nawet pomijając kwestie SEO.

Dzięki systematycznym działaniom widoczność twojej strony w Google powinna stale rosnąć. Pamiętaj jednak, że jeśli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu, to lepiej zleć realizację usługi agencji SEO.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE