Connect with us

Autopay stawia na technologię Voicetela

AUTOMATYZACJA

Autopay stawia na technologię Voicetela

Autopay stawia na technologię Voicetela

Lider technologii klasy Conversional AI nawiązał współpracę z Autopay, systemem do szybkich i automatycznych płatności. Host głosowy Voicetela wyręczy w części zadań call center operatora Autopay, docelowo prowadząc tysiące minut rozmów tygodniowo.

Obie strony deklarują chęć rozwoju współpracy na kolejne obszary w przypadku pozytywnej weryfikacji możliwości technologii hostów głosowych

Blue Media, jeden z liderów technologicznych w obszarze usług płatniczych i finansów w Polsce oraz Voicetel, polski twórca rozwiązań klasy Conversational AI łączą siły. To bowiem właśnie host głosowy Voicetela zostanie wdrożony w Autopay, systemie autorstwa Blue Media, służącym do szybkich i automatycznych płatności. Autopay działa m.in. na polskich autostradach AmberOne A1 oraz A4, pozwalając na bezstykową, bezgotówkową płatność na bramkach. Z jego rozwiązań korzysta już ponad 300 tys. osób w Polsce. Teraz użytkowników Autopay, na poziomie rejestracji w aplikacji, wesprze inteligentny host głosowy.

– Nasza technologia już sprawdza się w ubezpieczeniach, bankowości czy pomocy assistance. Teraz zaczynamy współpracę z jedną z najdynamiczniejszych firm technologiczno-finansowych w Polsce. A to oznacza, że nasze hosty, pozwalające na inteligentną, automatyczną obsługę klienta opartą na naturalnym dialogu znacznie odciążą call center naszego partnera. Przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego standardu obsługi klienta i wprowadzeniu efektywności kosztowej w tym procesie – podkreśla Dawid Wójcicki, prezes i twórca Voicetela. 

Voicetel to lider w swojej kategorii w Polsce: tylko w maju 2020 r. voiceboty spółki zrealizowały kilkaset tysięcy połączeń, rozmawiając z Polakami przez niemal 200 tys. minut.

– Autopay rośnie dynamicznie, z tygodnia na tydzień zdobywając rzesze użytkowników. Na autostradzie AmberOne A1 już ponad 20 proc. przejazdów realizowanych jest przez nasze automatyczne płatności. To generuje również większy ruch w kontekście obsługi klientów. A skoro sam system płatności jest automatyczny, to dlaczego nie mielibyśmy automatyzować i usprawniać również kwestii związanych z jego obsługą? Stąd pomysł na zaangażowanie hostów głosowych – zaznacza Miłosz Kurzawski, zarządzający Autopay.

Obie strony zaznaczają, że projekt jest obecnie w fazie PoC (proof of concept), jednak wszechstronność i potencjał inteligentnych voicebotów oznacza, że współpraca na linii Blue Media – Voicetel może rozwinąć się o kolejne obszary związane z m.in. automatycznymi płatnościami. Sam rynek Conversational AI, według szacunków Market Research Future, ma przed sobą okres dynamicznego wzrostu. Do 2024 r. ma być on wart niemal 16 mld USD, na stałe zmieniając standard i model biznesowy obsługi klienta także w najbardziej zawiłych przypadkach. Zaś według wyliczeń Gartnera, już w tym roku w rozwiniętych gospodarkach aż 85 proc. interakcji na linii firma-konsument zostanie obsłużonych bez udziału człowieka. 

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE