Konsumpcja pokolenia Z, czyli jak dotrzeć do Digital Natives?

Około 29% respondentów badania „Digital Natives Study 2.0” wybiera połączenie telewizji linearnej i serwisów streamingowych, a ⅕ badanych używa tylko usługi SVOD (subskrypcja video na żądanie). Fani TV stanowili zaskakująco mało, bo zaledwie około 9% digitalowych użytkowników. Ich sposób konsumpcji mediów cyfrowych może zdradzać interesujące szczegóły dotyczące ich sposobu pracy i zachowania się w świecie omnichannelu.

Prawie połowa Generacji Z (i 36% Generacji Y) “przełącza” się na smartfony, laptopy i tablety podczas przerw reklamowych. 15% internautów deklaruje też, że zdarza im się szukać dodatkowych informacji o markach, które widzą na pierwszym ekranie (czyli w telewizji). Tylko 17% Gen Z i 21% Gen Y przełącza program podczas reklam. Warto podkreślić, że już co 5 użytkownik ogląda telewizję na małym ekranie swojego smartfona.

Jak pokazują badania zasadnicza różnica między dwoma grupami dotyczy ekspresji w social mediach i platform, z których korzystają. Młodsze pokolenie Z stawia na Snapchata i Instagram, gdzie relacjonuje swoje życie bez obawy przed utratą prywatności. Generacja Z preferuje Facebooka i Instagram, gdzie kontaktuje się ze swoją “interaktywną siecią” na własnych warunkach, bardziej pasywnie, częściej konsumując przekaz niż go tworząc. Oznacza to, że pokolenie Y jest w tym zestawieniu bardziej konserwatywne i owa podatność na dzielenie się (pokolenie Z) i chęć pozostania anonimowym (pokolenie Y) może wpływać na sposób pracy z klientami (większa niechęć pokolenia Y do wideo-obsługi klientów ich znacznie wyższa skuteczność w tekstowej obsłudze klienta).

Nowa rzeczywistość – nowe zwyczaje?

Przymusowa izolacja na pewno zmieniła codzienne zwyczaj obu badanych grup. Konieczność przeniesienia całego życia do digitalu może odwrócić trend pasywnej konsumpcji social mediów, aktywizując bardziej oporne “Z”-tki.

Pewne tendencje pozostaną jednak bez zmian. Z pewnością nie odwróci się skłonność młodych ludzi do multiscreeningu. Być może wzrośnie ona nawet ze względu na chęć połączenia konsumpcji newsów i bycia w stałym kontakcie ze znajomymi.

Raport jest do pobrania tutaj.

Grupa badawcza
W badaniu wzięło udział 1630 użytkowników digitalu w przedziale wiekowym od 16 do 29 lat. Igreki, zwane również “Millennialsami” mieszczą się w przedziale od 23 do 29. Przypisuje im się takie cechy jak: pewność siebie, otwartość na nowe wyzwania i zmiany, brak potrzeby szukania autorytetów. Pokoleniem Z lub “Post-Millenialsami” określa się osoby w wieku 16-22 lat, które nie pamiętają życia sprzed ery Internetu. To grono uważa się za bezpośrednie w kontaktach z ludźmi, szczególnie zainteresowane social mediami i technologiami.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy