Connect with us

Konsumpcja pokolenia Z, czyli jak dotrzeć do Digital Natives?

AKTUALNOŚCI

Konsumpcja pokolenia Z, czyli jak dotrzeć do Digital Natives?

Konsumpcja pokolenia Z, czyli jak dotrzeć do Digital Natives?

Około 29% respondentów badania „Digital Natives Study 2.0” wybiera połączenie telewizji linearnej i serwisów streamingowych, a ⅕ badanych używa tylko usługi SVOD (subskrypcja video na żądanie). Fani TV stanowili zaskakująco mało, bo zaledwie około 9% digitalowych użytkowników. Ich sposób konsumpcji mediów cyfrowych może zdradzać interesujące szczegóły dotyczące ich sposobu pracy i zachowania się w świecie omnichannelu.

Prawie połowa Generacji Z (i 36% Generacji Y) “przełącza” się na smartfony, laptopy i tablety podczas przerw reklamowych. 15% internautów deklaruje też, że zdarza im się szukać dodatkowych informacji o markach, które widzą na pierwszym ekranie (czyli w telewizji). Tylko 17% Gen Z i 21% Gen Y przełącza program podczas reklam. Warto podkreślić, że już co 5 użytkownik ogląda telewizję na małym ekranie swojego smartfona.

Jak pokazują badania zasadnicza różnica między dwoma grupami dotyczy ekspresji w social mediach i platform, z których korzystają. Młodsze pokolenie Z stawia na Snapchata i Instagram, gdzie relacjonuje swoje życie bez obawy przed utratą prywatności. Generacja Z preferuje Facebooka i Instagram, gdzie kontaktuje się ze swoją “interaktywną siecią” na własnych warunkach, bardziej pasywnie, częściej konsumując przekaz niż go tworząc. Oznacza to, że pokolenie Y jest w tym zestawieniu bardziej konserwatywne i owa podatność na dzielenie się (pokolenie Z) i chęć pozostania anonimowym (pokolenie Y) może wpływać na sposób pracy z klientami (większa niechęć pokolenia Y do wideo-obsługi klientów ich znacznie wyższa skuteczność w tekstowej obsłudze klienta).

Nowa rzeczywistość – nowe zwyczaje?

Przymusowa izolacja na pewno zmieniła codzienne zwyczaj obu badanych grup. Konieczność przeniesienia całego życia do digitalu może odwrócić trend pasywnej konsumpcji social mediów, aktywizując bardziej oporne “Z”-tki.

Pewne tendencje pozostaną jednak bez zmian. Z pewnością nie odwróci się skłonność młodych ludzi do multiscreeningu. Być może wzrośnie ona nawet ze względu na chęć połączenia konsumpcji newsów i bycia w stałym kontakcie ze znajomymi.

Raport jest do pobrania tutaj.

Grupa badawcza
W badaniu wzięło udział 1630 użytkowników digitalu w przedziale wiekowym od 16 do 29 lat. Igreki, zwane również “Millennialsami” mieszczą się w przedziale od 23 do 29. Przypisuje im się takie cechy jak: pewność siebie, otwartość na nowe wyzwania i zmiany, brak potrzeby szukania autorytetów. Pokoleniem Z lub “Post-Millenialsami” określa się osoby w wieku 16-22 lat, które nie pamiętają życia sprzed ery Internetu. To grono uważa się za bezpośrednie w kontaktach z ludźmi, szczególnie zainteresowane social mediami i technologiami.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE