Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

PBX

z angielskiego Private Branch Exchange, centrala abonencka – to centrala telefoniczna będąca własnością i zarządzana przez użytkownika, zwykle przedsiębiorstwo lub instytucję, tworząca wewnętrzną sieć telefoniczną przedsiębiorstwa i połączona najczęściej kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Centrala PBX umożliwia zatrzymanie w sieci telefonicznej przedsiębiorstwa wewnętrznych rozmów pracowników przedsiębiorstwa, a jednocześnie obsługę normalnego ruchu telefonicznego, tj. rozmów przychodzących z zewnątrz przedsiębiorstwa i rozmów wychodzących na zewnątrz. Centrale PBX używane są w przedsiębiorstwach (instytucjach) zatrudniających większą liczbę osób, w których znaczna część rozmów telefonicznych to rozmowy wewnętrzne między pracownikami przedsiębiorstwa. Zastosowanie centrali pozwala znacznie zaoszczędzić liczbę linii telefoniczych, a co za tym idzie zredukować koszty. Obecnie centrale PBX są zastępowane przez centrale IP (nie wymagają one linii telefonicznych, tylko szerokopasmowych łącz internetowych), rozmowy wychodzące są prowadzone poprzez VoIP, co wydatnie obniża koszty. Nowoczesne centrale abonenckie pozwalają na integrację różnego rodzaju sieci telefonicznych: począwszy od analogowej sieci publicznej, poprzez cyfrową aż po rozwiązania VoIP czy GSM. Posiadają wiele funkcji, które pozwalają na zaawansowaną kontrolę kosztów połączeń telefonicznych, m.in. automatyczne trasowanie połączeń, restrykcje dla poszczególnych użytkowników lub grup użytkowników. Wielu producentów central, m.in. Panasonic czy Siemens, posiada linie telefonów przeznaczonych do ich produktów pozwalających na zaawansowaną obsługę centrali i ruchu telefonicznego.

Voicetel Communications zmienia nazwę

Zwyczaje Walne Zgromadzenie Voicetel Communications S.A. zwołane przez Zarząd spółki na 26 czerwca ma podjąć decyzję o zmianie nazwy spółki. Projekt uchwały zakłada zmianę §2 Statutu Spółki i zmianę nazwy z Voicetel Communications S.A. – na Vee S.A.

Nowa nazwa obowiązywać ma od chwili publikacji zmienionych danych w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Według nieoficjalnych informacji zmiana podyktowana jest ujednoliceniem komunikacji spółki z otoczeniem z uwagi na konsolidację strategii produktowej spółki i nie ma wpływu na jakość oraz zakres oferowanych przez spółkę rozwiązań z obszaru wspierania procesów obsługi klienta z wykorzystaniem stworzonej przez Voicetel technologii Brilliance.

Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że zmiana nazwy zapowiada początek konkretnych działań związanych z komercjalizacją pudełkowego rozwiązania dla firm oraz start prac nad opracowaniem rozwiązania dla klientów indywidualnych.

Poprosiliśmy spółkę o komentarz w tej sprawie – otrzymaliśmy zapewnienie, że szczegóły zostaną przedstawione w ciągu kilku najbliższych dni.

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

PayTel i SelfMaker łączą siły

Pandemia wymusza na przedsiębiorcach przyśpieszenie decyzji na temat unowocześnień w prowadzonych przez nich działalnościach. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom PayTel, Krajowa Instytucja Płatnicza oraz SelfMaker – polska firma zajmująca się działalnością badawczo-rozwojową i produkcyjną, podjęły decyzje o rozpoczęciu współpracy.
więcej

Niemcy: na zakupy musisz się umówić ze sprzedawcą

Od początku aktualnie trwającego lockdownu w Niemczech zamknięta jest większość sklepów. Tak jak w Polsce jakiś czas temu, otwarte są tylko sklepy spożywcze i apteki. Z najnowszych przepisów w Niemczech wynika, że lockdown powinien potrwać co najmniej do 28 marca. Ale będą możliwe zakupy po wcześniejszej rejestracji.