Connect with us

WhatsApp Business API od SMSAPI już dostępne dla firm

TELEKOMUNIKACJA

WhatsApp Business API od SMSAPI już dostępne dla firm

WhatsApp Business API od SMSAPI już dostępne dla firm

Polskie firmy dostają nowe narzędzie do komunikacji z klientami. SMSAPI udostępnia interfejs, który pozwala na przesyłanie wiadomości za pomocą komunikatora WhatsApp. Potencjał platformy, z której korzysta 2 mld użytkowników na świecie i wg. badania Gemius ok. 8,9 mln w Polsce, zaczynie odkrywać nasz rodzimy biznes.

WhatsApp to pierwszy komunikator ery mobilnej, który odniósł globalny sukces. Używany jest w ponad 180 krajach, a w Brazylii, Indiach, Wielkiej Brytanii czy RPA jest dziś najpopularniejszym narzędziem cyfrowej komunikacji. W Polsce ustępuje tylko innemu produktowi Facebooka – Messengerowi. Z początku platforma oficjalnie przeznaczona była wyłącznie dla indywidualnych użytkowników. Dwa lata temu pojawiła się aplikacja WhatsApp Business, a wraz z nią możliwość tworzenia profili firmowych, która pozwala użytkownikom komunikować się firmami, tak jak robią to z bliskimi osobami.  

Wiadomość przesłana przez komunikator, którą odbiorca wcześniej subskrybował,  potrafi być krótka i prosta jak SMS, a innym razem zawierać szczegóły oferty. W załączniku może być bilet, kupon rabatowy czy link do instrukcji obsługi w formie wideo. Przy niewielu odbiorcach nie ma problemu, by robić to samodzielnie z telefonu, ale kto chce działać na większą skalę, powinien skorzystać z narzędzia, które automatyzuje biznesową komunikację. Takie rozwiązanie dla firm właśnie wprowadzamy – mówi Jakub Kluz, Product Manager w SMSAPI.

Przyszłość komunikacji mobilnej

LINK Mobility Group podpisując umowę z Facebookiem, twórcą komunikatora WhatsApp, uzyskała  dostęp do API dla platformy WhatsApp oraz możliwość proponowania go klientom biznesowym. Grupa operuje w kilkunastu krajach, a Polska będzie jednym z pierwszych, gdzie nowe rozwiązania staną się częścią jej oferty.

Głównym obszarem działania SMSAPI są masowe wysyłki wiadomości SMS. Służą one wsparciu sprzedaży, pozwalają na autoryzację transakcji czy też informują o przebiegu realizacji zamówienia. W samym 2019 firma wysłała w imieniu swoich klientów miliard SMS-ów.

Jednocześnie SMSAPI nie skupia się na jednym rozwianiu i chcąc dostarczać szeroki wachlarz biznesowych narzędzi komunikacji wkracza w nowe obszary marketingu mobilnego. Naturalnym krokiem w rozwoju jest więc zaoferowanie własnych narzędzi w jednym z najpopularniejszych komunikatorów na świecie.

Będziemy mogli zaoferować klientom to w czym już jesteśmy świetni, czyli prostotę, szybkość i skuteczność komunikacji plus nowe interaktywne możliwości. Jedną z nich jest uruchomienie bota, który automatycznie i szybko odpowie na najbardziej typowe pytania (np. o godziny otwarcia, menu czy dostawę), zanim do akcji wkroczy firmowy konsultant. Jak wynika z naszego badania, już co czwarty użytkownik internetu spotkał się z obsługą przez bota komunikując się z marką. Co ważne, większość oceniła ten fakt pozytywnie – mówi Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Interaktywne narzędzie dla każdego

Od czasu uruchomienia WhatsApp Business API w sierpniu 2018 na skorzystanie z nowego kanału komunikacji zdecydowały się czołowe firmy branży technologicznej. Na przykład, Booking.com przesyła klientom przez WhatsApp m.in. potwierdzenia rezerwacji noclegów. Z platformy korzystają także amerykański marketplace Wish, holenderskie linie lotnicze KLM i brazylijska aplikacja do zamawiania jedzenia iFood.

Wdrożenie tak innowacyjnego kanału komunikacji własnymi siłami jest dla firm ambitnym zadaniem. Mogą jednak skorzystać z oprogramowania stworzonego przez zewnętrznych dostawców. SMSAPI rozpoczyna współpracę z WhatsApp, udostępniając biznesowi takie narzędzie. Firmy dotrą w ten sposób do co trzeciego polskiego internauty, który według badania Gemius ma zainstalowaną aplikację WhatsApp. Z kolei platforma SMSAPI.com, która obsługuje klientów spoza Polski, umożliwi dostęp do usług związanych z WhatsApp podmiotom z zagranicy.

Narzędzie do masowej komunikacji biznesowej wykorzystującej komunikator WhatsApp osiągnie pełnię swoich możliwości w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Jednak już dziś SMSAPI zaprasza polskie firmy zainteresowane tym rozwiązaniem do kontaktu w sprawie jego wdrażania i testów jego bardziej zaawansowanych funkcji.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE