Connect with us

Alior Bank wprowadzi nową metodę weryfikacji klientów

BEZPIECZEŃSTWO

Alior Bank wprowadzi nową metodę weryfikacji klientów

Alior Bank wprowadzi nową metodę weryfikacji klientów

Alior Bank pracuje nad udostępnieniem kolejnej metody weryfikacji tożsamości klientów, bez konieczności wizyty w oddziale. Bank podpisał z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych porozumienie dotyczące wykorzystania aplikacji eDO App. Dzięki niej jego klienci potwierdzą e-dowodem swoje dane osobowe i będą mogli swobodnie korzystać z produktów i usług Alior Banku.

Klienci Alior Banku, którzy posiadają e-dowód z aktywną warstwą elektroniczną, przy użyciu aplikacji eDO App  będą mogli potwierdzić swoją tożsamość i skorzystać z produktów Alior Banku, np. otworzyć konto. Możliwe będzie również podpisywanie umów niezbędnych do świadczenia usług przez bank dzięki podpisowi osobistemu, znajdującemu się w e-dowodach. Dodatkowo aplikacja eDO App pomoże automatycznie uzupełnić dane w formularzach używanych w banku, pobierając je z dowodu osobistego.W planach jest także udostępnienie usługi załatwiania spraw urzędowych poprzez logowanie do e-urzędów, przy użyciu e-dowodu w połączeniu z eDO App.

– W maju uruchomiliśmy pierwszą na rynku aplikację umożliwiającą zdalne korzystanie z warstwy elektronicznej e-dowodów. Biznes bardzo szybko zareagował na możliwości, które daje eDO App. Efektem tego jest podpisane właśnie porozumienie z Alior Bankiem, który chce udostępnić swoim klientom bezpieczne i wygodne metody zdalnego potwierdzania tożsamości. Nasza aplikacja jest szansą dla każdego biznesu, który w swoich procesach weryfikuje tożsamość klientów – mówi Maciej Biernat, Prezes PWPW.

– W Alior Banku za cel stawiamy sobie wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań ułatwiających naszym klientom korzystanie z usług i produktów bankowych. Z tego względu nie tylko stale doskonalimy naszą ofertę, ale także poszukujemy użytecznych i mających szerokie zastosowanie rozwiązań u zewnętrznych dostawców, zwłaszcza tak uznanych jak PWPW. E-dowód z aktywną warstwą elektroniczną w połączeniu z eDO App to kolejna możliwość, która pozwoli klientom banku na załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu czy biura. Jestem przekonana, że użytkownicy aplikacji docenią  jej wygodę i bezpieczeństwo – mówi Iwona Duda, pełniąca obowiązki prezesa Alior Banku.

Wszystkie usługi świadczone przez aplikację eDO App jednoznacznie określają, czy dowód osobisty jest prawdziwy i ważny, oraz czy nie został zgłoszony jako utracony lub czasowo zawieszony. Usługa potwierdzania tożsamości pozwala na zweryfikowanie personaliów w Internecie, w aplikacji mobilnej, podczas rozmowy telefonicznej lub bezpośredniego kontaktu. Podpis osobisty z kolei umożliwia zdalne zawarcie umowy lub podpisanie pisma elektronicznego. Automatyczne uzupełnianie formularzy eliminuje ryzyko pomyłki i skraca czas obsługi klientów.

Możliwości, które już dziś oferuje ta aplikacja, są rewolucją na rynku. Bezpieczne i zdalne potwierdzenie tożsamości lub złożenie podpisu stały się dostępne dla wszystkich. Z perspektywy klienta wystarczy, że posiada on telefon z NFC, czyli technologią zbliżeniową i e-dowód, który można za darmo wyrobić w urzędzie, nawet jeśli termin ważności zwykłego dowodu jeszcze nie minął. Z kolei firmy mogą korzystać z usług komercyjnego API (application programming interface, czyli zbiór reguł opisujących, w jaki sposób programy komunikują się ze sobą), żeby zoptymalizować swoje procesy. Z eDO App będzie można korzystać w bankach, towarzystwach ubezpieczeń, wypożyczalniach pojazdów, branży medycznej, u dostawców mediów lub usług dla małych firm.

– Firmy, które zdecydują się na skorzystanie z możliwości, jakie oferuje e-dowód w połączeniu z aplikacją eDO App, staną przed szansą zdobycia przewagi konkurencyjnej. Wykorzystanie potencjału tej synergii pozwoli na optymalizację procesów, redukcję kosztów i kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, jako firmy korzystającej z najnowocześniejszych cyfrowych technologii – dodaje Maciej Biernat, Prezes PWPW.

Dzięki eDO App możliwe jest wyeliminowanie wielu nadużyć, do których przestępcy wykorzystują obecnie skradzione lub podrobione dowody osobiste. E-dowody z warstwą elektroniczną zabezpieczone są kryptograficznie, co jednoznacznie potwierdza oryginalność dokumentu. Aplikacja łączy się także z systemem, z którego otrzymuje bieżące informacje na temat ważności dokumentu i jeśli np. dowód został zawieszony lub unieważniony, aplikacja nie pozwoli na wykonanie żadnej operacji.

Bardzo ważne jest bezpieczeństwo danych użytkowników e-dowodów. Przesyłane z dowodu osobistego dane każdorazowo są zabezpieczone przed nieuprawnionym skopiowaniem. Nikt nie wykorzysta ich bez wiedzy i zgody użytkownika, który przed przekazaniem danych otrzymuje informację, kto i jakich informacji od niego oczekuje.

Aplikacja eDO App to najnowszy produkt IT w portfolio PWPW, dostępny dla obywateli korzystających z dowodów osobistych z warstwą elektroniczną oraz smartfonów z modułem NFC (Near Field Communication). Bazuje ona na technologii wykorzystywanej przy – tak popularnych w naszym kraju – płatnościach zbliżeniowych. Posiadacze dowodów z warstwą elektroniczną nie potrzebują już czytnika. Mogą skorzystać z bezpłatnej aplikacji na swoim smartfonie, która jest dostępna zarówno dla urządzeń z systemem Adroid, jak i tych korzystających z iOS.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE