Tauron wprowadził dla swoich klientów możliwość zgłaszania awarii dla konkretnego adresu bez konieczności telefonowania na swoją infolinię.
Wprowadzona właśnie funkcjonalność w formularzu zgłoszeniowym na stronie spółki, wysyła do klienta smsem lub e-mailem informację zwrotną o etapie realizacji zgłoszenia. Wysyłka wiadomości jest poprzedzona autoryzacją kanału kontaktu w trakcie wypełniania formularza na stronie internetowej.
– Odbiorca energii w momencie wpisywania danych sam decyduje, czy chce otrzymywać informację zwrotną o statusie swojego zgłoszenia – mówi Jerzy Topolski, wiceprezes TAURON Dystrybucja. – Pierwsze dni od wprowadzenia tej opcji pokazują, że 50% zgłaszających awarie chce otrzymywać informację o statusie jej usuwania. Jest to nowe rozwiązanie, zakładamy więc, że z czasem więcej osób doceni użyteczność tego narzędzia – dodaje wiceprezes TAURON Dystrybucja.
Klient otrzymuje informacje od TAURONA na 3 etapach postępu prac przy usuwaniu awarii.
Pierwsza wiadomość brzmi „Przyjęte do realizacji” i wysyłana jest po zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie. Kolejna to „Przekazane do realizacji” – taki komunikat jest wysyłany w momencie podjęcia działań przez służby techniczne spółki. Trzecia, najbardziej oczekiwana i podsumowująca działania firmy informacja, brzmi „Zakończone”.
Klienci mogą w dalszym ciągu zgłaszać awarię telefonując pod numer infolinii alarmowej 991.