Polska na V miejscu wśród preferowanych lokalizacji contact center na świecie

Według Ryan Strategic Advisory Polska plasuje się na V miejscu na świecie w rankingu najczęściej wybieranych lokalizacji dla contact center. Indie w tegorocznym badaniu Front Office BPO Omnibus Survey zajęły pierwsze miejsce. Ostatnio tak wysoką notę miały w 2017 roku.

540 nabywców korporacyjnych contact center z Europy Zachodniej, Australii i Ameryki Północnej oceniło Indie jako najbardziej preferowane miejsce do ulokowania centrum obsługi klienta. W ubiegłym roku Indie plasowały się ex æquo z RPA na drugim miejscu.

Republika Południowej Afryki zajęła w zestawieniu ponownie drugie miejsce za sprawą licznych działań promujących ten kraj jako dogodne miejsce na budowę tego typu działalności firm. Zdaniem Ryan Strategic Advisory to efekt ciężkiej, wielomiesięcznej pracy osób – interesariuszy. RPA udało się ściągnąć klientów contact center z Australii, Wielkiej Brytanii i Ameryki Północnej.

Tegoroczne trzecie miejsce przypadło Filipinom, które od wielu lat walczyły w obecność na szczycie te listy z Indiami. W ubiegłym roku to ten pierwszy był najchętniej wybieraną lokalizacją pod contact center. Spadek pozycji w rankingu – zdaniem jego twórców – spowodowany był nieco niższymi notami firm z Wielkiej Brytanii.

Największym zaskoczeniem było spadek Egiptu i Maroka. Oba kraje nie znalazły się w nawet w zestawieniu. Jedynie Malezji udało się pozostać w rankingu, ale na 4 (wcześniej trzecim) miejscu.

Dużym zaskoczeniem było pojawienie się w zestawieniu przygotowanym przez Ryan Strategic Advisory Polski. Jest to jednocześnie jedyny kraj Europejski, który pojawił się w tegorocznym zestawieniu. Zdaniem Ryan Strategic Polska swoją pozycję zawdzięcza głównie innym krajom Europejskim, chociaż autorzy zestawienia wskazują zainteresowanie tą lokalizacją przez firmy z Kanady i Australii.

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Firmy ubezpieczeniowe sfinansują infolinię GIS

Gwałtownie rosnąca liczba zakażeń koronawirusem i przebywających na kwarantannach osób to problem dla służby zdrowia, która jest już na granicy wydolności, jak i dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego, którego pracownicy nie są już w stanie obsłużyć tysięcy telefonów dziennie.