Connect with us

Polska na V miejscu wśród preferowanych lokalizacji contact center na świecie

OUTSOURCING

Polska na V miejscu wśród preferowanych lokalizacji contact center na świecie

Polska na V miejscu wśród preferowanych lokalizacji contact center na świecie

Według Ryan Strategic Advisory Polska plasuje się na V miejscu na świecie w rankingu najczęściej wybieranych lokalizacji dla contact center. Indie w tegorocznym badaniu Front Office BPO Omnibus Survey zajęły pierwsze miejsce. Ostatnio tak wysoką notę miały w 2017 roku.

540 nabywców korporacyjnych contact center z Europy Zachodniej, Australii i Ameryki Północnej oceniło Indie jako najbardziej preferowane miejsce do ulokowania centrum obsługi klienta. W ubiegłym roku Indie plasowały się ex æquo z RPA na drugim miejscu.

Republika Południowej Afryki zajęła w zestawieniu ponownie drugie miejsce za sprawą licznych działań promujących ten kraj jako dogodne miejsce na budowę tego typu działalności firm. Zdaniem Ryan Strategic Advisory to efekt ciężkiej, wielomiesięcznej pracy osób – interesariuszy. RPA udało się ściągnąć klientów contact center z Australii, Wielkiej Brytanii i Ameryki Północnej.

Tegoroczne trzecie miejsce przypadło Filipinom, które od wielu lat walczyły w obecność na szczycie te listy z Indiami. W ubiegłym roku to ten pierwszy był najchętniej wybieraną lokalizacją pod contact center. Spadek pozycji w rankingu – zdaniem jego twórców – spowodowany był nieco niższymi notami firm z Wielkiej Brytanii.

Największym zaskoczeniem było spadek Egiptu i Maroka. Oba kraje nie znalazły się w nawet w zestawieniu. Jedynie Malezji udało się pozostać w rankingu, ale na 4 (wcześniej trzecim) miejscu.

Dużym zaskoczeniem było pojawienie się w zestawieniu przygotowanym przez Ryan Strategic Advisory Polski. Jest to jednocześnie jedyny kraj Europejski, który pojawił się w tegorocznym zestawieniu. Zdaniem Ryan Strategic Polska swoją pozycję zawdzięcza głównie innym krajom Europejskim, chociaż autorzy zestawienia wskazują zainteresowanie tą lokalizacją przez firmy z Kanady i Australii.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE